Ab_naturals Skrevet 11. august 2021 #1 Skrevet 11. august 2021 Vi håper på mer koronafritt 2022 og planlegger å få til en stor familietur neste sommer. Vi er fire familier, med barn ca 7-18 år. Jeg har prøvd å samle inn kriteriene fra alle og egentlig er det ikke så mange, men likevel sliter jeg med å finne aktuelle steder å reise til. Er det noen som kanskje har konkrete hoteller eller reisemål som kan anbefales? Da hadde jeg blitt kjempetakknemlig 🙂 Ønskene våre er raskt oppsummert: Europa Sol (men er litt redd for ekstremvarmen noen steder, hadde foretrukket nord-spania eller costa brava, nord-Italia, fransk riviera etc, men ikke et must) Svømmebasseng (men ikke for mange, må slippe å leite etter hverandre i et giga-anlegg) Nær strand (altså max noen få minutter å gå) Relativt nær en liten by eller en bykjerne med noe å gjøre på, shoppe e.l. Trenger ikke være mye, men vil ikke ha et øde hotell med ingenting rundt 😉 Helst mulighet for all-inclusive e.l., hvis ikke bør det være leiligheter med litt kokemuligheter. Off, det høres ut som vi er litt kravstore likevel. Eller?
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #2 Skrevet 11. august 2021 Ville ikke planlagt noe som helst til neste sommer nå. Stor sannsynlighet for at mange flyselskap/hotellkjeder/reisebyrå går konkurs innen den tid. Anonymkode: 755ba...c77 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #3 Skrevet 11. august 2021 Hva med å sjekke ut Madeira? Dårlig med strender riktignok, men alt det andre finner dere der. Anonymkode: fbd59...8de
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #4 Skrevet 11. august 2021 Barcelona har i alle fall både strand og by. Spørs hvor viktig strand er, for da er dere jo på kysten eller øy med en gang. Tipper det er dyrt å bo nærme stranda. Dere er litt kravstore ja😊 spesielt med tanke på strand og bra by, og basseng og all inklusive på sommeren. Det blir fort varmt de stedene som har dette, f.eks Canari-øyene, rundt en av de større byene. Er dere villig til å leie bil så kommer dere rundt på øyene på kort tid. Men, hadde ikke reist dit på sommeren, da nærmer det seg 40 grader i sola og iblant mer. Anonymkode: c04c6...2fb
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #5 Skrevet 12. august 2021 Vi har reist med flere familier et par somre på rad (før corona). Vi var i Kroatia en sommer, leide et SVÆRT hus med stort basseng, fire separate leiligheter med to soverom og stue/kjøkken/bad i hver, slik at vi ikke gikk oppå hverandre hele tiden. Men vi var stort sett rundt bassenget eller på utflukter hele tiden, sammen eller i mindre grupper, også på tvers av familiene. Kjempegreit at man selv lager til egen frokost/kveldsmat osv etter når man står opp, slik at ikke noen må rydde og vaske for alle. Hver familie har ansvar for sitt. Har også vært i Montenegro, på samme måte, stort hus, separate leiligheter, stort felles bassengområde. Hadde jeg kunne valgt selv, ville jeg valgt Spania (nesten hvor som helst ved middelhavskysten) eller Portugal/algarvekysten. Mye pga sandstrendene, men det er noe rolig og komfortabelt og avslappende med å feriere på den spanske halvøy. Det er stort sett alltid spennende (små)byer å besøke, og god infrastruktur. Anonymkode: 5b5b7...80e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå