Gå til innhold

Forslag konkret reisemål? Syden, familier..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi håper på mer koronafritt 2022 og planlegger å få til en stor familietur neste sommer. Vi er fire familier, med barn ca 7-18 år. Jeg har prøvd å samle inn kriteriene fra alle og egentlig er det ikke så mange, men likevel sliter jeg med å finne aktuelle steder å reise til. Er det noen som kanskje har konkrete hoteller eller reisemål som kan anbefales? Da hadde jeg blitt kjempetakknemlig 🙂

Ønskene våre er raskt oppsummert: 

Europa

Sol (men er litt redd for ekstremvarmen noen steder, hadde foretrukket nord-spania eller costa brava, nord-Italia, fransk riviera etc, men ikke et must) 

Svømmebasseng (men ikke for mange, må slippe å leite etter hverandre i et giga-anlegg) 

Nær strand (altså max noen få minutter å gå) 

Relativt nær en liten by eller en bykjerne med noe å gjøre på, shoppe e.l. Trenger ikke være mye, men vil ikke ha et øde hotell med ingenting rundt 😉

Helst mulighet for all-inclusive e.l., hvis ikke bør det være leiligheter med litt kokemuligheter. 

Off, det høres ut som vi er litt kravstore likevel. Eller? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke planlagt noe som helst til neste sommer nå. Stor sannsynlighet for at mange flyselskap/hotellkjeder/reisebyrå går konkurs innen den tid.

Anonymkode: 755ba...c77

• Liker 3
Skrevet

Hva med å sjekke ut Madeira? Dårlig med strender riktignok, men alt det andre finner dere der.

Anonymkode: fbd59...8de

Skrevet

Barcelona har i alle fall både strand og by. Spørs hvor viktig strand er, for da er dere jo på kysten eller øy med en gang. Tipper det er dyrt å bo nærme stranda.

Dere er litt kravstore ja😊 spesielt med tanke på strand og bra by, og basseng og all inklusive på sommeren. Det blir fort varmt de stedene som har dette, f.eks Canari-øyene, rundt en av de større byene. Er dere villig til å leie bil så kommer dere rundt på øyene på kort tid. Men, hadde ikke reist dit på sommeren, da nærmer det seg 40 grader i sola og iblant mer.

Anonymkode: c04c6...2fb

Skrevet

Vi har reist med flere familier et par somre på rad (før corona). Vi var i Kroatia en sommer, leide et SVÆRT hus med stort basseng, fire separate leiligheter med to soverom og stue/kjøkken/bad i hver, slik at vi ikke gikk oppå hverandre hele tiden. Men vi var stort sett rundt bassenget eller på utflukter hele tiden, sammen eller i mindre grupper, også på tvers av familiene. Kjempegreit at man selv lager til egen frokost/kveldsmat osv etter når man står opp, slik at ikke noen må rydde og vaske for alle. Hver familie har ansvar for sitt.

Har også vært i Montenegro, på samme måte, stort hus, separate leiligheter, stort felles bassengområde.

Hadde jeg kunne valgt selv, ville jeg valgt Spania (nesten hvor som helst ved middelhavskysten) eller Portugal/algarvekysten. Mye pga sandstrendene, men det er noe rolig og komfortabelt og avslappende med å feriere på den spanske halvøy. Det er stort sett alltid spennende (små)byer å besøke, og god infrastruktur.

Anonymkode: 5b5b7...80e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...