nattelangs Skrevet 11. august 2021 #1 Skrevet 11. august 2021 For å unngå at situasjonen eskalerer når kona kommer med direkte kritikk som ikke aksepteres. Min kone (snart ekskone) har kommet med beskyldninger om at jeg har vært utro med regnskapsansvarlig på jobben. Jeg har vært på noen jobbreiser med regnskapsansvarlig, men det har vært jobbrelatert. Hvis min kone nevner dette en gang til så kommer jeg til å kaste henne ut. I den forbindelse lurer jeg på om jeg kan ringe taxi og få sendt kona på krisesenteret. På den måten kan hun få hjelp til en kommunal leilighet og starte livet på nytt. Kan jeg som mann ringe krisesenteret for kvinner og sende kona ditt i taxi?
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #2 Skrevet 11. august 2021 Du kan jo ringe og spørre? Verste som kan skje er at de legger på. Beste som kan skje er at de ber deg om å sende henne over så du kan bli kvitt henne. Anonymkode: de72f...c60 6
Gjest Dævendøtte Skrevet 11. august 2021 #3 Skrevet 11. august 2021 Nei, det kan du ikke, dvs, du kan, men det er bortkastet tid. Krisesenter er for mishandlede kvinner, ikke for kvinner som mishandler. Skill deg på normalt vis som de fleste andre gjør.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #4 Skrevet 11. august 2021 Krisesenter er for både menn og kvinner. Men det du beskriver hører ikke hjemme på krisesenter. Anonymkode: 5834a...ed7 19
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #5 Skrevet 11. august 2021 Nei, du kan ikke kaste ut noen som eier eller leier bolig. En av dere får finne ny bolig. Anonymkode: 91b67...e00 14
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #6 Skrevet 11. august 2021 Høres ut som misbruk av resurser ment til kvinner og barn som lever under voldelige forhold. Så med mindre du er voldelig med kona di har hun ingenting der å gjøre og får heller ta inn på hotell Anonymkode: f5868...545 18
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #7 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, du kan ikke kaste ut noen som eier eller leier bolig. En av dere får finne ny bolig. Anonymkode: 91b67...e00 Han kan kaste ut noen fra sitt eget hjem jo. Anonymkode: 98d2e...01e 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #8 Skrevet 11. august 2021 Snart skolestart 🙄 Anonymkode: 53252...062 11
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #9 Skrevet 11. august 2021 Dævendøtte skrev (1 time siden): Krisesenter er for mishandlede kvinner, ikke for kvinner som mishandler. Det går jo ofte litt i hverandre da. Er ikke som om man må være 100% clean for å komme til krisesenteret. Mange tror jo selv at det er de som utøver vold, for det sier mannen. Så det er feil å si. TS, ja, gjør det! Anonymkode: 85b95...07e 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 11. august 2021 #10 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det går jo ofte litt i hverandre da. Er ikke som om man må være 100% clean for å komme til krisesenteret. Mange tror jo selv at det er de som utøver vold, for det sier mannen. Så det er feil å si. TS, ja, gjør det! Anonymkode: 85b95...07e Mistet litt tråden her, forstår ikke helt hvor du vil hen
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #11 Skrevet 11. august 2021 Dævendøtte skrev (1 minutt siden): Mistet litt tråden her, forstår ikke helt hvor du vil hen Poenget mitt er at hvem som utøver vold, avgjør krisesenteret, ikke vi her inne. Anonymkode: 85b95...07e
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #12 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han kan kaste ut noen fra sitt eget hjem jo. Anonymkode: 98d2e...01e Ikke hvis de begge står som eiere eller er nevnt i leiekontrakten. Anonymkode: a5f83...f55 7
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #13 Skrevet 11. august 2021 nattelangs skrev (1 time siden): For å unngå at situasjonen eskalerer når kona kommer med direkte kritikk som ikke aksepteres. Min kone (snart ekskone) har kommet med beskyldninger om at jeg har vært utro med regnskapsansvarlig på jobben. Jeg har vært på noen jobbreiser med regnskapsansvarlig, men det har vært jobbrelatert. Hvis min kone nevner dette en gang til så kommer jeg til å kaste henne ut. I den forbindelse lurer jeg på om jeg kan ringe taxi og få sendt kona på krisesenteret. På den måten kan hun få hjelp til en kommunal leilighet og starte livet på nytt. Kan jeg som mann ringe krisesenteret for kvinner og sende kona ditt i taxi? Hva er poenget med alle trolle trådene dine. I en annen tråd skulle kona di skilles, men trakk seg pga økonomi Min kone truet med skilsmisse, men trakk seg på grunn av økonomi! Anonymkode: 5630f...6b4 11
Gjest Dævendøtte Skrevet 11. august 2021 #14 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Poenget mitt er at hvem som utøver vold, avgjør krisesenteret, ikke vi her inne. Anonymkode: 85b95...07e Vel, er det egentlig krisesenteret som skal avgjøre dette? De er ingen domstol. De velger å tro kvinnene som kommer dit. Nå kommer det jo fram flere ting fra TS, så jeg velger å ikke tro på ett ord av det han skriver.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #15 Skrevet 11. august 2021 Nei, krisesenter er for mishandlede kvinner. Hvis hun er den som mishandler deg psykisk, bør du heller ta kontakt med Krisesenteret selv for å få råd om hvordan du skal komme deg ut av forholdet. Eventuelt ringer du Alternativ til Vold. De kan også gi råd i en sånn situasjon. Eller er du redd for at du kan bli voldelig mot henne dersom hun kommer med flere anklager? Hva mener du med at "for å unngå at situasjonen eskalerer"? Anonymkode: 9c06e...9b0 5
nattelangs Skrevet 11. august 2021 Forfatter #16 Skrevet 11. august 2021 Dævendøtte skrev (1 time siden): Nei, det kan du ikke, dvs, du kan, men det er bortkastet tid. Krisesenter er for mishandlede kvinner, ikke for kvinner som mishandler. Skill deg på normalt vis som de fleste andre gjør. Hun ville skille seg, men ombestemte seg. 1. september har seperasjonstiden gått ut og det er tydelig at min kone ikke vil flytte.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #17 Skrevet 11. august 2021 nattelangs skrev (3 minutter siden): Hun ville skille seg, men ombestemte seg. 1. september har seperasjonstiden gått ut og det er tydelig at min kone ikke vil flytte. Har dere bodd sammen i seperasjonstiden? Anonymkode: 37110...57f 3
nattelangs Skrevet 11. august 2021 Forfatter #18 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, krisesenter er for mishandlede kvinner. Hvis hun er den som mishandler deg psykisk, bør du heller ta kontakt med Krisesenteret selv for å få råd om hvordan du skal komme deg ut av forholdet. Eventuelt ringer du Alternativ til Vold. De kan også gi råd i en sånn situasjon. Eller er du redd for at du kan bli voldelig mot henne dersom hun kommer med flere anklager? Hva mener du med at "for å unngå at situasjonen eskalerer"? Anonymkode: 9c06e...9b0 Jeg er redd for at situasjonen eskalerer når hun forstår at hun må flytte. Min kone kan alternativt bo hos sin mor, men de har ikke så godt forhold. Eventuelt kan hun bo på sofaen til noen på jobben en periode. Min kone vet ikke at jeg har bestemt meg for at hun skal ut 1. september.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #19 Skrevet 11. august 2021 nattelangs skrev (5 minutter siden): Hun ville skille seg, men ombestemte seg. 1. september har seperasjonstiden gått ut og det er tydelig at min kone ikke vil flytte. Hvis dere har bodd sammen hele tiden, har dere ikke vært separert, så det er ingen separasjonstid som er «utløpt». Separasjonen utløper også hvis man flytter sammen igjen etter å først ha bodd fra hverandre. Anonymkode: da52b...233 7
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #20 Skrevet 11. august 2021 nattelangs skrev (1 minutt siden): Jeg er redd for at situasjonen eskalerer når hun forstår at hun må flytte. Min kone kan alternativt bo hos sin mor, men de har ikke så godt forhold. Eventuelt kan hun bo på sofaen til noen på jobben en periode. Min kone vet ikke at jeg har bestemt meg for at hun skal ut 1. september. Ikke at jeg tror på deg, men hvorfor forteller du ikke din kone at hun må flytte? Du kan faktisk ikke lovlig kaste henne ut på dagen. Anonymkode: da52b...233 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå