Gjest pulverheksa ii Skrevet 20. september 2005 #1 Skrevet 20. september 2005 Hvilket garn bruker dere når dere strikker sokker til barn? Tenkte å strikke sokker til venninners barn i julegave. Har bare vanlig raggegarn hjemme, er det for tykt til barnesokker. Tenker da til bruk i støvler ol.
Dru Skrevet 20. september 2005 #2 Skrevet 20. september 2005 Jeg bruker nylonforsterket ullgarn. Raggegarn er for grovt og klør for mye. Bruker det til alle størrelser.
tuji Skrevet 21. september 2005 #3 Skrevet 21. september 2005 Til ettåringen min bruker jeg babyull. Det slites fortere enn annet garn siden det er så tynt, så av og til strikker jeg med dobbelt garn.
Gjest gjest1 Skrevet 21. september 2005 #4 Skrevet 21. september 2005 Takk, da skal jeg kjøpe et litt mykere garn til barnesokkene.
Gjest allium Skrevet 21. september 2005 #5 Skrevet 21. september 2005 Sisu er fint til små barnesokker. Tynt, mest ull, litt nylon.
Gjest Xavia Skrevet 21. september 2005 #6 Skrevet 21. september 2005 Vi får alltid hjemmestrikka sokker til jul, hele gjengen. Det er en flott gave. De siste arene har hun som strikker brukt tynnere ullgarn til alle hun strikker i, og det er mye bedre. Sokkene blir mer anvendelige, og skoa blir ikke for trange.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå