Gå til innhold

Hvorfor så sinte for at menn har preferanser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det forundrer meg ofte hvor provoserte mange her på KG blir når menn har preferanser på damer. Reaksjonene varierer fra fornektelse til fordømmelse... menn blir skjelt ut og kalt usikre, kvinneundertrykkere, bitter incel eller blir beskyldt for å ha lav selvtillit.

Hvis menn foretrekker damer som ikke er høye (som jo er det vanligste) blir det benektet og skjelsordene kommer.

Hvis menn ikke liker promiskuøse damer er de kvinneundertrykkende.

Det var til og med en tråd der en dame hadde blitt avvist pga manglende ambisjoner, der var mannen en overlegen snobb fordi han våget å avvise!

Er det virkelig så provoserende at menn kan ha preferanser som gjør akkurat deg mindre attraktiv?

Anonymkode: 670c7...46c

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det forundrer meg ofte hvor provoserte mange her på KG blir når menn har preferanser på damer. Reaksjonene varierer fra fornektelse til fordømmelse... menn blir skjelt ut og kalt usikre, kvinneundertrykkere, bitter incel eller blir beskyldt for å ha lav selvtillit.

Hvis menn foretrekker damer som ikke er høye (som jo er det vanligste) blir det benektet og skjelsordene kommer.

Det var til og med en tråd der en dame hadde blitt avvist pga manglende ambisjoner, der var mannen en overlegen snobb fordi han våget å avvise!

Er det virkelig så provoserende at menn kan ha preferanser som gjør akkurat deg mindre attraktiv?

Selvfølgelig er det helt greit at både menn og kvinner har ambisjoner. Men hvis menn har skyhøy planke for hvordan dama skal være, bør de ikke syte over at de er langtidssingle og skylde på kvinnene for det. Det samme gjelder alt for kresne damer. 

Anonymkode: 46d04...cb0

• Liker 43
Skrevet

Fordi på enkelte områder skal menn få skylden eller rakkes ned på uansett hva. 

Anonymkode: aad00...ddb

• Liker 6
Skrevet

Menn blir da like sinte dersom de får høre at en kvinne har preferanse, så dine argumenter holder ikke. 

En kvinne som vil ha en mann som er over 185 cm høy, over 17 cm kuk og i god jobb, får så ørene flagrer av mange menn her inne. 

• Liker 47
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor tror du at det er mange som blir provosert over at menn har preferanser? Kvinner har også preferanser (dog sjeldent de preferansene menn på KG tilsynelatende innbiller seg, som stort sett går på penger og makt)

Forøvrig uenig i at det er «det vanligeste» at menn foretrekker kvinner som ikke er høye. Jeg er liten og har aldri opplevd at det er en ulempe, men bestevnninnen min er 175 og har heller aldri opplevd at det er en ulempe. Menn renner etter oss begge to, ingen av oss har noen gang opplevd å ville ha en mann uten å kunne få ham. Noen få menn har nok preferanse på høyde, men jevnt over tror jeg at de fleste menn synes høyde er lite viktig så lenge de synes kvinnen er pen og de liker personligheten. Enkelte er ikke så opphengt i pen heller, og det er jo veldig fint siden de fleste av både kvinner og menn er ganske gjennomsnittlige av utseende. Og likevel får de kjærester, gifter seg, får barn, og mange lever til og med lykkelig sammen, både høye og lave og ytterst ordinære av utseende, både menn og kvinner.

Anonymkode: 6c458...321

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Helt greit med menn som har preferanser.

Det jeg reagerer på er alle menn som vil ligge med flest mulig og hele tiden når de er singel, men vil ha en dydig jomfru som kjæreste. Samtidig klager de over at ikke fler kvinner vil ligge med dem. Matematikken i det hele henger ikke på greip.

• Liker 46
Skrevet

Alle har vel sine preferanser og det er helt greit. At det er blitt upopulært med noen av disse trenger man ikke bry seg om, man må jo ikke fortelle om det.

Samtidig burde man ha i bakhodet at man aldri finner en som oppfyller alle krav og hvis man ikke lemper på noen er sjansen å forbli singel høy. Eller man tør ikke satse på en helt vanlig jente fordi man er redd å gå glipp av drømmedama. Det taper man på.

Anonymkode: b97ce...a81

• Liker 7
Skrevet

Men nå kvinner har preferanser og ikke vil ha barn med de stakkars barnløse 40-åringene, ja da er det helt greit for mennene her eller?

Anonymkode: 70116...e7e

• Liker 23
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig er det helt greit at både menn og kvinner har ambisjoner. Men hvis menn har skyhøy planke for hvordan dama skal være, bør de ikke syte over at de er langtidssingle og skylde på kvinnene for det. Det samme gjelder alt for kresne damer. 

Anonymkode: 46d04...cb0

Dette er egentlig en annen diskusjon da, men jeg tør påstå at det er ekstremt få menn som er "ufrivillig" single fordi de har for høye krav. Og om de finnes ville de ikke sett på seg selv som ufrivillig single heller.

Men det finnes da veldig mange damer som er "ufrivillig" single fordi de ikke får mennene som dekker preferansene. Når noen på KG antyder at en dame har for høye krav blir de hudfletta her, mens menn ikke har lov å ha noen preferanser en gang :klo:

• Liker 2
Skrevet

Denne kvinnen forklarer hvorfor det er slik:

Har hun et poeng?

Anonymkode: 6a6b7...a4e

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Men nå kvinner har preferanser og ikke vil ha barn med de stakkars barnløse 40-åringene, ja da er det helt greit for mennene her eller?

Anonymkode: 70116...e7e

Jeg forstår ikke helt hva du prøver å si her. Er det greit eller ikke greit for menn å ha preferanser?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg forstår ikke helt hva du prøver å si her. Er det greit eller ikke greit for menn å ha preferanser?

Det er greit for alle å ha preferanser. Men det innebærer jo også at en selv blir stilt krav til. 

Anonymkode: 53954...353

• Liker 16
Skrevet

Ja, men det er ikke greit å ha strenge preferanser og så syte over at man er singel. Møter man den fantastiske personen man ler sammen med, stoler på, kan dele alt med, som er kjempepen, omsorgsfull, man har samme ønsker for fremtiden, og så dumper vedkommende fordi han eller hun er noen cm for lav eller for høy, eller har feil hårfarge eller et par skonummer mer enn man foretrekker, da fortjener man å være ufrivillig singel resten av livet.

Anonymkode: 6c458...321

• Liker 15
Skrevet

Å ha preferanser er helt greit, både for menn og kvinner. Alle passer ikke sammen med alle, enkelt og greit.

Jeg er kvinne og har masse preferanser selv også. Han skal helst vært høyere enn meg, ikke overvektig, ikke røyke, følge med i samfunnet, ha noen felles interesser med meg osv osv.

Akkurat nå er jeg single og vet at jeg kunne fått meg menn om jeg f.eks ikke brydde meg om vekta deres, men jeg forblir heller singel enn å være sammen med en jeg ikke tenner på.

Anonymkode: 9f8f0...f9b

• Liker 7
Skrevet

Jeg synes nå og ha lest et par kommentarer fra sinte men om kvinners preferanser også. Jeg tror det er en menneske ting mer en kvinne eller man.  Det er helt greit og ha preferanser, men det kommer lit an på hvordan man formulerer seg. Du skriver om de som ikke liker "promiskuøse" kvinner, problemet med innlegg fra slike men er ofte at de omtaler kvinnene de ikke liker nedsettende og respektløst. Samtidig har kvinner også lov til og ha preferanser, så utaler du at du ikke vill ha en "promiskuøs" kvinne så må du nesten tåle og høre at det er en holdning som gjør deg mye mindre attraktiv for meg.  

• Liker 11
Skrevet

Jeg tror jeg kan oppsummere KG på følgende vis da (satt på spissen):

"Jeg har senker ikke på kravene mine. Jeg er heller single enn å være med en mann jeg ikke er tiltrukket av. Etc." Og alle er enige.

Men dette er kun gyldig når en kvinne sier det. Om menn har noen som helst preferanser så blir det jo slik vi ser i denne tråden

• Liker 3
Skrevet
Pippi Lotta skrev (5 minutter siden):

J Det er helt greit og ha preferanser, men det kommer lit an på hvordan man formulerer seg. Du skriver om de som ikke liker "promiskuøse" kvinner, problemet med innlegg fra slike men er ofte at de omtaler kvinnene de ikke liker nedsettende og respektløst. Samtidig har kvinner også lov til og ha preferanser, så utaler du at du ikke vill ha en "promiskuøs" kvinne så må du nesten tåle og høre at det er en holdning som gjør deg mye mindre attraktiv for meg.  

Dette! Å ha preferanser gjør det ikke greit å snakke nedsettende om de (kvinnene) som ikke oppfyller disse.

Anonymkode: 08902...593

• Liker 12
Skrevet

Jeg tror jeg kan oppsummere KG på følgende vis da (satt på spissen):

"Jeg har senker ikke på kravene mine. Jeg er heller single enn å være med en mann jeg ikke er tiltrukket av. Etc." Og alle er enige.

Men dette er kun gyldig når en kvinne sier det. Om menn har noen som helst preferanser så blir det jo slik vi ser i denne tråden

Bør man senke på kravet om å være tiltrukket, mener du? Det er vel det eneste ufravikelige kravet så å si alle menn og kvinner har.

Anonymkode: 5ac3a...797

• Liker 8
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Bør man senke på kravet om å være tiltrukket, mener du? Det er vel det eneste ufravikelige kravet så å si alle menn og kvinner har.

Anonymkode: 5ac3a...797

Men det er jo dette som er hele poenget, menn får ikke lov til å ha preferanser. Kvinner blir hylllet for å ha preferanser, mens menn blir skjelt ut for å ha preferanser. Det er jo det denne tråden handler om

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det forundrer meg stadig hvor mange på dette forumet som mangler elementær leseforståelse.

Kritikken i nevnte ambisjonstråd gikk på at mannen gikk detaljert til verks i å fortelle TS hvorfor hun ikke nådde opp for en date. Det er noe helt annet enn å ha preferanser. F.eks:

Kari: Er du med på en kaffe en dag?

Gunnar: Du er veldig hyggelig, men jeg foretrekker slanke damer.

Det er ikke en særlig hyggelig måte av Gunnar å svare på, selv om det selvsagt er innafor å like slanke damer. Poenget er at det ikke er nødvendig å påpeke overfor den som har tatt initiativ, hvorfor de ikke «når opp». Gunnar kunne heller svart «Så hyggelig at du spør, men jeg tror jeg må takke nei».

Anonymkode: 91d70...d74

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...