AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #1 Skrevet 11. august 2021 I kjeden jeg jobber, faghandel har vi en pågående diskusjon om titlene vi skal ha. Pr i dag er vi Selgere. Men dette gjenspeiler egentlig dårlig jobben vi faktisk gjør og det er et ønske om å fremstå som litt mer kompetente og tillitvekkende ovenfor kundene. Vi er først og fremst en faghandel med flest proffkunder, men vi ønsker å forsterke oss i privatmarkedet, hvor jeg jobber. I tillegg til ren fagkunnskap, bidrar jeg også med design for kunder, veileder i material- og fargevalg og lager tegninger/bilder av rommene folk ønsker å få hjelp med, rett og slett designhjelp. I tillegg er jeg også butikksjef. Vi står akkurat nå mellom titlene Interiørkonsulent eller Kunderådgiver. Hvilken tittel ville du følt var mest profesjonell som kunde? Andre forslag? Anonymkode: d81d9...110
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #2 Skrevet 11. august 2021 Kundekonsulent? 🙂 Anonymkode: a29cb...fdc 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #3 Skrevet 11. august 2021 Er dere utdannet innen interiør? Jeg hadde forventet det om vedkommende kalte seg interiørkonsulent. Tittel bør gjenspeile utdanning og fagområde Anonymkode: d137b...998 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #4 Skrevet 11. august 2021 Jeg ville nok følt begge titlene ble mindre profesjonelle, men synes kunderådgiver (liten k) er best. Interiørkonsulent hørtes teit ut. Tror ikke folk egentlig er såå opptatt av hvilken tittel du har, men derimot mer opptatt av at du gjør en god jobb. Anonymkode: b3699...988 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #5 Skrevet 11. august 2021 Der jeg jobber sier tittel noe om utdanning, er selv rådgiver, men det står få steder. Jeg synes egentlig selger er helt greit, alle vet at selgere i visse bransjer er langt mer enn å "stå i kassa", og da særlig i proffmarkedet. Anonymkode: b3699...988
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #6 Skrevet 11. august 2021 Kunderådgiver passer best, men du har jo et stort spekter om du er butikksjef i tillegg. Da er kanskje butikksjef mer riktig? Jeg ville brukt den øverste tittelen du kan ha (sjef over rådgiver). Anonymkode: b5289...08f
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #7 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er dere utdannet innen interiør? Jeg hadde forventet det om vedkommende kalte seg interiørkonsulent. Tittel bør gjenspeile utdanning og fagområde Anonymkode: d137b...998 Nei, ikke formelt. Formelt har jeg fire års utdanning innen økonomi, administrasjon og HR. 😂 Har kun hatt farge- og formlære som valgfag da jeg tok bacheloren min i øk/adm. Meeen, jeg har jobbet med design, rom og/eller farger i en eller annen form i alle år og har fått kursing hos div leverandører, har stor interesse for faget og har bl a jobbet med å sette sammen tilvalgspakker for en landsdekkende boligutbygger (kunden får da f eks velge mellom to-tre ferdige løsninger på f eks fliser og møbler på badet som er inkludert i boligprisen fra utbygger eller de kan velge mer fritt mot et tillegg). Så, jeg vil si jeg har minst like god teft og kunnskap som en utdannet interiørdesigner,som gjerne kun er ett år. I nåværende jobb slo jeg også ut tre personer på annengangsintervjuet med formell utdannelse innen interiør. (Vi skulle bl a sette sammen moodboards etter visse kriterier.) Så jeg føler meg helt trygg på at jeg har både teft og kunnskap om faget mitt uten formelt å ha papir på det. Interiørkonsulent er dessuten ingen beskyttet tittel, derfor tråkker vi ingen på tærne om vi evt bruker det. Greia er vel litt at selger heller ikke alltid klinger like godt i alles ører. Anonymkode: d81d9...110
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #8 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville nok følt begge titlene ble mindre profesjonelle, men synes kunderådgiver (liten k) er best. Interiørkonsulent hørtes teit ut. Tror ikke folk egentlig er såå opptatt av hvilken tittel du har, men derimot mer opptatt av at du gjør en god jobb. Anonymkode: b3699...988 Jo, noen er faktisk opptatt av det, det er kommentert flere ganger faktisk når kundene får med visittkortet mitt. Merker også at en del kunder automatisk tror jeg har mindre fagkunnskaper enn mine mannlige kolleger, så det er en del fordommer der ute. Selger er et litt negativt laget ord for mange, derfor noen vil ha det bort. Anonymkode: d81d9...110 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #9 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Kunderådgiver passer best, men du har jo et stort spekter om du er butikksjef i tillegg. Da er kanskje butikksjef mer riktig? Jeg ville brukt den øverste tittelen du kan ha (sjef over rådgiver). Anonymkode: b5289...08f Vi tenker at det er en tittel man heller bruker i butikker som ikke er faghandel, f eks klesbutikker. Anonymkode: d81d9...110
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #10 Skrevet 12. august 2021 Kunderådgiver er langt mer beskrivende, hadde du kalt deg interiørkonsulent hadde jeg forventet å betale deg timepris for å gjøre design for meg, ikke at du skulle hjelpe meg med å kjøpe ting. Anonymkode: bd7af...729
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå