Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får inntrykk av at alle begynner å teste rundt 9-10 dpo med billigstrimler. Er det bare av ren nysgjerrighet, eller er det en grunn til det?

Jeg er så redd for å bli skuffet og tør derfor ikke teste før TR evt uteblir, hvilket ikke har skjedd, så test-budsjettet mitt er relativt lavt 😋

Har derimot lurt på om det kunne vært greit å vite om vi har hatt kjemiske? Da vet man jo på en måte at det har skjedd noe? Er det andre grunner til å tidligteste som jeg ikke har fått med meg?

Anonymkode: 7f5b1...541

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har akkurat tatt tidligtest bare fordi jeg er sykt nyskjerrig.. og angrer!! For jeg ser strek, men aner ikke om det er skygge eller babystrek 😅

Anonymkode: 6047b...b71

Skrevet

Tror det er mest at folk ikke klarer å vente. Om man er gravid er man jo like gravid etter IKM, og da gir tester et sikkert svar også. Og så slipper man å tyde nesten-streker og vite om at det var et befruktet egg der som gikk til grunne nesten med en gang. 

Jeg har litt uregelmessig mens, så jeg bruker å teste (med vanlig test) når jeg tror jeg er 13-14 dpo. Om den er negativ så slipper jeg å gå og lure og håpe om mensen drøyer et par dager til. 

Anonymkode: a35a9...552

• Liker 1
Skrevet

Da vi prøvde tok jeg ikke noe test før mensen var fem dager forsinket, og da var det ikke noe tvil om at den var positiv kan du si!

Testbudsjettet mitt var kjempe lavt det og, det var den ene RFSU testen. :fnise:

Jeg var som deg, redd for å bli altfor skuffet. Jeg forstår likevel at andre ikke klarer å vente, det er jo en fryktelig spennende tid!

Anonymkode: 6536f...b9d

• Liker 1
Skrevet

Personlig foretrekker jeg å vente til jeg skulle hatt mensen. Forrige svangerskap testet jeg dagen etter forventet menstruasjonsdag (skulle på ferie, og det var kjekt å vite), så ventet jeg til jeg burde få en 3+ på Clearblue digital. Hadde jeg litt lyst til å sjekke med billigtester? Ja, men for min del var det greit å overstyre den følelsen. 

Jeg tror mange kjemiske graviditeter kan føre til at du kan bli utredet om du ikke blir gravid, men det vil nok avhenge av legens vurdering. 

Anonymkode: 25ecc...702

• Liker 2
Skrevet

Vil vite svaret så raskt som mulig. Har testet positivt mange ganger og alltid fått strek mellom 9-11 dpo. Noen av disse gangene har jeg skulle starte på progesteron dersom positiv test, så bare greit å vite det så raskt som mulig... Men har aldri opplevd kjemisk da, så kan forstå at slike ting påvirker noen til å ville vente til mer sikkert resultat.

• Liker 1
Skrevet

For min del har det kun vært på grunn av at jeg har vært utålmodig og ikke greier å vente :P Nå har vi på mnd 3 med prøving på nr 2. og nå greier jeg å være litt roligere på det, og har derfor ikke testet før mensen har kommet. Men nå som det har gått 3 mnd, kjenner jeg litt på at jeg vil det skal klaffe snart, så får se om det blir noen tidligtester denne mnd.

Vært gravid 3 ganger (mistet 2) og har testet positivt 9-10 dpo alle gangene, så når jeg veeeet at jeg kan få svar så tidlig, så er det litt tålmodighetsprøve å vente nesten 1 uke til :P

Anonymkode: ba094...e74

Skrevet

føler meg deg på å være redd for å bli skuffet! er selv 12 DPO og prøver bare å vente til IKM om tre dager! tenker å prøve å være tålmodig nok til å vente noen dager over (IKM på 15DPO), så jeg er nærmere 20... i tilfelle TR er sen, da jeg er litt uregelmessig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...