AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #1 Skrevet 10. august 2021 Skal ta yrkesfag som privatist innenfor helse, klarer ikke å velge mellom helsesekretær eller apotektekniker, hvordan er jobbmulighetene? Har lest at de fleste mener at det er vanskeligere å få jobb som helsesekretær men det er ca 200 stillinger i norge nå, og 10 som apotektekniker.. Anonymkode: 66b4c...f91
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #2 Skrevet 10. august 2021 Det er visstnok greit (ikke enkelt, men heller ikke kjempevanskelig) å få seg jobb som helsesekretær på sykehus. Merk at det da innebærer 3 delt turnus og overhodet ikke er det samme som å vøre helsesekretær på legekontor. Anonymkode: 4e556...518 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #3 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er visstnok greit (ikke enkelt, men heller ikke kjempevanskelig) å få seg jobb som helsesekretær på sykehus. Merk at det da innebærer 3 delt turnus og overhodet ikke er det samme som å vøre helsesekretær på legekontor. Anonymkode: 4e556...518 Det er nesten ingen helsesekretærer på sykehus som jobber noe annet enn 0800-1530 på sykehus..... Det er noen få av mange tusen som jobber en form for turnus. Anonymkode: 076f1...cce 5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #4 Skrevet 10. august 2021 Det spørs jo hva du vil gjøre? Jeg har jobbet som helsesekretær på sykehus og mine oppgaver var i stor grad administrative, 08-16. Som apotektekniker vil jeg kanskje tro du har mer kundekontakt, og mange apoteker er jo åpne både på kvelder og helger? Vil også tro lønnen som apotektekniker er langt høyere. Helsesekretær på sykehus lønner dessverre svært dårlig. Anonymkode: 3eaaa...4b8 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #5 Skrevet 10. august 2021 Apotektekniker, spennende yrke hvor man hele tiden lærer noe nytt, får være med på mange morsomme kurs(ofte får man med goodiebags og får teste nye produkter💕) og man får følelsen av at kunder som kommer innom apoteket respekterer og har tillit til oss som jobber der Anonymkode: 024f8...758 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #6 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er visstnok greit (ikke enkelt, men heller ikke kjempevanskelig) å få seg jobb som helsesekretær på sykehus. Merk at det da innebærer 3 delt turnus og overhodet ikke er det samme som å vøre helsesekretær på legekontor. På vårt sykehus (universitetssykehus) er det bare helsesekretærene i akuttmottaket som går 3-delt turnus. Anonymkode: bd018...2ec 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #7 Skrevet 11. august 2021 Jeg har jobbet som sekretær på sykehus, og det var mye sitte foran pc med administrative oppgaver, samt å ta x antall telefoner hele tiden. Jeg vil tro som apotektekniker lærer du vel mye om medikamenter osv, synes du det virker interessant? Begge jobbene er nok ganske travle, men som sekretær sitter du nok mer i ro, med mindre du er på lab på legekontor. Er litt mer i farten som apotektekniker? Her jeg bor (Bergen) er det ikke vanskelig å få jobb som helsesekretær i alle fall, de har problemer med å rekruttere. Anonymkode: 255cd...24a 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #8 Skrevet 11. august 2021 Ville ikke «kastet bort» flere år på dette. Ville tatt bachelor i farmasi, sykepleie eller bioingeniør. Maaaange flere muligheter for jobb. Anonymkode: 7eba1...2ca 6
origin Skrevet 18. august 2021 #9 Skrevet 18. august 2021 On 8/11/2021 at 2:53 PM, AnonymBruker said: Ville ikke «kastet bort» flere år på dette. Ville tatt bachelor i farmasi, sykepleie eller bioingeniør. Maaaange flere muligheter for jobb. Anonymkode: 7eba1...2ca Hvorfor skal man ikke kaste bort flere år på dette? Spennende yrker
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #10 Skrevet 19. august 2021 origin skrev (10 timer siden): Hvorfor skal man ikke kaste bort flere år på dette? Spennende yrker Fordi det er ekstremt vanskelig å få jobb, mange om beinet. Anonymkode: 947e2...96b
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #11 Skrevet 19. august 2021 Apotektekniker hadde jeg kun valgt om man ønsker jobbe i butikk med kjedelige varer (hvite små esker), og dårlige arbeidstider som ofte føler kjøpesentrenes åpningstider. Anonymkode: e97a1...005
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #12 Skrevet 19. august 2021 Ikke erfaring som helsesekretær, men vurderte apotektekniker selv så jobbet på apotek en stund og det var grusomt kjedlig selv om jeg er veldig interessert i medikamenter osv. Veldig mye rydding i hyller, fylle på varer osv. Synest ikke det var noe gøy. Anonymkode: 0d84f...143 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #13 Skrevet 19. august 2021 Ville styrt unna begge. Det er veldig vanskelig å få jobb. Har selv jobbet mange år som apotektekniker, og selv om jobben i seg selv er grei er det fryktelig dårlig betalt. Du er heldig hvis du kommer over 400K i året! Tror dessverre ikke helsesekretærer tjener noe særlig bedre. Anonymkode: c9cef...065 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #14 Skrevet 19. august 2021 Jeg er apotektekniker selv og vil fraråde deg det. Om du virkelig brenner for å jobbe på apotek og vil ha gode muligheter for jobb så bli farmasøyt. Flere apotek vil heller ansette farmasøyter enn teknikere og det er fordi farmasøyter kan gjennomføre hele resepturen på egenhånd. En tekniker må alltid ha kontroll og det tar tid om farmasøyten er opptatt med annen kunde. Anonymkode: 9b64f...d49 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #15 Skrevet 19. august 2021 Om du velger helsesekretær og ønsker å jobbe på Ahus eller sykehusene i Oslo hadde jeg slått det fra meg. Ja, det er mange stillinger men det er mange MANGE søkere. Og uten erfaring så godt som umulig å få jobb. Andre steder i landet skal det være lettere. Anonymkode: eb394...606 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #16 Skrevet 19. august 2021 I Bergen er det ikke vanskelig å få jobb. Anonymkode: 255cd...24a
origin Skrevet 19. august 2021 #17 Skrevet 19. august 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: I Bergen er det ikke vanskelig å få jobb. Anonymkode: 255cd...24a Er det manko på helsesekretærer og apotekteknikkere i Bergen? Eller er jobbmarkedet der lettere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå