AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #1 Skrevet 10. august 2021 Har alltid ønsket med 3 barn, og har no to tette små. Elsker barna mine, men føler meg virkelig ikke ferdig med 2 barn. Jeg og samboer ønsker 3, selv om jeg måtte overtale han litt. Er 31 år, og har god økonomi stort hus og alt på stell, Min sønn er ca 2 år, og har ei jente på 6 måneder. Det er mye nå, men ønsker ikke å vente veldig lenge med å få barn nummer 3. Hva er deres erfaring og hva er lurt? Anonymkode: c789f...6cf
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #2 Skrevet 11. august 2021 Jeg har selv to tette og kunne tenkt meg 3. Ideelt sett skulle nr 3 kommet tett på sistemann også. Men jeg kjenner at jeg ikke greier ett svangerskap og en babytid til akkurat nå eller på en stund. Minste her er 7 mnd. Tror vi kommer til å la det bli 3-4 år mellom nr 2 og evt 3. Kanskje stopper vi med de to vi har også. Du må nesten bare kjenne på hva du greier og om du tenker du kan følge opp de to du har som er relativt små når de får enda ett søsken. Om babyen blir krevede etc. Har du en alder der du tenker at du skal være ferdig å få barn? For meg er det 35, så vi skal rekke det med litt aldersforskjell også. Anonymkode: e2c29...f95
Arkana Skrevet 11. august 2021 #3 Skrevet 11. august 2021 Dette må du nesten kjenne på selv. Vi ønsket oss, og fikk, tre tette barn. Så eldste var 4 og mellomste 2 da yngste ble født. For oss var det perfekt og jeg synes det har vært utelukkende positivt, mens andre vil si at det er bedre med litt mer aldersforskjell. Bare du kan vite hva som er rett for dere.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #4 Skrevet 11. august 2021 De to eldre er det 16 mnd mellom og jeg merker at nå som yngste er 18 mnd hadde det vært perfekt å få nummer tre nå, som betyr at jeg burde vært gravid for leeengsg! blir bare to på oss. Men jeg vet at om jeg skulle hatt den en til så syntes jeg 14-18 mnd er perfekt mellomrom mellom barn! Ihvertfall for vår familie! Anonymkode: a31fa...72f
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #5 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Har alltid ønsket med 3 barn, og har no to tette små. Elsker barna mine, men føler meg virkelig ikke ferdig med 2 barn. Jeg og samboer ønsker 3, selv om jeg måtte overtale han litt. Er 31 år, og har god økonomi stort hus og alt på stell, Min sønn er ca 2 år, og har ei jente på 6 måneder. Det er mye nå, men ønsker ikke å vente veldig lenge med å få barn nummer 3. Hva er deres erfaring og hva er lurt? Anonymkode: c789f...6cf Fikk tre tette på under 3,5år kjempe kos ❤️ Travelt men de har så ufattelig stor glede av hverandre og så blir vi ferdig med alle bleiene nesten på likt Anonymkode: 829c8...8a0
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #6 Skrevet 11. august 2021 Dersom barna dine er 2 år og 6 måneder så ville jeg ha anbefalt deg å vente til de er 2 og 4, eller 3 og 5, og se om dere fortsatt tenker at dere har tid og overskudd til en til. Jeg ønsket meg også nr. 3 høyt da yngste var baby og eldste var 2 år, men mannen sa nei. Det var ikke før jeg hadde to små i beste trassalder at jeg skjønte at vi ikke har tid eller kapasitet til 3. I så fall måtte aldersforskjellen ha vært såpass stor at de to eldste var ferdig med all trass og tullball (men da er jeg for gammel) Anonymkode: f1bdc...1c5 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #7 Skrevet 11. august 2021 Jeg har to tette som nå er straks 2 år, og 3 år. Drømmer om en tredje men får fader aldri mann på gli . Han er urikkelig på at det ikke skjer misunner dere som har fått mannen deres med. En en sorg for meg at jet aldri går den storfamilien jeg drømte om siden jeg var liten selv dagens menn ass… Anonymkode: c6bf1...674
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #8 Skrevet 11. august 2021 Jeg har tre som nå er 3-4,5 og 7 år. Det var et fint intervall for oss. Du må jo bare finne ut hva du orker selv. Orker kroppen din et svangerskap til så er det bare å kjøre på. Anonymkode: 85a10...afa
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #9 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har selv to tette og kunne tenkt meg 3. Ideelt sett skulle nr 3 kommet tett på sistemann også. Men jeg kjenner at jeg ikke greier ett svangerskap og en babytid til akkurat nå eller på en stund. Minste her er 7 mnd. Tror vi kommer til å la det bli 3-4 år mellom nr 2 og evt 3. Kanskje stopper vi med de to vi har også. Du må nesten bare kjenne på hva du greier og om du tenker du kan følge opp de to du har som er relativt små når de får enda ett søsken. Om babyen blir krevede etc. Har du en alder der du tenker at du skal være ferdig å få barn? For meg er det 35, så vi skal rekke det med litt aldersforskjell også. Anonymkode: e2c29...f95 Ja, du har helt rett. Det er kanskje ekstra koselig å få barn når barna blir litt større å Jan ta mer del av babytiden også❤️ Har satt meg en grense på 5 ja😃😂 Anonymkode: c789f...6cf
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #10 Skrevet 11. august 2021 Arkana skrev (14 timer siden): Dette må du nesten kjenne på selv. Vi ønsket oss, og fikk, tre tette barn. Så eldste var 4 og mellomste 2 da yngste ble født. For oss var det perfekt og jeg synes det har vært utelukkende positivt, mens andre vil si at det er bedre med litt mer aldersforskjell. Bare du kan vite hva som er rett for dere. Så bra❤️ Var det ikke veldig mye arbeid? Hva med nummer 4😍🙈? Anonymkode: c789f...6cf
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #11 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fikk tre tette på under 3,5år kjempe kos ❤️ Travelt men de har så ufattelig stor glede av hverandre og så blir vi ferdig med alle bleiene nesten på likt Anonymkode: 829c8...8a0 Oi, så spennende😃 Ble det ikke veldig mye å gjøre? Anonymkode: c789f...6cf
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #12 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har to tette som nå er straks 2 år, og 3 år. Drømmer om en tredje men får fader aldri mann på gli . Han er urikkelig på at det ikke skjer misunner dere som har fått mannen deres med. En en sorg for meg at jet aldri går den storfamilien jeg drømte om siden jeg var liten selv dagens menn ass… Anonymkode: c6bf1...674 Jeg MÅ ha 3 barn😍❤️ Hva sier mannen da? Anonymkode: c789f...6cf
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #13 Skrevet 11. august 2021 Jeg har selv to søsken, vi er alle tette i alder (jeg er eldst, yngste er fem år yngre). Det er slettes ingen dans på roser å være så tett i alder. Det jeg husker best fra min barndom er foreldre som ikke hadde hender nok og som ikke klarte å gi alle nok oppmerksomhet fordi det alltid var et barn som krevde noe. Mine foreldre husker det ikke slik, de tror det gikk på skinner. Jeg tenker at å få flere barn så tett, utelukkende er foreldrenes ønske - det er ikke nødvendigvis til det beste for barna. Anonymkode: cc8c8...2be 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #14 Skrevet 11. august 2021 Er det galskap å droppe prevensjon etter barn nr 2?😂 Er livredd for at jeg ikke skal kunne bli gravid ellers, og jeg vil ikke vente for lenge. Anonymkode: c789f...6cf 1
Tarzani Skrevet 11. august 2021 #15 Skrevet 11. august 2021 Da yngste kom var storesøsknene 3 og 4 år gamle. Null problem! Hadde gjort det igjen.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #16 Skrevet 11. august 2021 Tarzani skrev (23 minutter siden): Da yngste kom var storesøsknene 3 og 4 år gamle. Null problem! Hadde gjort det igjen. Har de mye glede av hverandre nå og hvordan er det om kveld og morgenen når alle skal opp å stå og ut å gå samtidig😂🙈? Kan se for meg at det kan være heftig Anonymkode: c789f...6cf
Arkana Skrevet 12. august 2021 #17 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Så bra❤️ Var det ikke veldig mye arbeid? Hva med nummer 4😍🙈? Anonymkode: c789f...6cf Tja, den mest intense perioden var vel da de var helt små, men vi har vært heldige med barn som sover godt om natten og slike ting og det gjør jo tilværelsen mye lettere. Det blir bare bedre ettersom de blir eldre også, nå som alle går på skolen og er ganske selvstendige er det nærmest bare en lek. Så det er noen år hvor det er en del som skjer, kanskje har man to i trassalderen samtidig og man må kjøre dem overalt hvor de skal, de kan ikke være alene hjemme og slike ting som kan skape litt logistikkproblemer, men det varer ikke lenge. Det blir ingen nr 4 nei, det er ikke fordi vi ikke tror vi klarer en fjerde (det hadde gått veldig fint), men fordi vi er veldig fornøyde med tre.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #18 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Oi, så spennende😃 Ble det ikke veldig mye å gjøre? Anonymkode: c789f...6cf Ja selvfølgelig Likevel så veier jo alt kosen opp for stresset. Istedenfor å stresse med å krype på gulvet så leker de jo med hverandre hele tiden. De underholder hverandre så faktisk så er det avlastende Selvfølgelig er det jo stressende perioder også men det er det jo uansett om du har 2, 3 eller 4 barn. Vil anbefale å kjøre på med en til så slipper du å stå på startstreken i for mange år (spedbarn/baby). Anonymkode: 829c8...8a0
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #19 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har selv to søsken, vi er alle tette i alder (jeg er eldst, yngste er fem år yngre). Det er slettes ingen dans på roser å være så tett i alder. Det jeg husker best fra min barndom er foreldre som ikke hadde hender nok og som ikke klarte å gi alle nok oppmerksomhet fordi det alltid var et barn som krevde noe. Mine foreldre husker det ikke slik, de tror det gikk på skinner. Jeg tenker at å få flere barn så tett, utelukkende er foreldrenes ønske - det er ikke nødvendigvis til det beste for barna. Anonymkode: cc8c8...2be Jeg var eldst av 7 søsken og storesøster til 5stk som 8åring og fikk siste søsken som tidlig tenåring. Det var alltid liv og røre og det var en fryd å være så mange til tross for hyling og skriking som det alltid blir så var vi også kjempe gode venner og hadde det kjekt sammen og lekte og herja. Det var skjønt ❤️❤️❤️ Så jeg vil si det motsatte av det du sa der. Selv om det falt mer på meg som var eldst så var det også en kjempe stor glede å være en så stor flokk. (samme mor og far på alle og foreldre enda gift). Anonymkode: 829c8...8a0 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #20 Skrevet 12. august 2021 Her var de eldste 3 og 4,5 år når nr 3 kom. 2 år senere kom nr 4. Selv om de alle er tette, så var det lenge to store og to små. Perfekt for oss! Anonymkode: 65027...b1a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå