Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg - hvilken bok er dette?

Snipella

Anbefalte innlegg

For mange år siden leste jeg en bok som gjorde inntrykk på meg. Jeg klarer ikke å huske tittelen. Kanskje noen her kan hjelpe meg?

Jeg husker ikke handlingen så veldig detaljert, men i grove trekk: Handlingen foregår i Australia, mener jeg. For lenge siden. Ei ung jente føder et barn, jeg mener å huske at det var et resultat av incest, men mulig jeg husker feil. Av en eller annen grunn tar noen fra henne barnet og forteller henne at det døde. 

Det skjer mye i mellomtiden, men etter mange år møter hun en mann som er en god del yngre enn henne, og de forelsker seg og får et barn sammen. Det viser seg etter hvert at denne mannen er hennes egen sønn, som hun ble lurt til å tro døde da han var baby. Hun fikk altså barn med sønnen sin.

Tragisk historie egentlig, men er det noen som kjenner igjen dette og vet tittelen på boka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snipella skrev (4 minutter siden):

For mange år siden

Sånn ca. hvor mange år siden? Er det snakk om en bok utgitt etter år 2000, på 80-tallet eller på 50-tallet?

Anonymkode: 3081e...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sånn ca. hvor mange år siden? Er det snakk om en bok utgitt etter år 2000, på 80-tallet eller på 50-tallet?

Beklager, skulle kanskje presisert det litt mer. Tipper den var utgitt på 90-tallet kanskje. Anslår at jeg leste den for ca 20 år siden +/- og tror ikke boka var så veldig gammel da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snipella skrev (4 minutter siden):

Beklager, skulle kanskje presisert det litt mer. Tipper den var utgitt på 90-tallet kanskje. Anslår at jeg leste den for ca 20 år siden +/- og tror ikke boka var så veldig gammel da

Hmm… Kan det være noe av Tamara McKinley? 🤷‍♀️ Vet dessverre ikke. Får håpe noen andre her inne vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hmm… Kan det være noe av Tamara McKinley? 🤷‍♀️ Vet dessverre ikke. Får håpe noen andre her inne vet.

Jeg tror faktisk det er rett forfatter! «Siste dans for Matilda» tror jeg er rette boka. Tusen takk for hjelpen😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snipella skrev (58 minutter siden):

Jeg tror faktisk det er rett forfatter! «Siste dans for Matilda» tror jeg er rette boka. Tusen takk for hjelpen😊

Haha Snakker om flaks, jeg bare slang ut en gjetning basert på en populær, kvinnelig, australsk forfatter fra den tiden, hadde liten tro på at det skulle være riktig.😄 Men så bra at du fant igjen boken, da håper jeg du koser deg like mye med den i denne leserunden som sist du leste den.😊

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...