AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #1 Del Skrevet 10. august 2021 Trenger inspirasjon.. Her er det biff/koteletter, fløtegratinerte poteter/ potetbåter og bearnaisesaus ❤️ Vil prøve å lager en beef wellington og.. noen som har prøvd/smakt?? Anonymkode: 0bcb6...355 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #2 Del Skrevet 11. august 2021 Vanskelig å velge favorittrett, kommer helt an på dagsform og årstid. Akkurat nå er det pasta som er favoritten. Siden du liker biff, kan jeg anbefale kremet pasta med biff. Som denne oppskriften https://www.matprat.no/oppskrifter/kos/biff-og-bandspagetti/ (- paprika) Anonymkode: 3ab8b...159 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #3 Del Skrevet 11. august 2021 Jeg spiser så utrolig mye forskjellig som er kjempegodt, men rakfisk er i hvert fall én av de store favorittene. Anonymkode: 3baba...ba4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 11. august 2021 #4 Del Skrevet 11. august 2021 kamskjell, kongekrabbe, reker, risengrynsgrøt, fårikål, pannekaker, eggerøre, lasagne og pizza med MYE ost og fyll, pinnekjøtt med kålrabistappe, ovnsbakt ratatouille. Og jeg kunne bare fortsatt, det er så mye god mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #5 Del Skrevet 11. august 2021 Østers er ufattelig godt! Anonymkode: 7e612...7aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #6 Del Skrevet 11. august 2021 Sashimi, servert i Japan. Skalldyrfat, bugnende av kreps, reker, hummer, østers. Anonymkode: 58f75...d39 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trudelutt1 Skrevet 11. august 2021 #7 Del Skrevet 11. august 2021 Nå føler jeg meg veldig kjip men...taco! Lager masse forskjellig taco fra bunn og varierer fyllet. Slår aldri feil😍 Om jeg har dårlig tid går det også fint med lefser fra butikken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 11. august 2021 #8 Del Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Trenger inspirasjon.. Her er det biff/koteletter, fløtegratinerte poteter/ potetbåter og bearnaisesaus ❤️ Vil prøve å lager en beef wellington og.. noen som har prøvd/smakt?? Anonymkode: 0bcb6...355 Wellington er veldig godt. Det tar ganske lang tid å lage, da det er flere forskjellige steg og hviletid mellom stegene. Men Finn en oppskrift og følg den slavisk, så blir resultatet bra. Wellington er perfekt ved 54 grader. Synes ikke den skal være for blodig. Serveres helst med en god Bordeaux-vin. En annen god måte å steke biff på er å steke / grille på benet. En bistecca Fiorentina (T-bone) på grillen er nær uslåelig for en kjøtt-elsker. Denne er perfekt ved hard grilling og 50 grader. Server med ruccolasalat. Parmesan og grillede tomater. Og en god Chianti Reserva eller Brunello. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #9 Del Skrevet 11. august 2021 Vansklig å velge en Vestafrikansk peanøttsuppe https://juliesmatblogg.no/2016/04/05/vestafrikansk-peanottsuppe/ Daal https://www.godt.no/oppskrift/7475/proev-indisk-daal-som-en-top-chef Blomkål tikka masala https://detgladekjokken.no/oppskrift/tikka-masala-med-blomkal/ Libanesisk moussaka https://www.etkjokken.com/2016/03/libanesisk-mussaka-og-noen-tanker-om-kjottfri-mat/ Anonymkode: cb155...dd4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #10 Del Skrevet 11. august 2021 Sushi! Anonymkode: 8e51a...ceb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #11 Del Skrevet 11. august 2021 Fiskeboller i karrisaus! ❤ vært favoritten hele livet! Anonymkode: a0cbc...4d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #12 Del Skrevet 11. august 2021 Så mye godt! All julemat inkl julenes koldtbord Pizza Lapskaus,bollefrikasé,kjøttsuppe Skalldyr-reker,kreps og hummer Taco,ekstra godt når alt er laget fra bunnen Biff med soppstuing og fløtegratinerte poteter. Anonymkode: 0091c...f18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 11. august 2021 #13 Del Skrevet 11. august 2021 Beef Wellington med rødvinssaus og hasselbackpoteter er snaddermat. Babygulrøtter og sukkererter ved siden av er et must (for meg) og gjerne litt stekt løk og sopp også. Det er faktisk ikke så lenge siden sist jeg lagde dette. Det er veldig godt. Favorittmaten min derimot er nok skalldyr. Reker, krabber, bkåskjell og kreps så er jeg lykkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #14 Del Skrevet 11. august 2021 Perfekt ovnsbakt kveite eller piggvar, dampede norske asparges i sesong, og beurre blanc med friske urter. Gratinerte sjøkrepshaler med smør, hvitløk, chili, estragon, persille, sitron og en champagneskvett kommer også høyt på listen. Samt bisque laget på hodene og klørne. Anonymkode: aa933...edb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #15 Del Skrevet 11. august 2021 Elsker igrunnen alt med pasta. Og for tiden er sushi en stor favoritt. Anonymkode: cc21d...3f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #16 Del Skrevet 11. august 2021 Peanøttsmør ❤️ Anonymkode: c8482...c4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #17 Del Skrevet 11. august 2021 Elsker sushi men uten rå fisk. Anonymkode: 4a003...482 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C8H10N4O2 Skrevet 11. august 2021 #18 Del Skrevet 11. august 2021 Hjemmelagde kjøttkaker i brun saus med kokte poteter, ertestuing og tyttebærsyltetøy. Laks eller ørret med kokte poteter, agurksalat og rømme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 11. august 2021 #19 Del Skrevet 11. august 2021 Alt mulig med skalldyr. Det er den ultimate luksusopplevelsen. Samme med vilt, og da gjerne med en saus basert på viltkraft. Og så er jeg svak for ganske enkel mat fra Middelhavet, med masse ansjos, olivenolje, aubergine, hvitløk, oliven, tomater, urter, osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #20 Del Skrevet 11. august 2021 Hjemmelaget sushibowl Pastagrateng taco hjemmelaga pizza Anonymkode: 40714...1c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå