Gå til innhold

Han vil gjerne ha barn men ikke at de skal være hans

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så etter å ha vært sammen i to måneder tok jeg idag opp det at han forsatt vil bruke kondom når vi har sex. Jeg trodde først det kanskje var at han ikke stolte på meg eller kanskje foretrakk å bruke kondom. Men så kom det fram at han er redd for å gjøre noen gravid, han har ikke noe problem med å skulle ville bli pappa. Han bare ikke ønsker at det skal være hans barn genetisk fordi selv om han har vært heldigere enn faren sin, så har han fortsatt problemer som han må leve med hver eneste dag. Og han sier han får skyldfølelse av tanken på å skal måtte sette et uskyldig barn inn i verden som kan risikere å få enten de samme problemene eller verre. Han sa han til og med ønsker å sterilisere seg men i hans ord, har vært egoistisk og ikke gjort det fordi han har vært redd for at han skulle treffe noen som meg og at den personen han en dag gifter seg med ikke vil akseptere noen annen ordning enten det er donor, adoptere, med mindre han skulle møte noen med barn fra før. 

Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal si, jeg er ikke sikker på hva jeg føler en gang. Jeg skjønner jo hvor han kommer fra, og respekterer det. Samtidig er det en del av meg som bestandig tenkte at om jeg skulle få barn så kom det til å være relativt naturlig ihvertfall måten det startet på. Jeg prøver akkurat nå å tømme hjernen min litt slik at jeg kan være åpen til innspill for hva jeg burde gjøre videre.

Anonymkode: 3d757...5b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så....han fikk snudd det at dere bruker dobbelt opp av prevensjon til at han gjerne vil ha unge med deg snart, bare med donor? Gratulerer, den var kreativ 😃

Anonymkode: d4abf...4ee

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Så....han fikk snudd det at dere bruker dobbelt opp av prevensjon til at han gjerne vil ha unge med deg snart, bare med donor? Gratulerer, den var kreativ 😃

Ikke at han vil ha det snart, men for å forklare seg siden jeg spurte så måtte han gi meg hele bildet hvis forholdet fortsetter å utvikle ellers like bra som det har gjort. 

Vet ikke hva du mener med kreativ? At han ikke vil ha eget barn slik at han kan enklere forlate meg skulle det gå galt? For han hadde ikke noe problemer med å ville adoptere, og sa skulle vi komme så langt og jeg bruker donor så kommer han fortsatt til å skrive seg under som barnefar. Det er bare det biologiske han er bekymret for. 

• Liker 2
Skrevet

Men hvilke arvelige sykdommer eller diagnoser kan barna hans arve? Er det en god grunn, eller bare en dårlig unnskyldning.

Og det er ikke bare å få barn med diagnoser, eller sykdommer. Ene barnet mitt har 2 diagnoser, og ender mest sannsynlig opp som ufør, og utenfor i livet. Og det er jo virkelig ikke noe man ønsker for barna sine. Begge diagnoser var arvelige, jeg var kun klar over den ene, og det er ikke den alvorlige.

Anonymkode: 6f073...70b

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vet ikke hva du mener med kreativ?

Han kommer unna med å bruke kondom sammen med deg, slik at han kan ha sex med flere enn deg, uten at du blir smittet av noe.

Anonymkode: 6dda1...5c2

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han kommer unna med å bruke kondom sammen med deg, slik at han kan ha sex med flere enn deg, uten at du blir smittet av noe.

Ja, viktig å alltid tro det verste om menn. 

• Liker 30
Skrevet
Hårstrikk79 skrev (Akkurat nå):

Ja, viktig å alltid tro det verste om menn. 

Tro.....jeg jobbet sammen med akkurat den framgangsmåten der, som ikke holdt tett om det i lunchen.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så etter å ha vært sammen i to måneder tok jeg idag opp det at han forsatt vil bruke kondom når vi har sex. Jeg trodde først det kanskje var at han ikke stolte på meg eller kanskje foretrakk å bruke kondom. Men så kom det fram at han er redd for å gjøre noen gravid, han har ikke noe problem med å skulle ville bli pappa. Han bare ikke ønsker at det skal være hans barn genetisk fordi selv om han har vært heldigere enn faren sin, så har han fortsatt problemer som han må leve med hver eneste dag. Og han sier han får skyldfølelse av tanken på å skal måtte sette et uskyldig barn inn i verden som kan risikere å få enten de samme problemene eller verre. Han sa han til og med ønsker å sterilisere seg men i hans ord, har vært egoistisk og ikke gjort det fordi han har vært redd for at han skulle treffe noen som meg og at den personen han en dag gifter seg med ikke vil akseptere noen annen ordning enten det er donor, adoptere, med mindre han skulle møte noen med barn fra før. 

Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal si, jeg er ikke sikker på hva jeg føler en gang. Jeg skjønner jo hvor han kommer fra, og respekterer det. Samtidig er det en del av meg som bestandig tenkte at om jeg skulle få barn så kom det til å være relativt naturlig ihvertfall måten det startet på. Jeg prøver akkurat nå å tømme hjernen min litt slik at jeg kan være åpen til innspill for hva jeg burde gjøre videre.

Du har investert 2 mnd i en mann med genefeil han ikke vil føre videre? Jeg ville stukket fingern i jorda og avskrevet investeringen før forholdet blir for modent...og før for sterke følelser gjør det umulig å gå videre...

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tro.....jeg jobbet sammen med akkurat den framgangsmåten der, som ikke holdt tett om det i lunchen.

Joda, men selv om du kjenner èn tulling, så betyr ikke det at kjæresten til ts ligger rundt med andre:)

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men hvilke arvelige sykdommer eller diagnoser kan barna hans arve? Er det en god grunn, eller bare en dårlig unnskyldning.

Og det er ikke bare å få barn med diagnoser, eller sykdommer. Ene barnet mitt har 2 diagnoser, og ender mest sannsynlig opp som ufør, og utenfor i livet. Og det er jo virkelig ikke noe man ønsker for barna sine. Begge diagnoser var arvelige, jeg var kun klar over den ene, og det er ikke den alvorlige.

Anonymkode: 6f073...70b

Jeg vil ikke gå inn på diagnose, men jeg har møtt faren hans, og jeg vet også hvor mye han selv sliter selv om det ikke er like ille så har han allerde fått hjelp til å bli satt delvis ufør skulle han få begrenset arbeidsevne. Så jeg tror ikke det er en dårlig unnskyldning.

Så hadde du hatt valget hvor du forsatt hadde fått beholde barna dine, men bare ikke at det var med mannen du er sammen med så hadde du gjort det? 

Skrevet
ABM skrev (5 minutter siden):

Du har investert 2 mnd i en mann med genefeil han ikke vil føre videre? Jeg ville stukket fingern i jorda og avskrevet investeringen før forholdet blir for modent...og før for sterke følelser gjør det umulig å gå videre...

Du er ærlig ihvertfall, jeg bare vet at om noen jeg elsket gikk ifra meg fordi det var noe som var feil som jeg ikke kunne gjort noe med ville jeg skjønt det men samtidig ville det gjort vondt. Jeg har egentlig vært forelsket i han lenge før vi ble sammen, jeg ville egentlig forlate den forrige kjæresten min et helt år for å bli sammen med han. Jeg ønsket bare å gjøre det rett slik at det ikke ble en rebound eller at han følte at jeg kunne komme til å forlate han for noen andre selv om grunnen til at jeg ville forlate eksen var fordi han var et troll jeg hadde en komplisert historie med. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vil ikke gå inn på diagnose, men jeg har møtt faren hans, og jeg vet også hvor mye han selv sliter selv om det ikke er like ille så har han allerde fått hjelp til å bli satt delvis ufør skulle han få begrenset arbeidsevne. Så jeg tror ikke det er en dårlig unnskyldning.

Så hadde du hatt valget hvor du forsatt hadde fått beholde barna dine, men bare ikke at det var med mannen du er sammen med så hadde du gjort det? 

Jeg reagerer kanskje mest på at dere har vært sammen i 2 mnd.  Og du tar opp at dere burde slutte med prevensjon nå for å lage barn sammen? Hva med å bli ordentlig kjent? Snakke om ønsker for fremtiden, forventningsavklaring? Flytte sammen, bo sammen en stund? 

Anonymkode: ca60d...5b0

• Liker 21
Skrevet

Han er jo livredd for å bli gravid, for da blir det et voldsomt leven med kona og evt barna hans. 

Anonymkode: 8fe8e...e16

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg reagerer kanskje mest på at dere har vært sammen i 2 mnd.  Og du tar opp at dere burde slutte med prevensjon nå for å lage barn sammen? Hva med å bli ordentlig kjent? Snakke om ønsker for fremtiden, forventningsavklaring? Flytte sammen, bo sammen en stund? 

Anonymkode: ca60d...5b0

Er ikke noe som helst snakk om at vi skal lage barn nå, jeg ville bare kjøre uten kondom da jeg ikke føler at det er nødvendig at vi bruker dobbel prevansjon. Han tok opp det med barn fordi jeg spurte blant annet om han ikke stolte på at jeg ikke kom til å prøve å bli gravid med vilje. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du er ærlig ihvertfall, jeg bare vet at om noen jeg elsket gikk ifra meg fordi det var noe som var feil som jeg ikke kunne gjort noe med ville jeg skjønt det men samtidig ville det gjort vondt. Jeg har egentlig vært forelsket i han lenge før vi ble sammen, jeg ville egentlig forlate den forrige kjæresten min et helt år for å bli sammen med han. Jeg ønsket bare å gjøre det rett slik at det ikke ble en rebound eller at han følte at jeg kunne komme til å forlate han for noen andre selv om grunnen til at jeg ville forlate eksen var fordi han var et troll jeg hadde en komplisert historie med. 

Jeg føler med deg kjære du...det blir smerte på deg uansett hva du gjør..

Men med kunnskapen i hånd står du ved et veiskille enten du vil eller ikke...vil du ha barn er det bare en ting å gjøre ..og du vet det selv🌹

Skrevet

Jeg synes det er merkelig at han ikke har sterilisert seg, men det er jo ikke for sent. Da hadde dere sluppet prevensjon begge to. 

Å si ifra om dette, at han er bærer av en arvelig sykdom som gjør at han ikke vil ha barn, er ansvarlig og en selvfølge. 

Jeg kjenner flere som har donorbarn, og jeg ser ikke helt problemet med det. 

• Liker 14
Skrevet
ABM skrev (5 minutter siden):

Jeg føler med deg kjære du...det blir smerte på deg uansett hva du gjør..

Men med kunnskapen i hånd står du ved et veiskille enten du vil eller ikke...vil du ha barn er det bare en ting å gjøre ..og du vet det selv🌹

De kan selvsagt bli foreldre, selv om det ikke blir mannens biologiske barn.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han sa han til og med ønsker å sterilisere seg men i hans ord, har vært egoistisk og ikke gjort det fordi han har vært redd for at han skulle treffe noen som meg og at den personen han en dag gifter seg med ikke vil akseptere noen annen ordning enten det er donor, adoptere, med mindre han skulle møte noen med barn fra før. 

Jeg skjønte ikke helt denne? I mine øyne hadde det jo vært naturlig at han steriliserte seg. Mener han at han bare må akseptere å få barn, hvis du krever det?

Anonymkode: ef8cc...e75

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

... han hadde ikke noe problemer med å ville adoptere, og sa skulle vi komme så langt og jeg bruker donor så kommer han fortsatt til å skrive seg under som barnefar. Det er bare det biologiske han er bekymret for. 

Tipper at han vet 0 om hva som skal til for å bli godkjent som adoptivforeldre, eller hvordan man kvalifiserer for bruk av sæddonor, det er bare snakk. 

• Liker 2
Skrevet
Hårstrikk79 skrev (8 minutter siden):

De kan selvsagt bli foreldre, selv om det ikke blir mannens biologiske barn.

Les siste avsnitt i HI...ta med det hun skriver mellom linjene og...så tror jeg ikke det er et alternativ for TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...