AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #1 Skrevet 10. august 2021 Jeg sliter med helse og har vært sykmeldt i perioder når det er ekstra ille. Jeg har lite egenmeldinger. Nå har jeg funnet en jobb jeg vil søke på som jeg tror jeg vil greie bedre og som vil gjøre at helsen kanskje blir bedre. Den e jobben er bedre tilrettelagt for meg så jeg kommer nok til å få mindre fravær. Men har jeg i det hele tatt sjanse til å få bytte jobb? Kommer de ikke bare til å henge seg opp i mitt tidligere sykefravær? Anonymkode: 008ee...3ea
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #2 Skrevet 10. august 2021 Håper du har en sjanse til å bytte jobb. Alle fortjener å få en ny sjanse til tross for sykefravær. Anonymkode: d2448...4ed 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #3 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Håper du har en sjanse til å bytte jobb. Alle fortjener å få en ny sjanse til tross for sykefravær. Anonymkode: d2448...4ed Takk❤️ Anonymkode: 008ee...3ea 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #4 Skrevet 11. august 2021 Da bør man vente med å bytte jobb. Anonymkode: 6da40...851
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #5 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg sliter med helse og har vært sykmeldt i perioder når det er ekstra ille. Jeg har lite egenmeldinger. Nå har jeg funnet en jobb jeg vil søke på som jeg tror jeg vil greie bedre og som vil gjøre at helsen kanskje blir bedre. Den e jobben er bedre tilrettelagt for meg så jeg kommer nok til å få mindre fravær. Men har jeg i det hele tatt sjanse til å få bytte jobb? Kommer de ikke bare til å henge seg opp i mitt tidligere sykefravær? Anonymkode: 008ee...3ea Du må bare søke og være ærlig. Du kan for eksempel si at du søker noe annet, fordi den jobben du har nå er lite tilrettelagt, og du dermed får jobbet så mye som du kunne ønske. Anonymkode: 8d158...e83
Taluno Skrevet 11. august 2021 #6 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Da bør man vente med å bytte jobb. Anonymkode: 6da40...851 Vente på hva? At sykefraværet blir enda høyere, eller at man blir sagt opp? Kronisk sykdom er ikke noe man magisk blir kvitt, spesielt ikke når det er dårlige muligheter for tilrettelegging... Ts: bare søk ny jobb, og vær eventuelt ærlig om hvorfor du søker ny jobb i intervjuet. Jeg måtte si opp forrige jobb pga sykdom, og på første intervjuet etterpå var jeg ærlig, forklarte sykdom/årsak, og hvorfor jeg hadde valgt søke nettopp den aktuelle stillingen. Fikk mye skryt for selvinnsikt, og at det var bra jeg selv skjønte mine svake sider. Og fikk jobben. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #7 Skrevet 11. august 2021 Du har ikke noe krav til å opplyse om sykdom, og den nye jobben har ikke lov til å spørre deg eller referansene dine om det i intervjuprosessen. Anonymkode: 2f2c5...5d4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #8 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du har ikke noe krav til å opplyse om sykdom, og den nye jobben har ikke lov til å spørre deg eller referansene dine om det i intervjuprosessen. Anonymkode: 2f2c5...5d4 Lov eller ikke, det er helt vanlig. Og den som nekter å svare vil nok ikke få jobben. Anonymkode: 008ee...3ea 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå