Gå til innhold

Er det ingen som bryr seg om barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal vi leve normalt når alle voksne føler seg trygge? Er det ingen som bryr seg om barna som risikerer død og et liv med plager? Hvorfor er folk villige til å risikere barna? Har ikke de som styrer landet små barn?

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste i Vg at Erna mente at barn flest takler å bli smittet. Personlig så syns jeg det blir feil. At det var viktigere å beskytte 80-90 åringene. 

• Liker 10
Skrevet

Ingen barn i Norge har dødd av korona og svært, svært få har blitt alvorlig syke. For noen år siden døde to tenåringer av influensa og hvert eneste år er massevis av barn alvorlig syke med rs-virus. Vi stenger ikke samfunnet av den grunn. Barna trenger også at hverdagen er normal, at de får gå på skole og fritidsaktiviteter, at foreldrene får jobbe og ha inntekt, at de får omgås besteforeldre og andre slektninger. 

• Liker 33
Skrevet

Delta er annerledes det er mange barn i USA innlagt på sykehus nå. Samme i flere andre land. Skal vi ikke gjøre noe før noen barn dør her? Hva med alle senskader de kan få i åtti år?

• Liker 13
Skrevet

Få har blitt alvorlig syke MED tiltak. Nå er det fri flyt av smitte. Ingen karantene! Mutasjonene er farligere for barn. Er vi nordmenn genetisk overlegne disse som fyller opp barnesykehusene i USA? Hvorfor tas ikke dette på alvor? Må vi vente til de minste ligger i fleng på respirator her? Jeg forstår ikke hvorfor folk er så avslappet rundt barna sine liv?

• Liker 12
Skrevet (endret)

Jeg skjønner det heller ikke. For et år siden var det full nedstengning for å Berge de gamle. Vel, nå er de gamle vaksinert og reiser på sydenferie for å drikke seg drita, mens ungene skal smittes. 
Det er å gamble. 

Endret av Rullerusk
  • Liker 12
Skrevet
Rullerusk skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner det heller ikke. For et år siden var det full nedstengning for å Berge de gamle. Vel, nå er de gamle vaksinert og reiser på sydenferie for p drikke seg drita, mens ungene skal smittes. 
Det er å gamble. 

Ja og så står politkerne på avisenes forside og skal sanke stemmer med dette opplegget? Er flertallet for å ofre barna? Er de som har uvaksinerte barn så i mindretall? Og så vil de ha flere barn?

• Liker 3
Skrevet

Dette er helt hårreisende. Skal vi som foreldre (og samfunn) bare stilltiende godta dette? 

• Liker 7
Skrevet

Jeg har hatt tiltro og vært pliktoppfyllende hele tiden. Akkurat dette synes jeg er litt ubehagelig. Skulle gjerne ventet med å slippe helt opp litt til. Jeg mener ikke rødt nivå og cohorter på 5, men testing og karantene når det er hensiktsmessig. Jeg synes det går litt vell fort. Jeg personlig ville foretrukket litt mer gradvis lettelse. Jeg håper selvsagt de har rett, men som mamma er det litt vanskelig uansett. Hadde vaksinen vært godkjent og de som ønsket beskyttet (i den grad den beskytter, for å ta forbehold) hadde det ikke vært like problematisk, for meg.

• Liker 11
Skrevet
Lunarstone skrev (8 minutter siden):

Dette er helt hårreisende. Skal vi som foreldre (og samfunn) bare stilltiende godta dette? 

Nei hva kan man gjøre? Det virker som det antas at dette er det alle vil? Hvorfor ellers skryter politikere av dette i avisene? 

• Liker 2
Skrevet
2ro skrev (2 minutter siden):

Jeg har hatt tiltro og vært pliktoppfyllende hele tiden. Akkurat dette synes jeg er litt ubehagelig. Skulle gjerne ventet med å slippe helt opp litt til. Jeg mener ikke rødt nivå og cohorter på 5, men testing og karantene når det er hensiktsmessig. Jeg synes det går litt vell fort. Jeg personlig ville foretrukket litt mer gradvis lettelse. Jeg håper selvsagt de har rett, men som mamma er det litt vanskelig uansett. Hadde vaksinen vært godkjent og de som ønsket beskyttet (i den grad den beskytter, for å ta forbehold) hadde det ikke vært like problematisk, for meg.

Ja jeg føler meg fremmedgjort i eget land. Dette er ikke rett i det hele tatt. Baserer de seg på tidligere virusvarisnter? Hvorfor må de alltid ligge ti skritt bak og vente til alt går til H?

• Liker 7
Skrevet

Dersom ingen sier i mot, tror de nok at vi synes det er greit. Men om de gidder å lytte til oss uansett, er en annen sak. 

Hva var egentlig vitsen med å stenge skolene mars 2020 når ungene nå skal smittes likevel (med en mer aggressiv og smittsom mutasjon)? For å beskytte de gamle?

• Liker 9
Skrevet
Louise88 skrev (6 minutter siden):

Javel men nå har vi nye mutasjoner som er alvorlig for barn. Et annet sted stod det også at halvparten av barn har plager seks mndr etter.

Kilde på at de er mer alvorlige? 

Lunarstone skrev (6 minutter siden):

Hadde det vært ebola hadde det vært fullstendig uaktuelt. Men covid-19 virker å være omtrent som andre infeksjoner for barn. Derfor kan vi godta det. Det vi ikke bør godta er restriksjoner som gjør de allerede utsatte barna fengslet i hjem med vold og overgrep, eller som gjør at spiseforstyrrelser (som er svært skadelig og dødelig) har fått et brått oppsving.

Vi påfører mange barn enorme zkader ved å begrense dem unødvendig.

https://www.nhri.no/2021/vold-og-overgrep-under-pandemien/

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/g0yXOa/stor-oekning-av-unge-med-spiseforstyrrelser-regjeringen-har-sviktet-unge-som-sliter

• Liker 8
Skrevet
Louise88 skrev (31 minutter siden):

Hvorfor skal vi leve normalt når alle voksne føler seg trygge? Er det ingen som bryr seg om barna som risikerer død og et liv med plager? Hvorfor er folk villige til å risikere barna? Har ikke de som styrer landet små barn?

Er jo tilnærmet ingen risiko så slapp av og nyt livet

• Liker 7
Skrevet
Louise88 skrev (1 minutt siden):

Ja jeg føler meg fremmedgjort i eget land. Dette er ikke rett i det hele tatt. Baserer de seg på tidligere virusvarisnter? Hvorfor må de alltid ligge ti skritt bak og vente til alt går til H?

Jeg har egentlig forholdt meg rolig og avbalansert. Følg reglene så vil dette gå bra :) De fleste rundt meg har samme holdning. Dette er litt annerledes. Jeg har ikke lyst at barna skal få dette. Jeg vet mange er redde vaksinen, men vi vet virkelig ikke langtidseffekten av infeksjon heller. Jeg vet med meg selv hva jeg foretrekker... Ryggmargsrefleks som andre sier. Dette vil jeg og har gjort det jeg kan for å skåne barna fra (de har ikke lidd). Litt forsiktig hadde jeg håpet de kunne være. Som mamma er dette litt guffent. Vi prøver jo å beskytte de så godt vi kan. Bruk hjelm og refleks, svømme og redningsvest. Dette er helt ute av foreldrene sin kontroll. 

• Liker 4
Skrevet
Mhmjadda skrev (7 minutter siden):

Kilde på at de er mer alvorlige? 

Hadde det vært ebola hadde det vært fullstendig uaktuelt. Men covid-19 virker å være omtrent som andre infeksjoner for barn. Derfor kan vi godta det. Det vi ikke bør godta er restriksjoner som gjør de allerede utsatte barna fengslet i hjem med vold og overgrep, eller som gjør at spiseforstyrrelser (som er svært skadelig og dødelig) har fått et brått oppsving.

Vi påfører mange barn enorme zkader ved å begrense dem unødvendig.

https://www.nhri.no/2021/vold-og-overgrep-under-pandemien/

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/g0yXOa/stor-oekning-av-unge-med-spiseforstyrrelser-regjeringen-har-sviktet-unge-som-sliter

Har du ikke fulgt med i mediene?? Det er fulle sykehus i USA nå med barn! Dette er noe helt annet enn de første variantene! Hvorfor skal vi vente til barn legges inn her?

• Liker 7
Skrevet
Lunarstone skrev (9 minutter siden):

Dersom ingen sier i mot, tror de nok at vi synes det er greit. Men om de gidder å lytte til oss uansett, er en annen sak. 

Hva var egentlig vitsen med å stenge skolene mars 2020 når ungene nå skal smittes likevel (med en mer aggressiv og smittsom mutasjon)? For å beskytte de gamle?

Finnes det noen underskriftskampanjer eller Facebook grupper man kan melde seg inn i?? Dette vil jeg ikke være med på!

• Liker 5
Skrevet
Louise88 skrev (Akkurat nå):

For deg?

For barna selvfølgelig

• Liker 2
  • Opprett ny...