Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen helsesykepleiere her som har studert i Bergen eller Haugesund? Hvordan var studiet? Legges det opp til at man kan ha praksisen i hjembyen sin? (Bor i Stavanger). Er det samlingsbasert? Nysgjerrig på om dette er mulig å få til pga familiesituasjon med små barn og evt. pendling.. 

Anonymkode: 2e6b3...4a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger denne tråden. Bor selv på østlandet, men vurderer å ta videreutdanningen. 

Anonymkode: 4ef8f...6a4

Skrevet

Finnes helsesykepleierutdanningen i Haugesund? Det var nytt for meg. Eller mener du Ålesund? Jeg vet at Ålesund har vært strenge på å ta praksis på/rundt studiestedet. Har vært mange som har søkt om å ta det i hjemstedet sitt men får ikke lov.. Bergen samarbeider med kommuner i hele landet så lettere da. Men Bergen har vel bare fulltidsutdanning. 

Hilsen helsesykepleier

Anonymkode: 06dc9...f19

• Liker 2
Skrevet

Jeg mener det finnes i Stavanger, Bergen og Ålesund.

Anonymkode: a705e...6ce

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Finnes helsesykepleierutdanningen i Haugesund? Det var nytt for meg. Eller mener du Ålesund? Jeg vet at Ålesund har vært strenge på å ta praksis på/rundt studiestedet. Har vært mange som har søkt om å ta det i hjemstedet sitt men får ikke lov.. Bergen samarbeider med kommuner i hele landet så lettere da. Men Bergen har vel bare fulltidsutdanning. 

Hilsen helsesykepleier

Da tok jeg feil🙈 

Trodde Bergen var deltid. Hvordan er det mulig å bli helsesykepleier da?😅😢 Har søkt i Stavanger hvert år, men kommer ikke inn. Kan ikke akkurat flytte til en annen by heller, da får jeg jo ikke se barna mine. 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Da tok jeg feil🙈 

Trodde Bergen var deltid. Hvordan er det mulig å bli helsesykepleier da?😅😢 Har søkt i Stavanger hvert år, men kommer ikke inn. Kan ikke akkurat flytte til en annen by heller, da får jeg jo ikke se barna mine. 

TS

Du kan flytte med barna? Det er ganske mange hvert år som flytter med eller uten barn for å studere eller gjøre ferdig en utdannelse, eller bytte jobb. Slik kan du bli helsesykepleier, så må du velge om det er viktig nok for deg.

Anonymkode: 93a2b...29e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du kan flytte med barna? Det er ganske mange hvert år som flytter med eller uten barn for å studere eller gjøre ferdig en utdannelse, eller bytte jobb. Slik kan du bli helsesykepleier, så må du velge om det er viktig nok for deg.

Anonymkode: 93a2b...29e

Det er ikke aktuelt å ta barna ut av skolen/bytte skole,  så da får Norge klare seg med én mindre helsesykepleier. 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da tok jeg feil🙈 

TS

Bergen er 80%, så deltidsstudie.  Og hvorfor tror du du kommer i Bergen når du ikke kommer inni Stavanger? Iflg nettsidene til begge studiesteder så er poengene for opptak betydelig høyere på HVL enn UiS. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke aktuelt å ta barna ut av skolen/bytte skole,  så da får Norge klare seg med én mindre helsesykepleier. 

TS

Norge får akkurat like mange helsesykepleiere så lenge plassene fyller opp, du er bare ikke en av dem. 

Anonymkode: 58fe1...8ea

• Liker 2
Skrevet

Du kan ta studiet på deltid ved USN, INN, VID og UIT i hvertfall. Jeg har selv studert ved USN og har kolleger som har studert på deltid ved disse andre. Da reiser du på samlinger i blant. Praksis kan du ha lokalt. 

Anonymkode: c9327...e4f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Da tok jeg feil🙈 

TS

Jeg bor også i Stavangerområdet og har barn, og valgte ett studiested som var samlingsbasert og deltid, hvor jeg kunne ta praksis nær hjemstedet. Anbefaler å søke på VID (Oslo), Porsgrunn eller Elverum.😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...