Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Å hva gjorde du for han da? 

Anonymkode: 2a41f...f33

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei dere.  Jeg og min mann hadde 20 års bryllupsdag i helga. Jeg sa tidligere i sommer at jeg ønsket å ferie den, med middag ute. samt at jeg hadde lyst på en alliansering med 3 diamanter, symbolet på han og barna. Ingen ting har blitt nevnt siden, og jeg valgte å ikke si noe dagene før. Kanskje kom en overraskelse? Men neida… hele dagen glemt😪Det såret meg så inderlig.  Slikt betyr mye for meg. Hadde DU reagert på om din ektefelle glemte bryllupsdagen? Eller er det vanlig …

Anonymkode: ff865...cf6

kunne du ikke bare minnet han på det da? Er mange som er kjempedårlige på å huske datoer. Vet til og med om de som glemmer sin egen bursdag. Og som andre og nevner. Hvorfor er det hans jobb å arrangere ting for deg på bryllupsdagen, kunne ikke du planlagt og ordnet litt da? Eller er det alltid du som husker på og planlegger slikt og håpte på at han skulle ta insj denne gangen? om dere har vært gift i 20 år burde du vel kjent han såpass at du vet han glemmer slike ting?

Endret av Maleficenta
Skrevet

Rart at så mange fortsatt mener det er mannens oppgave å markere slike hendelser.  Vi gjør det sammen. 

• Liker 4
Skrevet
Brunello skrev (3 minutter siden):

Rart at så mange fortsatt mener det er mannens oppgave å markere slike hendelser.  Vi gjør det sammen. 

og spesielt barnslig å forvente slikt når man er såpass gammel at man har vært gift i 20 år

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde DU reagert på om din ektefelle glemte bryllupsdagen? Eller er det vanlig …

Det er vanlig hos oss i alle fall. Vi har vært gift i snart 25 år og har aldri feiret en eneste bryllupsdag, vi glemmer den alltid begge to. Vi hadde planlagt å feire 10 årsdagen (og samarbeide om å huske den), men så fikk vi invitasjon til svigerfars 70-årsdag samme dag, så da valgte vi å la den bryllupsdagen også gå i glemmeboka.

Men i høst når det blir 25 år har vi planlagt å gå ut og spise for å feire litt for en gangs skyld. 😛 Vi har skrevet det opp i kalenderen og kommer til å hjelpe hverandre å huske det. Men noen gave ser jeg ikke for meg at det blir.

Ser ingen vits i å ta det personlig om en glemmer det, men det er jo sikkert lettere å tenke sånn når vi er like gode begge to. Men det er jo alle dagene imellom som er viktigst, at vi har det bra sammen og viser at vi setter pris på hverandre i hverdagen. :)

Anonymkode: 4b9a4...8b5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er ikke dette begges dag, da? Høres mer ut som om du forventer en feiring av deg..

Anonymkode: df12f...705

DETTE. Dagen er noe begge skal planlegge sammen

Anonymkode: b48c4...6fc

Skrevet

Vet du hva som er verre enn å GLEMME bryllupsdagen? Å HUSKE bryllupsdagen, men å gjøre INGENTING bare for å TESTE mannen, bare for å ha noe å TA han på! Hvorfor?? Har han gjort noe galt? Er han ikke snill med deg? Elsker han ikke deg? Alt dette tullet bare for å lage drama fordi du liker drama?

Anonymkode: d068d...e77

• Liker 15
Skrevet

Hadde blitt skuffa om dagen ble glemt. Men hadde ikke trengt restaurantbesøk og ring. Hadde holdt med et gratulerer med dagen kyss. 

• Liker 2
Skrevet

Hva planla du selv da? Og hva hadde du kjøpt i gave? 
Eller mener du at det er mannen som skulle ordne alt? 

Skrevet

Skuffende å glemme en bryllupsdag, minst like skuffende å holde kjeft selv og ikke gjøre noe for å "teste" mannen. Bryllupsdag er deres dag, ikke din dag.

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hei dere.  Jeg og min mann hadde 20 års bryllupsdag i helga. Jeg sa tidligere i sommer at jeg ønsket å ferie den, med middag ute. samt at jeg hadde lyst på en alliansering med 3 diamanter, symbolet på han og barna. Ingen ting har blitt nevnt siden, og jeg valgte å ikke si noe dagene før. Kanskje kom en overraskelse? Men neida… hele dagen glemt😪Det såret meg så inderlig.  Slikt betyr mye for meg. Hadde DU reagert på om din ektefelle glemte bryllupsdagen? Eller er det vanlig …

Vi glemmer den stort sett. Syntes egentlig alle merkedager er litt tullete. Feirer runde år og barnas bursdager. 

Du forventet en ring med 3 diamanter. Det var ikke lite. 

Skrevet
Strange Doll skrev (15 timer siden):

Man kan jo ikke «kreve» en diamantring med tre diamanter selv om man har bryllupsdag. 

Hvorfor bestilte du ikke bord på restaurant? Kjøpte du noe til mannen?

Ser at flere skriver det der. Jeg skjønner at i likestilte Norge så skal man liksom aldri forvente at partneren gjør stas på deg. Men når det er snakk om 20 års bryllupsdag, må vi kvinner igjen ordne alt selv, både for oss og mannen? 

• Liker 2
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden):

Ser at flere skriver det der. Jeg skjønner at i likestilte Norge så skal man liksom aldri forvente at partneren gjør stas på deg. Men når det er snakk om 20 års bryllupsdag, må vi kvinner igjen ordne alt selv, både for oss og mannen? 

På ingen måte. Men man kan ikke forvente å få en så dyr gave fordi man ønsker seg det også bli skuffet om mannen ikke har ordnet det. Hvorfor skal vi kvinner forvente å få gaver uten å gi noe tilbake? mannen har vel også vært gift i 20 år? 

Jeg forstår at ts ble skuffet og at mannen burde gitt en form for oppmerksomhet, men vi kan ikke alltid forvente at mannen skal ordne alt. 

• Liker 1
Skrevet
Strange Doll skrev (1 minutt siden):

På ingen måte. Men man kan ikke forvente å få en så dyr gave fordi man ønsker seg det også bli skuffet om mannen ikke har ordnet det. Hvorfor skal vi kvinner forvente å få gaver uten å gi noe tilbake? mannen har vel også vært gift i 20 år? 

Jeg forstår at ts ble skuffet og at mannen burde gitt en form for oppmerksomhet, men vi kan ikke alltid forvente at mannen skal ordne alt. 

I denne saken har jo ikke mannen ordnet med noe som helst, verken diamantring eller blomsterkvast fra Coopen. 

• Liker 2
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden):

I denne saken har jo ikke mannen ordnet med noe som helst, verken diamantring eller blomsterkvast fra Coopen. 

Nei men har ts ordnet noe? En oppmerksomhet? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Skjønner deg godt, ts, og synes 90% av svarene du har fått er idiotiske. 

Anonymkode: 28404...025

Idiotiske? Fordi vi ikke er enig med deg??

Jeg bryr meg heller ikke særlig om bryllupsdagene, og forventer hvertfall ikke at mannen det er mannens ansvar.....

Anonymkode: a82fe...650

Skrevet
Strange Doll skrev (1 minutt siden):

Nei men har ts ordnet noe? En oppmerksomhet? 

Igjen - MÅ. DET. VÆRE. KLIN. LIKT. HELE. TIDEN? Mannen burde jo ha ordnet noe for henne uavhengig om hun ordnet noe for ham. Hun har ytret ønsket om å feire dagen tidligere. Det blir jo råteit av henne å bestille restaurant hvis han bestiller samtidig. Hun forventet jo at ved å ytre ønsket om å feire, så ga hun et signal til mannen om at han må ordne restaurant. Eller skal kvinner alltid ordne alt?

• Liker 2
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (3 minutter siden):

Ikke hun heller. Hun velger å la være og si noe. Og surmuler på KG isteden. 

• Liker 2
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (3 minutter siden):

TS da, har hun ordnet noe til ham, tror du? 

Anonymkode: a82fe...650

• Liker 1
Skrevet
FrøkenFri skrev (Akkurat nå):

Ikke hun heller. Hun velger å la være og si noe. Og surmuler på KG isteden. 

Hun har sagt noe til ham tidligere, i god tid. Skulle de ordnet dobbelt opp av restaurant på samme dagen?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...