AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #1 Skrevet 10. august 2021 Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, nå om dagen føler jeg meg deprimert og nedstemt.. Jeg opplevde for en uke ca en heftig krangel med min lille bror og han nye kjæreste.. Jeg ville bare være snill mot dem og lot dem "bo" hos meg til kjæresten hans fikk nøklene til den nye leiligheten de skulle bo sammen i.. Følte alt jeg gjorde og sa var galt, og de begynte og stille krav til meg om at de helst ønsket at jeg skulle vente med gå inn i stua fordi de ville ha "morgenstunden" sin.. Endte opp med at jeg ikke taklet det lengre og kastet dem ut.. Hadde nevnt til de at jeg ønsket helst ikke at de skulle være intime om kveldene, men det klarte de tydeligvis ikke og respektere + kjæresten hans sa jo mer eller mindre at skal vi forsette og bo her så må du bare finne deg i det at vi skal være intime.. Og da fikk rett og slett lunta for meg.. De siste dagene har følelsene mine hoppet litt her og der.. + min lille bror hadde også tatt med seg en ting som var min uten og spørre, han skulle bare "låne" den, og har enda ikke fått den tilbake.. Jeg har følt meg oppgitt, veldig såret.. + jeg gikk gjennom tingene mine og så at de hadde vist forsynt seg med ting og tang uten og spørre.. Bare fordi jeg sier ja til en ting 1 gang trenger det ikke og bety at det er bare og forsyne seg.. Så her forleden klarte jeg ikke og holde tilbake irritasjonen min så jeg sendte han en melding, på at jeg så at han hadde vært og forsynt seg og at nå er det nok for meg, jeg er lei av og bli trykket ned på, tatt for gitt, og bli utnyttet bare fordi jeg prøver og være snill.. Det værste med det hele er at når de ville diskutere situasjonen drev de begge to og forhørte meg, ja hvorfor ditt og hvorfor daff sikkert 2 timer. Og de få gangene jeg prøvde og snakke så var de begge to på meg igjen.. Så jeg satt bare og så ned i gulvet.. Jeg takler konflikter dårlig.. Og når jeg endelig trodde de var ferdig og skulle til og legge meg så begynner min lille bror og hakke på meg og står også og forhøre meg i en halvtimes tid.. Men det som såret meg aller mest er alle de stygge tingene han sa til meg, han truet meg også med og slå meg ned vist jeg ikke hadde vært søstera hans.. De siste dagene merker jeg blir mer og mer deprimert og nedstemt.. Jeg hadde aldri i min ville fantasi trodd at min lille bror kunne faktisk være så stygg mot meg.. Jeg har stilt opp og gjort nesten alt for han i mange år.. Dette satt og sårer meg så utrolig mye.. Jeg er usikker på om jeg vil ha noe videre med han og gjøre.. Anonymkode: faabe...dfd
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #2 Skrevet 10. august 2021 De høres ikke noe snille ut. Synd. Tror du har det bedre uten å prøve å være snill og gjøre tjenester og broren din. Anonymkode: 4c511...d0a 18
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #3 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): De høres ikke noe snille ut. Synd. Tror du har det bedre uten å prøve å være snill og gjøre tjenester og broren din. Anonymkode: 4c511...d0a Tusen takk ❤️ Ts Anonymkode: faabe...dfd
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #4 Skrevet 10. august 2021 Kanskje du skulle skrevet ned hva du ønsker å si til ham/de? Jeg synes det er lettere å gjøre det på den måten da jeg ofte glemmer av viktige poeng ettersom jeg synes konfrontasjon er ubehagelig og helst vil bli ferdig med det. Anonymkode: 81d1d...be7 6
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #5 Skrevet 10. august 2021 Her hjelper det lite med prat og diskusjoner. Kast de ut av ditt hjem og si hade. Ferdig snakka. Anonymkode: 1ed22...bee 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #6 Skrevet 10. august 2021 Bra du kastet dem ut! Ikke la han utnytte deg, det er tydelig at han ikke har respekt for deg og da fortjener han heller ikke at du hjelper og stiller opp for ham mer. Anonymkode: 3d72d...c22 7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #7 Skrevet 10. august 2021 Flott at du kastet de ut. Når jeg trengte å bo hos søsteren min en liten stund, så viste jeg takknemlighet ved å spre godt humør, gjøre min del av ryddig og vasking + litt ekstra, laget middager eller hjalp til. Det er det normale mennesker gjør. De viser respekt for hjemmet og personen(e) som bor der. Lillebroren din høres ikke god ut. Stå på ditt! Ikke slipp han inn i hjemmet ditt igjen. Anonymkode: 36723...a57 14
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #8 Skrevet 10. august 2021 Hvor gammel er "lillebror"? Jobb med å sette grenser og ikke la deg herse med. Dette er helt uakseptabel oppførsel og det har han godt av å få høre. Om han blir sur og tverr er det hans problem. Gi han timeout hvis han ikke klarer å oppføre seg. Du taper ingenting på det. Anonymkode: bd0ea...79b 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #9 Skrevet 10. august 2021 Høres nesten ut som at de har "tatt over" hjemmet ditt og at du skal føye deg etter dems måte å leve på. Ugreit, jeg hadde klikka hvis jeg ble gjest i eget hjem. De får heller leie seg en hybel. Anonymkode: d164a...7f0 6
Hippogriff Skrevet 10. august 2021 #10 Skrevet 10. august 2021 Det var jo veldig dramatisk alle veier da. De vil bestemme når du skal få være i egen stue, vil "låne" tingene dine og truer deg når du tar til motmæle. Og du ønsker å bestemme når broren din og dama skal få være intime. Tenker at alle kan prøve å slå opp ord som "privatsfære", "eiendomsrett" og lignende i ordboka som en bra start. Litt mer seriøst sagt - det er ikke alle relasjoner som blir bedre om de blir tettere. Tvert imot, enkelte relasjoner er best når de inneholder litt avstand. Du og din bror, for eksempel, bør nok ikke bo sammen. 5
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 10. august 2021 #11 Skrevet 10. august 2021 (endret) Det er jo slikt som har gjort meg også litt redd for å hjelpe. Man blir tatt for gitt og utnyttet. Jeg har nok mistet noen ved å si ifra, men slik er det bare. Endret 10. august 2021 av Hvemsomhelst
Gjest Vintermorgen Skrevet 11. august 2021 #12 Skrevet 11. august 2021 Ryddet for avsporing. Tråden er også flyttet til rett kategori. Vintermorgen, mod
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #13 Skrevet 11. august 2021 Høres ut som noen veldig snåle og umodne folk. Bra du kasta dem ut. Slutt å gjøre tjenester til lillebror, vent til han fortjener det. Altså at han er grei til deg også, og gjør tjenester tilbake. Lå de på stua/sofa til deg, ikke på soverom? Ettersom du la deg opp i når de var intime, og de ville ha morgenstund i fred? Du kunne som et alternativ tilbydd husrom til din bror, uten dame, hvis du kun har sofa. Anonymkode: 91ca3...b0d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå