Gå til innhold

Hvordan komme seg videre? Kjærlighetssorg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tidligere her opprettet en tråd om hvor knust jeg ble sist jeg møtte denne mannen. Er snart 5 mnd siden vi fikk kontakt, men ble kun noen møter siden han måtte flytte langt unna i forbindelse med jobb en periode. Vi har hatt regelmessig og god kontakt hele veien og han har vist seg som en pålitelig mann og vi kunne prate om alt.

For snart 2 uker siden, så avtalte vi og møtes et par dager på halvveien, halvveis vil da si 50 mil unna. Gledet meg mye til reisen og endelig få se han igjen. Skuffelsen ble derimot stor da han viste seg å ha store alkoholproblemer, og var nesten konstant drita full og eneste han tenkte på var hvor han kunne få tak i mer å drikke.

Her sitter jeg snart 2 uker etter, og er fortsatt like knust. Han har etter dette ikke vært pålogget på facebook eller noe sted og tlf har vært slått av i flere dager, så nå er jeg i tillegg bekymret for om det har skjedd noe. Han reiste på besøk til sitt hjemland etter vi møtte hverandre og har heller ingen felles kjente.

Vet mange mener jeg burde være glad jeg oppdaget hans alkoholproblemer tidlig, men det er ikke så lett å tenke sånn nå da jeg har vært så forelsket, og savner de første møtene og all kontakten vi hadde.

Hvordan i alle dager skal jeg komme meg videre? Hadde kanskje hjulpet om jeg fikk et lite livstegn fra han, bare så jeg visste at alt er i orden. Her er jeg og klarer ikke å tenke på noe annet og klarer nesten ikke å gjøre noe.

Anonymkode: a492a...b4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første steg er å innse at denne smerten aksepterer du faktisk selv - det er ikke noe som bare skjer deg, men noe du aksepterer for deg selv. Du forteller deg selv at han var et stort tap i stedet for å minne deg selv på at han ikke var drømmemannen likevel! Hvis du er oppriktig bekymret kan du kontakte offisielle instanser i landet han er - hvis det føles for drastisk, så betyr det at du aller helst bare vil høre fra ham, ikke at du egentlig tror at noe skal ha hendt ham. 

Tiden hjelper, men kun dersom du aktivt jobber med å snu tankegangen! Ellers kan sorg sitte i mange, mange år. Alt sitter i hodet på oss :)

Anonymkode: 846f5...0ac

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.8.2021 den 19.06):

Første steg er å innse at denne smerten aksepterer du faktisk selv - det er ikke noe som bare skjer deg, men noe du aksepterer for deg selv. Du forteller deg selv at han var et stort tap i stedet for å minne deg selv på at han ikke var drømmemannen likevel! Hvis du er oppriktig bekymret kan du kontakte offisielle instanser i landet han er - hvis det føles for drastisk, så betyr det at du aller helst bare vil høre fra ham, ikke at du egentlig tror at noe skal ha hendt ham. 

Tiden hjelper, men kun dersom du aktivt jobber med å snu tankegangen! Ellers kan sorg sitte i mange, mange år. Alt sitter i hodet på oss :)

Vet du hvilke offentlige instanser man kan kontakte da, og er det ikke taushetsplikt? Jeg lurer virkelig nå, han har enda ikke vært pålogget noe sted.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet du hvilke offentlige instanser man kan kontakte da, og er det ikke taushetsplikt? Jeg lurer virkelig nå, han har enda ikke vært pålogget noe sted.

Det lokale politiet ...? 

Anonymkode: 4e67c...d73

• Liker 1
Skrevet

Å ikke være pålogget noe sted på en stund eller ta telefonen er ganske vanlig om man sliter med alkohol/rus og/eller psykisk.  Jeg ville nok kanskje hatt is i magen litt til. Men skader ikke å tipse politiet, så har du ihvertfall meldt fra videre.

Ang kjærlighetssorgen. Vi har alle vært der. Men din situasjon er spesiell og en dag vil du nok se tilbake på denne perioden og prise deg lykkelig for at du ikke viet mer energi på denne mannen. Jeg var selv sammen med en rusmisbruker. Det var mitt livs største forelskelse og jeg brukte over et år på kjærlighetssorgen da han brått dumpet meg fordi jeg kjeftet for mye på ham pga livsstilen..

I dag har jeg nesten glemt hvor sterk kjærlighetssorgen var og kan ikke skjønne meg på den mtp hvor mye han slet. Selv om jeg ikke brukte rusmidler (piller, hasj) selv, så hadde han garantert dratt meg med seg i den destruktive livsstilen fordi det gikk kraftig inn på meg psykisk.

Anonymkode: b1c1a...33e

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hva mener du med taushetsplikt, det er jo klart at de har det. Hva har det å si? Hvis du er bekymret for hans vel og ve, så kontakter du politiet slik at de kan sjekke opp. Du virker til å ville ha politiet til å fortelle deg hvor han er eller hvordan det går med han, men det er selvsagt absolutt ikke slik det skal - eller burde - gå. Du har dessverre ingen innsynsrett i hans liv, hvis han ønsker å forsvinne fra sosiale medier, så kan du ikke gjøre noe med det er jeg redd..

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva mener du med taushetsplikt, det er jo klart at de har det. Hva har det å si? Hvis du er bekymret for hans vel og ve, så kontakter du politiet slik at de kan sjekke opp. Du virker til å ville ha politiet til å fortelle deg hvor han er eller hvordan det går med han, men det er selvsagt absolutt ikke slik det skal - eller burde - gå. Du har dessverre ingen innsynsrett i hans liv, hvis han ønsker å forsvinne fra sosiale medier, så kan du ikke gjøre noe med det er jeg redd..

Hvis du ser av HI, så handler dette om at jeg er urolig og gjerne skulle hatt et livstegn, derfor spurte jeg ang taushetsplikt fordi som du sier så har ikke jeg noen innsynsrett i hans liv, og forsto derfor ikke hvordan det og kontakte offentlige instanser kunne hjelpe meg.

Han har både familie og venner i sitt hjemland, og er ikke bekymret for at ingen vet om noe. Problemet er at jeg lurer og det går virkelig inn på min hverdag. Så hvor full han kunne bli. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du ser av HI, så handler dette om at jeg er urolig og gjerne skulle hatt et livstegn, derfor spurte jeg ang taushetsplikt fordi som du sier så har ikke jeg noen innsynsrett i hans liv, og forsto derfor ikke hvordan det og kontakte offentlige instanser kunne hjelpe meg.

Han har både familie og venner i sitt hjemland, og er ikke bekymret for at ingen vet om noe. Problemet er at jeg lurer og det går virkelig inn på min hverdag. Så hvor full han kunne bli. Ts

Handler heller ikke om at jeg trenger å vite hvor han er eller hva han gjør. Hadde han i det minste vært online et sted slik han var før, så kunne jeg slått meg til ro med at "alt er i orden". Ts

Skrevet

Nå føler du kanskje at jeg er litt for brutalt ærlig her, men jeg tror du er der hvor du lager unnskyldninger for deg selv. Du vet at han har familie og venner der han er, så da er det også logisk at de hjelper ham dersom noe skulle skje. Du velger å låse deg fast i denne tanken om at du ville føltes det var ok så lenge du så at han var online - men mest sannsynlig ville du da følt akkurat det samme, bare med at du ville håpet på at han skulle skrive til deg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå føler du kanskje at jeg er litt for brutalt ærlig her, men jeg tror du er der hvor du lager unnskyldninger for deg selv. Du vet at han har familie og venner der han er, så da er det også logisk at de hjelper ham dersom noe skulle skje. Du velger å låse deg fast i denne tanken om at du ville føltes det var ok så lenge du så at han var online - men mest sannsynlig ville du da følt akkurat det samme, bare med at du ville håpet på at han skulle skrive til deg. 

Ja det er klart jeg hadde håpet på, og det er jeg også sikker på at han hadde gjort også hvis han var. Har til og med sendt han en melding på og bedt om forklaring på alt. Men meldingen står kun som sendt og ikke mottatt. Problemet nå er rett og slett at han er borte fra alle steder. Ei venninne av meg prøvde å ringe han fra sitt nr, og tlf har vært slått av i flere dager. Så det er ikke det at han har blokkert meg heller.

Vet også at noen hjelper han der han er hvis noe har skjedd, problemet nå er at jeg lurer på hva i alle dager som har skjedd og skjønner ingenting. Noe som vel ikke er så rart etter 5 mnd. Ts

Skrevet

ehm.. Har du ikke tilbud fra mange andre menn? Ser du bra ut? Tar du vare på deg selv eller er du som alkoholikeren din?

Anonymkode: f8173...0a1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

ehm.. Har du ikke tilbud fra mange andre menn? Ser du bra ut? Tar du vare på deg selv eller er du som alkoholikeren din?

Anonymkode: f8173...0a1

Spar deg for frekke kommentarer er du snill. Jo jeg har tilbud fra flere menn. Men kan ikke som du tydeligvis, bare skru av en bryter å gå videre med en gang. Det er noe som heter følelser. Visste heller ikke at han hadde alkoholproblemer før sist jeg møtte han for 2 uker siden. Har ikke hatt det inntrykket i det hele tatt under de andre møtene eller kontakten vi har hatt. Han virket tidligere som en oppegående, smart mann og vi delte mye av det samme her i livet. Så ja, fikk sjokk sist jeg møtte han og klarer ikke helt å forstå det. Ts

• Liker 1
Skrevet

Hvis du har han på fb så se etter venner og eventuelt familie og spør om de vet noe??  Helt klart burde du fått prata med han opplevelsen din og få svar på om hva det er han sliter med. 

Skrevet

Gi det tid. Kjærlighetssorg går ikke over på 1-2-3, men det går som regel over. 

For min del tok det ca ett år. Noen uker er jo ingenting. 

Anonymkode: aad42...66c

• Liker 1
Skrevet
Bente1234 skrev (5 minutter siden):

Hvis du har han på fb så se etter venner og eventuelt familie og spør om de vet noe??  Helt klart burde du fått prata med han opplevelsen din og få svar på om hva det er han sliter med. 

Ja det gjorde jeg faktisk her om dagen. Han jeg kontaktet kunne ikke si så mye siden han bare kjente han via jobb. Har tenkt på å kontakte noen andre også, men er redd for å virke helt psykisk hvis alt faktisk er bra og han får høre om det🙈 Virker det dumt å kontakte flere? Hadde jeg enda visst hvem som var nære venner og ikke.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja det gjorde jeg faktisk her om dagen. Han jeg kontaktet kunne ikke si så mye siden han bare kjente han via jobb. Har tenkt på å kontakte noen andre også, men er redd for å virke helt psykisk hvis alt faktisk er bra og han får høre om det🙈 Virker det dumt å kontakte flere? Hadde jeg enda visst hvem som var nære venner og ikke.

Nei jeg syns ikke det er hysterisk å høre om folk har det bra. Det er da omsorg for andre. Nei kontakt en til og si du er bare en bekjent som har hatt litt kontakt og plutselig forsvant han og du ser at han ikke har lest meldinger du har sendt for flere dager siden og ble litt bekymret for om noe var galt??  Kan da ikke være så farlig å spørre om det. 

Endret av Bente1234
Skrevet

Og om han finner det ut så er det jo ikke sikkert dette her blir noe mer alikevel så er det jo innafor å spørre om folk har det bra for å bare vite for seg selv at ingenting har skjedd så kan du fortsette med å komme over kjærlighetssorgen. 

Skrevet
Bente1234 skrev (7 minutter siden):

Nei jeg syns ikke det er hysterisk å høre om folk har det bra. Det er da omsorg for andre. Nei kontakt en til og si du er bare en bekjent som har hatt litt kontakt og plutselig forsvant han og du ser at han ikke har lest meldinger du har sendt for flere dager siden og ble litt bekymret for om noe var galt??  Kan da ikke være så farlig å spørre om det. 

Bente1234 skrev (5 minutter siden):

Og om han finner det ut så er det jo ikke sikkert dette her blir noe mer alikevel så er det jo innafor å spørre om folk har det bra for å bare vite for seg selv at ingenting har skjedd så kan du fortsette med å komme over kjærlighetssorgen. 

Ja det er sant. Takk for råd! Tenker jeg gir det et par dager til og ser så prøver jeg å kontakte noen andre da. Han legger aldri ut noe på facebook, så ser ikke hvem som er nære venner eller familie heller ut i fra kommentarer o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...