AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #1 Skrevet 10. august 2021 er service og vedlikehold inkl. i nybilgaranti? hva koster ellers service sånn ca. på en bil fra 2020? Anonymkode: ea416...d39
tdm900 Skrevet 10. august 2021 #2 Skrevet 10. august 2021 Det er aldri inkludert i garantien. Med mindre du har betalt ekstra for det. Hva det koster kan være risikosport å tippe på. Du får pris hos verkstedet. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #3 Skrevet 10. august 2021 6000-7000 ca. Men alt ettersom bil og verksted Anonymkode: 9559e...359
newman01 Skrevet 11. august 2021 #4 Skrevet 11. august 2021 De som kjøpte Polestar2 fikk 3 år gratis service da de bestilte bil. VW gjorde vel det samme som "plaster på såret" for de som kjøpte første generasjon ID3. Servicekostnad på elbil er etter hva jeg har hørt på etpar tusenlapper, mens for en "premium" VW eller Mercedes kan fort bli vesentlig mer.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #5 Skrevet 11. august 2021 newman01 skrev (2 timer siden): De som kjøpte Polestar2 fikk 3 år gratis service da de bestilte bil. VW gjorde vel det samme som "plaster på såret" for de som kjøpte første generasjon ID3. Servicekostnad på elbil er etter hva jeg har hørt på etpar tusenlapper, mens for en "premium" VW eller Mercedes kan fort bli vesentlig mer. Man skal kanskje la vær å uttale seg om "jeg har hørt"-saker? Hvor mye det koster i service avhenger helt av servicen og hvilke avtaler som er tilgjengelig. Det er ikke sånn at hver service koster det samme på et gitt bilmerke. I tillegg har du serviceavtaler som f.eks. premiummerket BMW har. I deres tilfelle kan en service på ny bil koste så lite som en tusenlapp i året for de billigste BMWene. Det er fordi du med serviceavtalene binder deg til et verksted i en gitt tid. Anonymkode: 57daa...9bd
newman01 Skrevet 11. august 2021 #6 Skrevet 11. august 2021 52 minutter siden, AnonymBruker said: Man skal kanskje la vær å uttale seg om "jeg har hørt"-saker? 1790kr hos SnapDrive for elbilservice. Vil anta det er dyrere for fossile biler 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #7 Skrevet 11. august 2021 newman01 skrev (7 minutter siden): 1790kr hos SnapDrive for elbilservice. Vil anta det er dyrere for fossile biler Du bør nok lese deg opp mye mer før du uttaler deg! Elbiler er vesentlig mye dyrere enn vanlige biler når det kommer til verkstedbesøk. Det finnes artikkel om nettopp dèt, det er bare å google. Det er ikke for ingenting at noen forlater elbiler heller. Anonymkode: b6a2f...f4e
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #8 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du bør nok lese deg opp mye mer før du uttaler deg! Elbiler er vesentlig mye dyrere enn vanlige biler når det kommer til verkstedbesøk. Det finnes artikkel om nettopp dèt, det er bare å google. Det er ikke for ingenting at noen forlater elbiler heller. Anonymkode: b6a2f...f4e Elbil service er jo latterlig billig! Det eneste jeg har byttet på min elbil er pollenfilter og det kostet ikke mange kronene. Husk å bråbrems noen ganger i måneden slik at bremsene ikke ruster fast, så er du good. Anonymkode: bf761...c5e
newman01 Skrevet 11. august 2021 #9 Skrevet 11. august 2021 Med unntak av "Knullegudens" evinnelige hat og motstand mot elbiler og denslags styggedommer har jeg overhodet ikke fått med meg at elbil-service og vedlikehold er dyrere enn fossile drivlinjer. 4 minutter siden, AnonymBruker said: Du bør nok lese deg opp mye mer før du uttaler deg! Elbiler er vesentlig mye dyrere enn vanlige biler når det kommer til verkstedbesøk. Det finnes artikkel om nettopp dèt, det er bare å google. Det er ikke for ingenting at noen forlater elbiler heller. Vil du ha billig service, må du velge elbil (tv2.no) Her spretter prisen fra 10'000 til 35'000 hos Volvo, og hos Audi er prishoppet også betydelig. Ja, det finnes kanskje en og annen stakkar som har fått en skikkelig mandagsbil, men jeg kan ikke skjønne hvordan du kan tro det er dyrere service på en elbil uten bevegelige deler enn i en fossil sak der hele motoren roterer, rister, snurrer og vibrerer 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #10 Skrevet 11. august 2021 Jeg betaler 1590,- for service på min Nissan Leaf. Dyrt med tanke på hvor lite som må gjøres, men veldig billig sammenlignet med fossilbil. Anonymkode: bf761...c5e
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #11 Skrevet 11. august 2021 newman01 skrev (3 timer siden): Med unntak av "Knullegudens" evinnelige hat og motstand mot elbiler og denslags styggedommer har jeg overhodet ikke fått med meg at elbil-service og vedlikehold er dyrere enn fossile drivlinjer. Vil du ha billig service, må du velge elbil (tv2.no) Her spretter prisen fra 10'000 til 35'000 hos Volvo, og hos Audi er prishoppet også betydelig. Ja, det finnes kanskje en og annen stakkar som har fått en skikkelig mandagsbil, men jeg kan ikke skjønne hvordan du kan tro det er dyrere service på en elbil uten bevegelige deler enn i en fossil sak der hele motoren roterer, rister, snurrer og vibrerer Et godt bevis på at du ikke henger med! Kan og fortelle deg at jeg nettopp reparerte min konvensjonelle bil, med nette sum av snaue 20.000,-. Tror det var motor/girkasse? Nei! Det var akkurat det samme som kan ryke på en elbil. Men du har for lite peiling på hva du babler om, så du kan bare undres på det var for noe. Anonymkode: b6a2f...f4e
newman01 Skrevet 11. august 2021 #12 Skrevet 11. august 2021 Vel, jeg har elbil, og jeg kan ikke se de helt store kostnadene ennå. Jeg hadde derimot et dieseldrog med trøblete turbo, egr, clutch, registerreim og åpnemotor til bagasjedør. Jeg sliter fortsatt med å skjønne hvilke deler du sikter til. Om du snakker om den ENE personen som eide en Jaguar Ipace med hull i batteripakka så var det EN person...
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #13 Skrevet 12. august 2021 newman01 skrev (6 timer siden): Vel, jeg har elbil, og jeg kan ikke se de helt store kostnadene ennå. Jeg hadde derimot et dieseldrog med trøblete turbo, egr, clutch, registerreim og åpnemotor til bagasjedør. Jeg sliter fortsatt med å skjønne hvilke deler du sikter til. Om du snakker om den ENE personen som eide en Jaguar Ipace med hull i batteripakka så var det EN person... Ja så lite peiling har du på bil, og du klarte heller ikke å forstå hva jeg siterte deg på. Anonymkode: b6a2f...f4e
newman01 Skrevet 12. august 2021 #14 Skrevet 12. august 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Anonymkode: b6a2f...f4e Så kan du ikke opplyse oss uvitende om hva du faktisk mener da? Ikke lett å henge med når du både kommer med ubegrunnede påstander OG gjemmer deg bak anonym tag. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #15 Skrevet 12. august 2021 Elbilhaterne undergraver sin egen sak hver eneste gang, ved å være hissig, upresis og ved rett og slett å ta feil. Hvem skal overbevises av slikt tøv? Vi har to bensinbiler og en elbil. Det er helt selvsagt at elbilen er billigere; ingen væske- og filterbytte, ingen belter, tennplugger og injektorer osv. Klart verksteder tar seg uforholdsmessig mer betalt for elbilservice jf. hvor lite det er å gjøre. Likevel sparer man masse. @TS, for å opprettholde nybilgaranti krever mange produsenter service ihht. deres serviceregime, f.eks. en gang årlig eller hver 30000km. Det er en stor kostnad med det, men du får jo også mye trygghet igjen for det. Oljeskift f.eks. liker jeg også å ta noe hyppigere enn som anbefales i dag, f.eks. 1 gang/år eller hver 10000-de km. Anonymkode: 77fa1...c2b 1
Cole Skrevet 13. august 2021 #16 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (På 11.8.2021 den 13.29): Du bør nok lese deg opp mye mer før du uttaler deg! Elbiler er vesentlig mye dyrere enn vanlige biler når det kommer til verkstedbesøk. Det finnes artikkel om nettopp dèt, det er bare å google. Det er ikke for ingenting at noen forlater elbiler heller. Anonymkode: b6a2f...f4e Hva snakker du om? Elbilservice er mye rimeligere enn fossilbil. Langt mindre ting å sjekke.
Strange Doll Skrevet 13. august 2021 #17 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (På 11.8.2021 den 13.29): Du bør nok lese deg opp mye mer før du uttaler deg! Elbiler er vesentlig mye dyrere enn vanlige biler når det kommer til verkstedbesøk. Det finnes artikkel om nettopp dèt, det er bare å google. Det er ikke for ingenting at noen forlater elbiler heller. Anonymkode: b6a2f...f4e Vi hadde service på vår elbil forrige uke, betalte 1990 kr og fikk med 1 år gratis veihjelp.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #18 Skrevet 13. august 2021 Cole skrev (38 minutter siden): Hva snakker du om? Elbilservice er mye rimeligere enn fossilbil. Langt mindre ting å sjekke. Strange Doll skrev (36 minutter siden): Vi hadde service på vår elbil forrige uke, betalte 1990 kr og fikk med 1 år gratis veihjelp. Les dere opp på hvor dyrt det virkelig er, når elbilen trøbler. Det merkes ikke de første 5årene….. Servicer er bare barnematen Anonymkode: b6a2f...f4e
Strange Doll Skrevet 13. august 2021 #19 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Les dere opp på hvor dyrt det virkelig er, når elbilen trøbler. Det merkes ikke de første 5årene….. Servicer er bare barnematen Anonymkode: b6a2f...f4e Nå snakket vi om selve servicen, gjorde vi ikke? 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #20 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-10 den 18.08): er service og vedlikehold inkl. i nybilgaranti? hva koster ellers service sånn ca. på en bil fra 2020? Anonymkode: ea416...d39 Garanti har ingenting med service og vedlikehold å gjøre. Garanti gjelder feil og mangler på bilen fra fabrikken side. Service og vedlikehold gjelder slitedeler og kontroll/skifte av filter, olje osv. som ikke er en feil eller mangel fra produsenten, men skyldes bruk av bilen. Noen nye biler selges med service inkl. i x antall år/x antall km. Jeg hadde service inkl. i 3 år/50 000 km på min nyeste bil. Prisen på service er vanskelig å vite, det beste er å høre med flere verksted om pristilbud. Anonymkode: 8647d...12a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå