Gå til innhold

Hvordan betaler du drivstoff?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selv skanner jeg bare mitt COOP kort, som gir 55 øre rabatt hos YX, men har sett og hørt om mange som bruker ulike MasterCards, hva er egentlig fordelen med dette?

Hva bruker du? :)

Anonymkode: 42078...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DnB Mastercard. Får 3% avslag på alt hos bensinstasjon med det. 
Får også 50øre i trumf bonus med vanlig kort på Shell stasjoner men trur prisen blir lik uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SAS eurobonus MasterCard. Bruker til «alt». Får 10 poeng pr 100kr som kan brukes til betaling av flyreiser (som tidligere var gull verd for meg som normalt reiser mye), eller i eurobonusshopen..

Anonymkode: 7f49b...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Selv skanner jeg bare mitt COOP kort, som gir 55 øre rabatt hos YX, men har sett og hørt om mange som bruker ulike MasterCards, hva er egentlig fordelen med dette?

Hva bruker du? :)

Har du virkelig fått deg Coop betalingskort?
Jeg tror ikke jeg har sett at noen har hatt det før. Er det ikke veldig høy rente på de?

Selv betaler jeg drivstoff med bankkort, men drar jo medlemskortet fra Coop om jeg fyller på noen stasjoner som gir rabatt ved bruk av det.

Anonymkode: d96ba...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thjelp skrev (45 minutter siden):

DnB Mastercard. Får 3% avslag på alt hos bensinstasjon med det. 

Samme her. Og betaler selvfølgelig regningen hver måned, så ingen renter.

Anonymkode: 94c7c...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg tror ikke jeg har sett at noen har hatt det før. Er det ikke veldig høy rente på de?

Selv betaler jeg drivstoff med bankkort, men drar jo medlemskortet fra Coop om jeg fyller på noen stasjoner som gir rabatt ved bruk av det.

TS her! :)

Det er medlemskortet mitt jeg skanner, dette gir rabatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bruker coop mastercard til mat. Da får jeg medlemsrabatt. Jeg lar selvsagt aldri noe forfalle så det blir renter, så hva renten er aner jeg ikke.

Anonymkode: 487cb...4c9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker 365Privat Kredittkort.

-34 øre på pumpepris på Essostasjoner i Norge

I tillegg 3,65% rabatt.

Den beste måte å betale på synes jeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Renten på kredittkort spiller da ingen som helst rolle om man bruker kortet slik det bør brukes, altså kun for å få rabatter og bonuser.

Anonymkode: 7c9a9...828

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker kun Santander Flexi Visa som gir 4% på alle bensinstasjoner i Norge.

Hos Shell trekker jeg først Trumf-kortet og får dermed 50øre pr liter ekstra.

Også registert kortet hos CircleK gjennom Coopavtalen og har 45øre/L  ekstra der utover 4% på pumpepris. 

Blir faktisk endel kroner iløpet av året spart ☺️

Endret av The_Stig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper varer for penger. Jeg innser at det er dumt for jeg vil betale overpris, for å subsidiere deres" rabatter" som kredittselskapene "gir" dere ved at dem tar det fra økt pris på varen som alle som ikke får "rabatten" finansierer.

Det er ekstremt umoralskt å handle med kredittkort og tvinge meg til å betale mer for varen. Men, at folk som handler bensin mens verden står i brann pga klimaendringer skal bry seg om at jeg må betale noen øre ekstra for min bensin for å subsidiere deres "rabatt" regner jeg ikke med

Tragisk, men sånn er mennesker

Anonymkode: 57664...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...