Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har kjørt her og veit hvor lang tid man bruker på å kjøre den? Og hvor lang tid det tar å kjøre fra Sunndalsøra, ned Aursjøvegen og tilbake til Sunndalsøra?

Evt. om det går an å kjøre motsatt vei, fra Eikesdalen og opp?

Anonymkode: 76d31...fb4

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen som har kjørt her og veit hvor lang tid man bruker på å kjøre den? Og hvor lang tid det tar å kjøre fra Sunndalsøra, ned Aursjøvegen og tilbake til Sunndalsøra?

Evt. om det går an å kjøre motsatt vei, fra Eikesdalen og opp?

Anonymkode: 76d31...fb4

Jeg kjørte der ifjor sommer. Husker ikke nøyaktig reisetid men mener det tar et sted mellom 1 og 2 timer i ren kjøretid mellom Sundalsøra og Eikesdalen. Hvilken retning du kjører er hipp som happ, turen er fantastisk men den er brutal. Håper du har kjørt smale og svingete fjellveier før, for dette er ikke veien du kjører som novise på den slags veier. Jeg står ved det jeg sa ifjor, Trollstigen er rene Autostradaen å kjøre i forhold.

Veien er meget smal, bratt og svingete. Assfalt og autovern er totalt fraværende. Her er det grusvei og stabbesteiner som gjelder. Du må belage deg på å måtte rygge og for når du møter biler her må en av dere rygge tilbake til nærmeste møteplass. Veien er like bratt og brutal på begge sider så kjøreretning har ingen ting å si. Men en fantastisk opplevelse er det, hvis du behersker å kjøre på den slags veier. Fint og å ta en stopp ved Aursjøhytta som har servering.

Skrevet

Veien er helt grei, men vis hensyn og bruk speilene godt når du må ut til siden ved møtende bil. Bruk møtelommene godt, det kan være du må rygge tilbake til nærmeste lomme. Det kjører daglig mange bobiler over der til sammenligning.

Det er vel ca 6 mil over,men regn fra 1.5 til 2 timer. 

Synes selv det er finest fra eikesdalen. Veien fra Eidsvåg til Eikesdal er heller ikke mye å skryte over btw, men veldig vakker tross alt.

En naturopplevelse!

Anbefaler å stoppe der det er skiltet 1000 moh og gå ut til stupet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...