Gå til innhold

Lyver dere om nåværende lønn på intervju hos potensiell arbeidsgiver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør dere? Og hvor mye?:) Hvordan sjekke om vedkommende snakker sant uten å bli fersket?

Anonymkode: 46c53...f45

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei det gjør jeg ikke. I verste fall kan det jo komme fram gjennom samtale med en av referansene eller noe. Det er ikke et vanlig referansespørsmål, men det kan forekomme at man kommer inn på det. Det er kjipt å bli tatt i løgn og miste muligheten på en jobb på den måten. 

Da risikerer du at både nåværende arbeidsgiver vet at du kan lyve om ting, og at du også mister framtidige muligheter hos den aktuelle arbeidsgiveren. Verden er liten, og du vet heller aldri hvor du kan møte på de samme personene senere. 

Endret av Ullvott
  • Liker 1
Skrevet

Jeg legger på kanskje 20-30K i årslønn, for å ha litt mer spillerom på forhandlingene. 

Hvis f.eks jeg har 550K nå, så kan jeg si at jeg ligger på ca 575K. De vil da si at de ikke kan gå så høyt, men kan gi meg 540K. Jeg sier at jeg er ok med 555K og vi blir enige. Dermed går jeg litt opp i lønn, og begge parter har gitt og tatt i forhandlinger.

Anonymkode: 93a26...35b

Skrevet

Ja, har gjort det hver gang jeg har skifta jobb. På grunn av det har jeg 4,5 år etter at jeg startet å jobbe hatt 3 arbeidsplasser og gått fra 530k til 860k. 

Anonymkode: e5c4f...3e5

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...