AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #1 Skrevet 10. august 2021 Jeg har i mange år hatt veldig angst for sykdommer, og gått til psykolog lenge for det. Nesten frisk nå, så har ikke vært redd for å få korona faktisk. Men jeg er livredd for å ta vaksinen. Jeg kan gråte bare jeg tenker på den🤦🏼♀️ Jeg vil ikke vær en av de som ikke tar den og «ødelegger» for andre. Men jeg er livredd bivirkning. Jeg har avbestilt timen flere ganger. Jeg har tenkt at jeg ikke kommer til å bli alvorlig syk av korona om jeg får det, men nå begynner jeg å bli redd for det og🤷🏼♀️Så nå vil jeg egentlig ta vaksinen. Jeg er IKKE i mot vaksiner sånn at dere vet det!😋 er det andre her som har bestemt seg for å ikke ta den? og kan en dø av vaksinen? Eller bli veldig syk?? Anonymkode: 7b7ff...84d 2
Antiviruset Skrevet 10. august 2021 #2 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har i mange år hatt veldig angst for sykdommer, og gått til psykolog lenge for det. Nesten frisk nå, så har ikke vært redd for å få korona faktisk. Men jeg er livredd for å ta vaksinen. Jeg kan gråte bare jeg tenker på den🤦🏼♀️ Jeg vil ikke vær en av de som ikke tar den og «ødelegger» for andre. Men jeg er livredd bivirkning. Jeg har avbestilt timen flere ganger. Jeg har tenkt at jeg ikke kommer til å bli alvorlig syk av korona om jeg får det, men nå begynner jeg å bli redd for det og🤷🏼♀️Så nå vil jeg egentlig ta vaksinen. Jeg er IKKE i mot vaksiner sånn at dere vet det!😋 er det andre her som har bestemt seg for å ikke ta den? og kan en dø av vaksinen? Eller bli veldig syk?? Anonymkode: 7b7ff...84d Det er nå alle får en dilemma For de skal åpne opp i september og da blir alle smitteverntiltak kuttet ut. Så da blir man før eller siden smittet med Delta viruset. Derfor har jeg som "nøler" tenkt satt meg i vaksinekø. For de som er vaksinert smitter like mye som alle andre. Så om man ikke skal mure seg inne hjemme kommer man ikke utenom to valg. Ta vaksinen og det er minimal sjanse for alvorlige bivirkninger. Langsiktige bivirkninger ? Det vet vi ikke noe om. Ikke ta vaksinen, få Covid 19. For det vil garantert skje når man åpner opp og smitten vil spre seg raskt. Stole på immunforsvaret ditt, men med større sjanse for alvorlig sykdom. Også langtidsvirkninger. Alt avhenger av alder, form, og hvordan man vil takle Covid 19. For å beskytte seg slik at man ikke blir smittet når man kutter smittevernstiltakene? Det er nesten umulig. Har selv satt meg i kø, om jeg gjør det? Vet ikke. Er mildt sagt skeptisk Men det er jeg også til å bli smittet med Covid. Forbanna kinesere! 6
Blueberrymuffin Skrevet 10. august 2021 #3 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg har i mange år hatt veldig angst for sykdommer, og gått til psykolog lenge for det. Nesten frisk nå, så har ikke vært redd for å få korona faktisk. Men jeg er livredd for å ta vaksinen. Jeg kan gråte bare jeg tenker på den🤦🏼♀️ Jeg vil ikke vær en av de som ikke tar den og «ødelegger» for andre. Men jeg er livredd bivirkning. Jeg har avbestilt timen flere ganger. Jeg har tenkt at jeg ikke kommer til å bli alvorlig syk av korona om jeg får det, men nå begynner jeg å bli redd for det og🤷🏼♀️Så nå vil jeg egentlig ta vaksinen. Jeg er IKKE i mot vaksiner sånn at dere vet det!😋 er det andre her som har bestemt seg for å ikke ta den? Anonymkode: 7b7ff...84d Sjansen er mye større for å bli alvorlig syk av korona. Mange unge mennesker, som ikke er i noe risikogruppe som har fått komplikasjoner pga. korona selv om de ikke har dødd. Selv om du tenker at du ikke kan dø av korona, så kan det gi så store, og permanente skader på lungene, at du blir sykdomslidende resten av livet, noe vaksinen ikke gjør. Har du helseangst, burde det være en selvfølge å ta vaksinen, slik at du slipper å bli alvorlig syk av koronavirus. Et virus som permanent kan skade og ødelegge kroppen og lungene dine. Over 2.3 milliarder er vaksinert, uten alvorlig komplikasjoner. Noen har dødd av de vaksinene som ikke er mRNA, men de er tatt ut av vaksinasjonsprogrammet her i Norge. Moderna og Pfizer som begge er mRNA er veldig usannsynlig at vil gjøre deg alvorlig syk, det samme kan man ikke si om koronaviruset. Hvorfor stoler du mer på et virus som har herjet fritt i 1.5 år og tatt livet av over 4.3 millioner på verdensbasis. Ser vi på tallene her: https://www.worldometers.info/coronavirus/ Viser de at over 16.5 millioner av de som har hatt viruset har fått permanente komplikasjoner og senskader etter å ha hatt koronaviruset i kroppen. Ser vi på statestikk, er hele 2.3 milliarder vaksinert, uten komplikasjoner og senskader. I sammenligning har koronaviruset tatt livet av 4.3 millioner. Og gitt langvarig skade hos over 16.5 millioner. Og du er mer redd for vaksinen? Det gir overhode ikke mening. Ser vi på tall, er korona helt klart det farligste. AnonymBruker skrev (50 minutter siden): og kan en dø av vaksinen? Eller bli veldig syk?? Spør heller, kan en dø av korona? Svaret er JA. Og kan en bli veldig syk av korona? JA, du kan bli så syk at du får ødelagte lungene for resten av livet. Tallene fra worldometers viser at 2.3 % av de som har vært smittet med korona har mistet livet. Og at 8.1 % av de som har blitt smittet av korona har fått varige skader eller komplikasjoner. Så sannsynligheten for å enten dø eller bli alvorlig syk (kronisk) av koronaviruset er hele 10.4 %. Det er enda ingen klar linkt til at dødsfall kan skyldes vaksinasjon, men det er et fåtall på noen 100 som har blitt alvorlig syke eller dødd etter vaksinasjon, uten at det kan trekkes en konklusjon om at vaksine var utløsende faktor. Men dette, utgjør kun 0.00000023% av alle de som er vaksinert på verdensbasis. Så sjansen for å dø eller bli alvorlig syk av korona er flere ti-tusener større, enn at man blir syk av vaksinen, når vi ser på hvor mange milliarder som er vaksinert, og hvor stor prosent andel av de som har blitt smittet med korona som faktisk dør eller har blitt alvorlig syke. Det gir totalt null mening å være mer redd for vaksinen, enn koronaviruset som vi nå vet og har lært hvor farlig er. Får du korona, er sjansen 10.4 % for å bli alvorlig syk eller dø. Mens vaksinen kan vi grovt regne at det er 0.00000023 % for å bli alvorlig syk eller dø. Dette er statestikk, som vi vet, fordi vi har tall på alle som har hatt korona og alle som er vaksinert. Og utifra disse tallene er det tullete å være mer redd for vaksinen. Tallene taler for seg selv, eneste du skal, og bør være redd for er koronaviruset. Har du helseangst, er det korona du burde frykte, ikke vaksinenen som faktisk skal hjelpe deg. 14
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #4 Skrevet 10. august 2021 Leser om mange som får menstruasjonsforstyrrelse. kan vaksinen gjør det vanskelig å bli gravid? Jeg har prøvd i mange år, med prøverør osv. noen som vet noe om det?? Anonymkode: 7b7ff...84d
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #5 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har i mange år hatt veldig angst for sykdommer, og gått til psykolog lenge for det. Nesten frisk nå, så har ikke vært redd for å få korona faktisk. Men jeg er livredd for å ta vaksinen. Jeg kan gråte bare jeg tenker på den🤦🏼♀️ Jeg vil ikke vær en av de som ikke tar den og «ødelegger» for andre. Men jeg er livredd bivirkning. Jeg har avbestilt timen flere ganger. Jeg har tenkt at jeg ikke kommer til å bli alvorlig syk av korona om jeg får det, men nå begynner jeg å bli redd for det og🤷🏼♀️Så nå vil jeg egentlig ta vaksinen. Jeg er IKKE i mot vaksiner sånn at dere vet det!😋 er det andre her som har bestemt seg for å ikke ta den? og kan en dø av vaksinen? Eller bli veldig syk?? Anonymkode: 7b7ff...84d Ja, du kan dø. Flere døde av Astra-vaksinen. Så faren er jo der for de andre også. Ville likevel tatt risikoen. Du tar vaksinen, og kjenner etter de første dagene. Kjenner du noe unormalt, ta kontakt med lege så du får avklart det så fort som mulig. Det gær nok helt bra. Tenk på alle som har tatt de nå. Ville mye heller hatt en kontrollert vaksine, en plutselig å få pusteproblemer på natten pha covid19.. AnonymBruker skrev (1 time siden): Leser om mange som får menstruasjonsforstyrrelse. kan vaksinen gjør det vanskelig å bli gravid? Jeg har prøvd i mange år, med prøverør osv. noen som vet noe om det?? Anonymkode: 7b7ff...84d Det kan ikke bevises. Står om det i avisene i dag... Anonymkode: dae99...8aa
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #6 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Leser om mange som får menstruasjonsforstyrrelse. kan vaksinen gjør det vanskelig å bli gravid? Jeg har prøvd i mange år, med prøverør osv. noen som vet noe om det?? Anonymkode: 7b7ff...84d Korona kan (også) gi menstruasjonsforstyrrelser. Les gjerne mer om vaksine og mensen her, skrevet av medisinprofessor og immunolog Anne Spurkland: https://immunglimt.no/2021/07/07/bor-jeg-ta-vaksinen/ Anonymkode: c3a9c...f8a 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #7 Skrevet 10. august 2021 Er i samme båt, TS. Har små barn også, umulig at vi ikke blir smittet i høst nå som de skal praktisere fullt frislipp. Jeg føler jeg må ta den og håpe det går bra, men jeg har lyst til å kaste opp bare av tanken. Anonymkode: b0d6a...aa6
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #8 Skrevet 10. august 2021 Antiviruset skrev (2 timer siden): Det er nå alle får en dilemma For de skal åpne opp i september og da blir alle smitteverntiltak kuttet ut. Så da blir man før eller siden smittet med Delta viruset. Derfor har jeg som "nøler" tenkt satt meg i vaksinekø. For de som er vaksinert smitter like mye som alle andre. Så om man ikke skal mure seg inne hjemme kommer man ikke utenom to valg. Ta vaksinen og det er minimal sjanse for alvorlige bivirkninger. Langsiktige bivirkninger ? Det vet vi ikke noe om. Ikke ta vaksinen, få Covid 19. For det vil garantert skje når man åpner opp og smitten vil spre seg raskt. Stole på immunforsvaret ditt, men med større sjanse for alvorlig sykdom. Også langtidsvirkninger. Alt avhenger av alder, form, og hvordan man vil takle Covid 19. For å beskytte seg slik at man ikke blir smittet når man kutter smittevernstiltakene? Det er nesten umulig. Har selv satt meg i kø, om jeg gjør det? Vet ikke. Er mildt sagt skeptisk Men det er jeg også til å bli smittet med Covid. Forbanna kinesere! «For det vil garantert skje». Nope. Anonymkode: 9f985...390 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #9 Skrevet 10. august 2021 Blueberrymuffin skrev (1 time siden): Sjansen er mye større for å bli alvorlig syk av korona. Mange unge mennesker, som ikke er i noe risikogruppe som har fått komplikasjoner pga. korona selv om de ikke har dødd. Selv om du tenker at du ikke kan dø av korona, så kan det gi så store, og permanente skader på lungene, at du blir sykdomslidende resten av livet, noe vaksinen ikke gjør. Har du helseangst, burde det være en selvfølge å ta vaksinen, slik at du slipper å bli alvorlig syk av koronavirus. Et virus som permanent kan skade og ødelegge kroppen og lungene dine. Over 2.3 milliarder er vaksinert, uten alvorlig komplikasjoner. Noen har dødd av de vaksinene som ikke er mRNA, men de er tatt ut av vaksinasjonsprogrammet her i Norge. Moderna og Pfizer som begge er mRNA er veldig usannsynlig at vil gjøre deg alvorlig syk, det samme kan man ikke si om koronaviruset. Hvorfor stoler du mer på et virus som har herjet fritt i 1.5 år og tatt livet av over 4.3 millioner på verdensbasis. Ser vi på tallene her: https://www.worldometers.info/coronavirus/ Viser de at over 16.5 millioner av de som har hatt viruset har fått permanente komplikasjoner og senskader etter å ha hatt koronaviruset i kroppen. Ser vi på statestikk, er hele 2.3 milliarder vaksinert, uten komplikasjoner og senskader. I sammenligning har koronaviruset tatt livet av 4.3 millioner. Og gitt langvarig skade hos over 16.5 millioner. Og du er mer redd for vaksinen? Det gir overhode ikke mening. Ser vi på tall, er korona helt klart det farligste. Spør heller, kan en dø av korona? Svaret er JA. Og kan en bli veldig syk av korona? JA, du kan bli så syk at du får ødelagte lungene for resten av livet. Tallene fra worldometers viser at 2.3 % av de som har vært smittet med korona har mistet livet. Og at 8.1 % av de som har blitt smittet av korona har fått varige skader eller komplikasjoner. Så sannsynligheten for å enten dø eller bli alvorlig syk (kronisk) av koronaviruset er hele 10.4 %. Det er enda ingen klar linkt til at dødsfall kan skyldes vaksinasjon, men det er et fåtall på noen 100 som har blitt alvorlig syke eller dødd etter vaksinasjon, uten at det kan trekkes en konklusjon om at vaksine var utløsende faktor. Men dette, utgjør kun 0.00000023% av alle de som er vaksinert på verdensbasis. Så sjansen for å dø eller bli alvorlig syk av korona er flere ti-tusener større, enn at man blir syk av vaksinen, når vi ser på hvor mange milliarder som er vaksinert, og hvor stor prosent andel av de som har blitt smittet med korona som faktisk dør eller har blitt alvorlig syke. Det gir totalt null mening å være mer redd for vaksinen, enn koronaviruset som vi nå vet og har lært hvor farlig er. Får du korona, er sjansen 10.4 % for å bli alvorlig syk eller dø. Mens vaksinen kan vi grovt regne at det er 0.00000023 % for å bli alvorlig syk eller dø. Dette er statestikk, som vi vet, fordi vi har tall på alle som har hatt korona og alle som er vaksinert. Og utifra disse tallene er det tullete å være mer redd for vaksinen. Tallene taler for seg selv, eneste du skal, og bør være redd for er koronaviruset. Har du helseangst, er det korona du burde frykte, ikke vaksinenen som faktisk skal hjelpe deg. «Spør heller»...Hvorfor skal du flytte fokuset til ts på noe annet? Det var jo ikke det som var spørsmålet. JA, man kan dø av korona og JA, man kan dø av vaksine. Anonymkode: 9f985...390 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #10 Skrevet 10. august 2021 Jeg har bestemt meg 100% for å ikke ta vaksinen. Jeg er er ikke vaksinemotstander, men er som deg. Jeg har så ekstrem angst at vaksinen vil gjøre meg psykisk syk. Da kommer jeg til å konstant gråte av redsel for bivirkninger som jeg ikke får gjort noe med. Folk var jo så ivrige på aztraseneca (vet ikke hvordan det skrives og orker ikke google), men vi ser nå hvor ille de bivirkningene er. OG! Så lenge DU beskytter deg, så kommer du ikke til å bli smittet. Jeg har jobbet som tannlegeassistent og var oppi munnen til en som hadde korona. Det var snakk om blod og spytt overalt fra en som var koronasmittet. Men jeg brukte jo engangshansker, munnbind og visir, og ble ikke smittet da heller. Visste heller ikke at vedkommende var smittet før dagen etter. Så du klarer å beskytte deg mot det ved å være forsiktig. Jeg er for så vidt veldig lite ute, har hjemmekontor og bor på landet. Så føler meg ganske trygg uansett. Vet også om yngre som har hatt corona som bare har hatt en kjempemild forkjølelse. Så jeg velger heller å beskytte meg mot viruset på den naturlige måten. Bruke munnbind, holde avstand og sprite hender med egen flaske. Til ting roer seg. De vaksinerte blir smittet uansett, så ser virkelig ikke poenget. Har lest om flere vaksinerte som blir veldig syke av korona. Så jeg holder meg til 1 bekymring for nå. Det kommer til å bli stengt igjen til høsten igjen uansett, for da kommer det så mange fra utlandet at da er det på igjen. Sikkert en deltavariant, så da fungerer ikke vaksinen, osv. osv. Anonymkode: eba60...7de 6
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #11 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-10 den 16.09): Jeg har i mange år hatt veldig angst for sykdommer, og gått til psykolog lenge for det. Nesten frisk nå, så har ikke vært redd for å få korona faktisk. Men jeg er livredd for å ta vaksinen. Jeg kan gråte bare jeg tenker på den🤦🏼♀️ Jeg vil ikke vær en av de som ikke tar den og «ødelegger» for andre. Men jeg er livredd bivirkning. Jeg har avbestilt timen flere ganger. Jeg har tenkt at jeg ikke kommer til å bli alvorlig syk av korona om jeg får det, men nå begynner jeg å bli redd for det og🤷🏼♀️Så nå vil jeg egentlig ta vaksinen. Jeg er IKKE i mot vaksiner sånn at dere vet det!😋 er det andre her som har bestemt seg for å ikke ta den? og kan en dø av vaksinen? Eller bli veldig syk?? Anonymkode: 7b7ff...84d Du kan ikke få noe vival eller noe før stikket da? Anonymkode: 3c0c0...a9f 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #12 Skrevet 11. august 2021 Er selv redd for å ta vaksinen, moren min er en av de som havnet på sykehus etter den. Har blitt veldig skremt av den situasjonen. Føler et så press fra alle kanter at jeg tar den nå selv om jeg ikke vil. Om du kan, stå på ditt TS. Anonymkode: aef00...37a 3
Collan Skrevet 11. august 2021 #13 Skrevet 11. august 2021 Jeg ser at andre her har gitt deg lange svar om at sjansene for å bli alvorlig syk og kanskje dø av Covid 19 er mye større en sjansene for at du skal få alvorlige bivirkninger fra vaksinen. Jeg vil bare legge til at selv om livet i Norge for de fleste var veldig trygt før 2020, så er det alltid en risiko for at noe kan skje. Vi har ikke alltid valget mellom noe trygt og noe utrygt, men mellom noe usikkert og noe mer usikkert. Sånn er dessverre livet og verden. I dette tilfellet er vaksinen den suverent laveste risikoen. 4
Nowayback Skrevet 11. august 2021 #14 Skrevet 11. august 2021 Vaksinen var ikke vond i det hele tatt. Var øm i armen i 20 timer etter stikket, ellers ingen bivirkninger. Senvirkninger er jeg ikke redd for i det hele tatt. 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #15 Skrevet 11. august 2021 Kjente ingenting av min første vaksine. Tok nummer to i går og kjenner fremdeles ingenting til noen bivirkninger. Jeg er helt som vanlig. Anonymkode: a7476...506 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #16 Skrevet 11. august 2021 Jeg er ikke vaksinemotstander men kronisk syk(hodeskade) Er livredd for å få narkolepsi, me (har lite energi) eller blodpropp. Min mann har fått en alvorlig sykdom og tåler ikke hverken forkjølelse eller korona, derfor må jeg ta vaksinen (mot min vilje) Anonymkode: ac52a...344
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #17 Skrevet 11. august 2021 De slipper opp tiltak snart. De kan ikke forsvares når alle som ønsker er vaksinerte. Vi kan ikke beskytte uvaksinerte til evig tid. Anonymkode: a6d99...e79 1
Nowayback Skrevet 11. august 2021 #18 Skrevet 11. august 2021 Jeg lurer seriøst på hva dem som er skeptisk til senvirkninger av vaksinen mener om senvirkninger av alkohol og tobakk? Det er vel helt ufarlig det? Hvis ikke, så håper jeg for guds skyld dere holder dere unna slikt. Hvem vet hva ettervirkningene blir etter 10 eller 20 år.. Nei, forreste det vet vi, men likevel tar vi oss flere glass vin og tenner opp en sigg. Det fins jævligere ting å få i blodomløpet enn denne vaksinen. Vaksinen er lagd av forskere, mens vaksineskepsisen oppstår etter søk på internett. 1
Bøtteballetten Skrevet 11. august 2021 #19 Skrevet 11. august 2021 Jeg har tatt begge dosene. Etter første dosen hadde jeg hodepine, lett influensa symptom, vondt i armen og kløe på stikkstedet. Det var på kvelden. Neste dag var jeg i fin form. Etter dose 2 fikk jeg lett influensa symptom, vond arm og kløe på stikkstedet. Dagen etterpå var jeg litt snørrete. Det var det hele. Stort sett så går det bra. Skulle jeg bli smittet av Covid19, så vil det bli en snillere utgave enn om jeg var uvaksinert. Jeg er i risikogruppen,så for meg var valget enkelt. Angrer selvfølgelig heller ikke på valget 3
Gjest Sirisiri10 Skrevet 11. august 2021 #20 Skrevet 11. august 2021 Pappadrømmen skrev (1 time siden): Jeg lurer seriøst på hva dem som er skeptisk til senvirkninger av vaksinen mener om senvirkninger av alkohol og tobakk? Det er vel helt ufarlig det? Hvis ikke, så håper jeg for guds skyld dere holder dere unna slikt. Hvem vet hva ettervirkningene blir etter 10 eller 20 år.. Nei, forreste det vet vi, men likevel tar vi oss flere glass vin og tenner opp en sigg. Det fins jævligere ting å få i blodomløpet enn denne vaksinen. Vaksinen er lagd av forskere, mens vaksineskepsisen oppstår etter søk på internett. Hvordan vet du at røyk og alkohol er verre enn corona vaksinen? Det var en gang i tiden hvor røyk og alkohol ble promotert som ikke helseskadelig. Tok en stund før vi fikk vite hvor helseskadelig det var. Og ja, jeg holder meg unna røyk og alkohol og er nok over gjennomsnittet interessert i helse.
Anbefalte innlegg