AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #1 Skrevet 10. august 2021 Eller kun på KG? Anonymkode: b8d9f...831
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #2 Skrevet 10. august 2021 Jeg sa kjæresten. Frem til vi hadde vært gift i 2-3 år, samboere i ca 10. Da gikk jeg gradvis over til mannen. Anonymkode: f0fd2...931
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #4 Skrevet 11. august 2021 Han har alltid vært enten kjæresten min (når vi datet og når vi bodde sammen), og så ble han mannen min når vi giftet oss. Aldri kalt han sambo eller samboeren, har ikke hatt noe behov for det. Anonymkode: 8f216...75b 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #5 Skrevet 11. august 2021 Sambo bruker jeg bare av og til som en forkortelse. Som oftest skriver jeg hele ordet. I "virkeligheten" var vi kjærester før vi flyttet sammen, deretter ble vi samboere. Deretter begynte jeg å kalle ham mannen når vi ble gift. Anonymkode: 1d6f8...68d
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #6 Skrevet 11. august 2021 Jeg varierer litt hvem jeg snakker med. Sier typen, sambo, kjæresten, mannen. Om jeg snakker med en fyr på jobb etc jeg ikke liker og han virker intressert så sier jeg enten sambo eller mannen, de fleste skygger banen da. Anonymkode: b57eb...717 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #7 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): I "virkeligheten" var vi kjærester før vi flyttet sammen, deretter ble vi samboere. Deretter begynte jeg å kalle ham mannen når vi ble gift. Anonymkode: 1d6f8...68d Dette. Kaller han det han er, alle steder. Anonymkode: c8c64...f12
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #8 Skrevet 12. august 2021 Høres så ekkelt og harry ut når folk omtaler partneren sin som "sambo" eller "samboer," det kunne jeg aldri fått meg til å gjøre. Kaller han kjæresten min, mannen min, elsklingen min etc. 🥰 Anonymkode: 2b518...982
sicario Skrevet 12. august 2021 #9 Skrevet 12. august 2021 Omtaler henne konsekvent som «samboeren min», eller ved hennes fornavn om jeg snakker med folk som vet hun er. Når jeg tiltaler henne, bruker jeg enten navnet hennes, eller kaller henne «bikkja» (en intern spøk). Vi har aldri, noen gang brukt kallenavn på hverandre. Det er kleint og rart. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #10 Skrevet 12. august 2021 Jeg sier ikke at jeg skal hjem til sambo, nei. Men jeg skriver av og til det for enkelhets skyld. Eller, jeg gjorde det før jeg fikk pepper for det her på kg, nå har jeg slutta 😂 Jeg vet at han liker å bli kalt for "mannen min". Han synes det er koselig. Jeg kaller ham aldri mannen min. Jeg presiserer også at vi ikke er gift, om noen går ut ifra at vi er det. Han har valgt å ikke gifte seg, da kan han ikke få tittelen. Ferdig med det. Hilsen bitter kvinne 🤣 neida. Joda. Anonymkode: bc08e...b1e 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #11 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres så ekkelt og harry ut når folk omtaler partneren sin som "sambo" eller "samboer," det kunne jeg aldri fått meg til å gjøre. Kaller han kjæresten min, mannen min, elsklingen min etc. 🥰 Anonymkode: 2b518...982 Håper du tuller. Hvorfor i alle dager er det harry å kalle sin samboer for samboer? Anonymkode: d2b54...e53 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #12 Skrevet 12. august 2021 Kom på at jeg veldig ofte fortsatt referer til han som "han jeg bor med". Vi har vært gift i 15 år. Anonymkode: f0fd2...931
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #13 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Høres så ekkelt og harry ut når folk omtaler partneren sin som "sambo" eller "samboer," det kunne jeg aldri fått meg til å gjøre. Kaller han kjæresten min, mannen min, elsklingen min etc. 🥰 Anonymkode: 2b518...982 Hvorfor i alle dager er samboer harry? Det er jo det det heter når man ikke er gift, da blir jo mannen min helt feil, det stemmer jo ikke. Anonymkode: ad5b8...d1a 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #14 Skrevet 12. august 2021 47 minutter siden, AnonymBruker said: Håper du tuller. Hvorfor i alle dager er det harry å kalle sin samboer for samboer? Anonymkode: d2b54...e53 Klart. Det er mye bedre å omtale han som "elsklingen min" i samtale med andre 😂 Anonymkode: c0925...1dd 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #15 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor i alle dager er samboer harry? Det er jo det det heter når man ikke er gift, da blir jo mannen min helt feil, det stemmer jo ikke. Anonymkode: ad5b8...d1a For meg høres det også harry ut, uten at jeg kan forklare det. Men ikke fullt så ille som forloveden. Men nå tok det meg også noen år å si "mannen" for jeg følte meg så veldig gammel og satt når jeg gjorde det 😅 Anonymkode: f0fd2...931 1
Meadow Skrevet 12. august 2021 #16 Skrevet 12. august 2021 Sambo er litt svensk-klingende egentlig. Men jeg skjønner ikke at det er så fryktelig irriterende at folk skriver sambo istedet for samboeren min. Utrolig mye kleinere med folk som sier elskling, pus og snuskebassen eller liknende.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #17 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Høres så ekkelt og harry ut når folk omtaler partneren sin som "sambo" eller "samboer," det kunne jeg aldri fått meg til å gjøre. Kaller han kjæresten min, mannen min, elsklingen min etc. 🥰 Anonymkode: 2b518...982 Elsklingen min høres jo helt harry og klent ut! Anonymkode: b57eb...717
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #18 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Høres så ekkelt og harry ut når folk omtaler partneren sin som "sambo" eller "samboer," det kunne jeg aldri fått meg til å gjøre. Kaller han kjæresten min, mannen min, elsklingen min etc. 🥰 Anonymkode: 2b518...982 Ja, for det er jo objektivt sett så mye bedre å si til sjefen «elsklingen min blir hjemme med minstemann som har spysyken i morgen, så jeg kommer i det viktige møtet med kunden» enn å bruke «sambo» eller «navn på barnefar»? Jeg omtaler de fleste folk ved navn. Så jeg sier «navn». Har ikke noe behov for å markere revir ovenfor fremmede, forklare hvem eller hva «navn» er for noe for folk som ikke kjenner meg, og jeg håper folk jeg omgås daglig, type familie og venner, vet hvem «navn» er. Altfor mange som bruker «typen», «kjæresten», «dama» eller «mannen» bruker det slik en hund skvetter på trær. For å markere «min». Og det hører intet sted hjemme i 2021. Anonymkode: eb3d9...288
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå