Callisto83 Skrevet 10. august 2021 #1 Skrevet 10. august 2021 En 8 år gammel hindu gutt i Pakistan risikerer nå dødsstraff fordi han tisset på et teppe hvor religiøse bøker blir bevart. Familien har gått i dekning, og den muslimske lynsjemobben har allerede tent på et hindutempel som hevn. TheGuardian.com Kommer vi til å få se en klar fordømmelse av dette fra norske myndigheter? 4
Justlooking Skrevet 10. august 2021 #2 Skrevet 10. august 2021 Callisto83 skrev (2 timer siden): En 8 år gammel hindu gutt i Pakistan risikerer nå dødsstraff fordi han tisset på et teppe hvor religiøse bøker blir bevart. Familien har gått i dekning, og den muslimske lynsjemobben har allerede tent på et hindutempel som hevn. TheGuardian.com Kommer vi til å få se en klar fordømmelse av dette fra norske myndigheter? Neppe 😊 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 10. august 2021 #3 Skrevet 10. august 2021 Forferdelig 😢 Nei, det tviler jeg sterkt på. 😞
Gjest lurven Skrevet 10. august 2021 #4 Skrevet 10. august 2021 Hele greia med blasmefilover er merkelig egentlig, at mennesker føler at de må beskytte Gud fra å bli krenket😆
Drizzt Skrevet 10. august 2021 #5 Skrevet 10. august 2021 Historien gjentar seg dessverre. Muslimene henrettet ikke-muslimer (hovedsakelig kristne, men også andre) for blasfemi allerede for 1200-1300 år siden. 6
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 10. august 2021 #6 Skrevet 10. august 2021 Stakkars mennesker som er underlagt så onde tyranner.
Brunello Skrevet 10. august 2021 #7 Skrevet 10. august 2021 Drizzt skrev (4 minutter siden): Historien gjentar seg dessverre. Muslimene henrettet ikke-muslimer (hovedsakelig kristne, men også andre) for blasfemi allerede for 1200-1300 år siden. For 12-1300 år siden var det vel ikke bare korgutter blant de kristne heller. 2
Nicathv Skrevet 10. august 2021 #8 Skrevet 10. august 2021 Drizzt skrev (6 minutter siden): Historien gjentar seg dessverre. Muslimene henrettet ikke-muslimer (hovedsakelig kristne, men også andre) for blasfemi allerede for 1200-1300 år siden. Heldigvis var det ingen kristne som henrettet folk for blasfemi i middelalderen.. 5
Drizzt Skrevet 10. august 2021 #9 Skrevet 10. august 2021 Brunello skrev (3 minutter siden): For 12-1300 år siden var det vel ikke bare korgutter blant de kristne heller. Nei, det var all slags folk som var mot islamiseringen av sine land. 4
Drizzt Skrevet 10. august 2021 #10 Skrevet 10. august 2021 Nicathv skrev (1 minutt siden): Heldigvis var det ingen kristne som henrettet folk for blasfemi i middelalderen.. Hadde du en kommentar om historien av islam?
Brunello Skrevet 10. august 2021 #11 Skrevet 10. august 2021 Drizzt skrev (2 minutter siden): Nei, det var all slags folk som var mot islamiseringen av sine land. For 12-1300 år siden var de kristne de som angrep muslimene i deres land. I tillegg til at det ble utført ganske mye vold mot de som ikke lot seg kristne på hjemmebane. 6
Nicathv Skrevet 10. august 2021 #12 Skrevet 10. august 2021 (endret) Drizzt skrev (6 minutter siden): Hadde du en kommentar om historien av islam? Nei, det du skrev om islamsk historie var jo ikke ukorrekt. Unyansert, men ikke ukorrekt. Drizzt skrev (7 minutter siden): Nei, det var all slags folk som var mot islamiseringen av sine land. De aller fleste som ble henrettet av kristne på 700/800-tallet var ikke muslimer, det var hedninger og medlemmer av kristne sekter som ikke ble "godkjent" av de majoritetskristne som ble henrettet. Endret 10. august 2021 av Nicathv 5
Nicathv Skrevet 10. august 2021 #13 Skrevet 10. august 2021 Brunello skrev (2 minutter siden): For 12-1300 år siden var de kristne de som angrep muslimene i deres land. I tillegg til at det ble utført ganske mye vold mot de som ikke lot seg kristne på hjemmebane. Så vidt jeg vet var det ikke store angrep mot muslimske land på 700-800 tallet, korstogene begynte ikke før på 1000-tallet. 2
Drizzt Skrevet 10. august 2021 #14 Skrevet 10. august 2021 Nicathv skrev (Akkurat nå): Nei, det du skrev om islamsk historie var jo ikke ukorrekt. Unyansert, men ikke ukorrekt. De aller fleste som ble henrettet av kristne på 800/900-tallet var ikke muslimer, det var hedninger og medlemmer av kristne sekter som ikke ble "godkjent" av de majoritetskristne som ble henrettet. Så du hadde ikke en kommentar om islam og bestemte deg for å avspore. Det jeg skrev om islam og henrettelsene er historisk korrekt og fant sted i Midt-Østen under islamiseringen av de kristne landene der. Jeg skrev nylig et innlegg om det i en annen tråd og viste til denne boken: https://www.ox.ac.uk/news/arts-blog/how-did-christian-middle-east-become-predominantly-muslim Så har du kommentar om dette? 2
Brunello Skrevet 10. august 2021 #15 Skrevet 10. august 2021 Nicathv skrev (1 minutt siden): Så vidt jeg vet var det ikke store angrep mot muslimske land på 700-800 tallet, korstogene begynte ikke før på 1000-tallet. Ok, da bomma jeg med noen hundre år på det. Det endrer ikke poenget.
Laraa Skrevet 10. august 2021 #16 Skrevet 10. august 2021 Nicathv skrev (7 minutter siden): Heldigvis var det ingen kristne som henrettet folk for blasfemi i middelalderen.. Middelalderen, huff. De beste vitenskapsfolkene ble hengt på galgen pga "blasfemi " mens korrupte prester pulte rundt på nonner og korgutter. Sistnevnte= Ikke så ulikt den katolske kirken den dag i dag. 2
Drizzt Skrevet 10. august 2021 #17 Skrevet 10. august 2021 (endret) Brunello skrev (9 minutter siden): For 12-1300 år siden var de kristne de som angrep muslimene i deres land. I tillegg til at det ble utført ganske mye vold mot de som ikke lot seg kristne på hjemmebane. Say what? Jeg tror du befinner deg i feil tidsperiode i historien. Det er snakk om islamiseringen av den kristne Midt-Østen som fant sted rundt år 700-800. At de kristne svarte på dette 300-400 år senere med korstog er ikke det det er snakk om her. De landene var kristne før de ble islamisert og islamiseringen skjedde sakte, over tid, for det meste uten vold. Endret 10. august 2021 av Drizzt 3
Nicathv Skrevet 10. august 2021 #18 Skrevet 10. august 2021 (endret) Drizzt skrev (6 minutter siden): Så du hadde ikke en kommentar om islam og bestemte deg for å avspore. Det jeg skrev om islam og henrettelsene er historisk korrekt og fant sted i Midt-Østen under islamiseringen av de kristne landene der. Jeg skrev nylig et innlegg om det i en annen tråd og viste til denne boken: https://www.ox.ac.uk/news/arts-blog/how-did-christian-middle-east-become-predominantly-muslim Så har du kommentar om dette? Jeg vil ikke si at det var en avsporing, måten du skreiv det på gav et inntrykk av at det stort sett bare var muslimer som henrettet folk på den tiden. Har ingen kommentar til det, nei. Har allerede sagt at jeg ikke er uenig i det faktum i at muslimer på 800-tallet henrettet folk. Endret 10. august 2021 av Nicathv 2
Brunello Skrevet 10. august 2021 #19 Skrevet 10. august 2021 Drizzt skrev (1 minutt siden): Say what? Jeg tror du befinner deg i feil tidsperiode i historien. Det er snakk om islamiseringen av den kristne Midt-Østen som fant sted rundt år 700-800. At de kristne svarte på dette 300-400 år senere med korstog er ikke det det er snakk om her. De landene var kristne før de ble islamisert. Ja, jeg bomma. Men det endrer jo ikke poenget. Kristne har også drept massevis av mennesker på grunn av blasfemi, feil religion og diverse annet. 2
Drizzt Skrevet 10. august 2021 #20 Skrevet 10. august 2021 Nicathv skrev (Akkurat nå): Jeg vil ikke si at det var en avsporing, måten du skreiv det på gav et inntrykk av at det stort sett bare var muslimer som henrettet folk på den tiden. Har ingen kommentar til det, nei. Har allerede sagt at jeg ikke er uenig det faktum i at muslimer på 800-tallet henrettet folk. Eh, ja ... Det var muslimer som henrettet kristne og andre ikke-muslimer på den tiden, nærmere sagt i Midt-Østen. Var det kristne som henrettet andre i år 700-800? I så fall hvor? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå