Gå til innhold

Eksperter i USA ber om koronavaksinering av 5-åringer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Robert Koch skrev (57 minutter siden):

Det pågår studier om vaksinering av små barn nå. Om disse ikke viser til noen øket risiko, ville jeg ikke hatt noen betenkeligheter med det.

Enig!

• Liker 2
Gjest Paramount
Skrevet
Robert Koch skrev (1 time siden):

Det pågår studier om vaksinering av små barn nå. Om disse ikke viser til noen øket risiko, ville jeg ikke hatt noen betenkeligheter med det.

Nei det var ikke direkte overraskende. Vitenskapelige studier er til å stole på, helt til en ny vitenskapelig studie viser det motsatte. Verdenshistorien er full av tilbakevist vitenskap. Let opp linkene selv.

Skrevet
Paramount skrev (5 minutter siden):

Nei det var ikke direkte overraskende. Vitenskapelige studier er til å stole på, helt til en ny vitenskapelig studie viser det motsatte. Verdenshistorien er full av tilbakevist vitenskap. Let opp linkene selv.

Det er tross alt bedre å ta avgjørelser på bakgrunn av tilgjengelige data enn å la magefølelsen bestemme? 

Så kan det alltids skje at vi finner ut mer i fremtiden. Det vet man ikke. Men om vi skal leve etter det prinsippet ("tenk om atte hvis om atte") er det jammen ikke mye vi burde gjort her i verden. 

Robert Koch skrev (1 time siden):

Enig der. 

Skrevet

Nei. 

• Liker 3
Skrevet

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2021/08/09/195778541/sju-av-ti-foreldre-vil-vaksinere-barna-sine

7 av 10 foreldre ønsker faktisk og  vaksinere barna sine. Problemet er at innen noen får mulighet til det  vil smitten ha  spredd seg til svært mange. Så ingen får noe reelt valg i Norge. Skoler åpner med null smittevern og samtidig kommer det stadig dårlig nytt fra utlandet om alvorlig corona syke barn og også studier om long covid hos barn. 

• Liker 4
Skrevet
J.E skrev (1 minutt siden):

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2021/08/09/195778541/sju-av-ti-foreldre-vil-vaksinere-barna-sine

7 av 10 foreldre ønsker faktisk og  vaksinere barna sine. Problemet er at innen noen får mulighet til det  vil smitten ha  spredd seg til svært mange. Så ingen får noe reelt valg i Norge. Skoler åpner med null smittevern og samtidig kommer det stadig dårlig nytt fra utlandet om alvorlig corona syke barn og også studier om long covid hos barn. 

Jeg vil vaksinere om det blir anbefalt. Litt skuffet over at dette ikke er mulig før de slipper smitten løs. Håper utbruddene i området vårt blir slått ned snart og at dette går bra. Vi har klart det hver gang. Det er mange som har det verre. Håper virkelig ikke at mange blir langvarig plaget etter infeksjon. Da sviktes ungene.

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med det egentlig. Men jeg hadde gjort det om det ble tilbudt oss, jeg hadde ikke oppsøkt det.

• Liker 1
Skrevet
J.E skrev (15 minutter siden):

Og så kjører regjeringen på med grønt nivå på skolene så mange ikke rekker å få vaksine før de blir smittet hvis det blir aktuelt med vaksine til yngre i Norge også.. Vi så jo hvor fort den Britiske mutasjonen spredde seg på skoler og nå får man delta som er vesentlig mer smittsomt i tillegg til at de vil åpne Norge helt i slutten av september. Man kan jo bare tenke seg hvor mye smitte det kommer til å bli. 

• Liker 3
Skrevet
NorthernLight skrev (25 minutter siden):

Og så kjører regjeringen på med grønt nivå på skolene så mange ikke rekker å få vaksine før de blir smittet hvis det blir aktuelt med vaksine til yngre i Norge også.. Vi så jo hvor fort den Britiske mutasjonen spredde seg på skoler og nå får man delta som er vesentlig mer smittsomt i tillegg til at de vil åpne Norge helt i slutten av september. Man kan jo bare tenke seg hvor mye smitte det kommer til å bli. 

Ja det kommer til og bli utrolig mye smitte. Vanlig covid hadde vel naturlig r på 2-3 men Delta har  5-8. Tiltakene er avviklet, og smittevernet opphørt de fleste steder. Folk har vært på ferie rundt omkring i innland og utland. Skolene skal ha grønt nivå. Norges barn har ingen immunitet. Få har hatt viruset og ingen er vaksinert. Barn og vaksinerte skal ikke karantene. Og da forsvinner også meningen med smittesporingen. Dessuten kommer smittesporingen til og kollapse fort.  Vi har kun 36 % fullvaksinerte som er lavt i forhold til andre land .Folk som ikke tror at smitten kommer til og øke kraftig er naive eller fornektere. Selv regjering og helsemyndigheter sier vi skal regne med mye smitte nå. Det jeg ikke forstår er hvorfor ikke folk  som ønsker vaksine ( inkludert barn over 12 år ) kan bli vaksinert før man slipper opp helt.

• Liker 2
Skrevet
2ro skrev (1 time siden):

Jeg vil vaksinere om det blir anbefalt. Litt skuffet over at dette ikke er mulig før de slipper smitten løs. Håper utbruddene i området vårt blir slått ned snart og at dette går bra. Vi har klart det hver gang. Det er mange som har det verre. Håper virkelig ikke at mange blir langvarig plaget etter infeksjon. Da sviktes ungene.

Jeg er helt enig. Selvsagt skulle norske foreldre få et reelt valg før de slipper løs smitten helt. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

En dag var poliovaksiner utprøvd...og takk foreldre som latt sine barn være forskningskaniner kan mine og dine barn slippe å dø eller blir permanent skadet av polio. 👍

Endret av Lomvi
fjernet sitering
  • Liker 2
Gjest Paramount
Skrevet
J.E skrev (5 timer siden):

Dersom vi skal sitte og dope oss på elendige nyheter fra utlandet blir livet dystert. Det er noen milliarder mennesker der ute. Folk dør som fluer hver eneste dag. 1000 ganger flere enn antallet som dør av korona, hver eneste dag. 

Under er statistikken for landet vårt, drøyt 40 stk er rammet, knapt nok så mange som går inn i en vanlig buss. (Med all respekt for de som er syke, håper de kommer ut av det med helsen i behold)

image.thumb.png.904621179a7bf5070bc06ca4dc26dc7e.png

Skrevet

Ryddet for antivaksinedebatt. Lomvi, mod.

• Liker 1
  • Opprett ny...