Gå til innhold

Fjerne flekk på porselenservant - tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt lei meg nå. Har et helt nyoppusset bad. Kjøpte en badebombe på Lush, for å feire. Der putter de produktene i en liten papirpose. Denne satt jeg på vasken hjemme, og det har kommet vann borti posen. La jeg løftet den i deg, så jeg at posen av avgitt fargestoffer som har satt seg som et fossil på porselen-servanten (som forøvrig kostet flere tusen). Fargen sitter som støpt, jeg jeg skulle fryktelig gjerne fått fjernet dette neonrosa blekket. Har noen råd angående dette?

Anonymkode: fbe23...5c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les for all del bruksanvisningen/databladet først, det er ikke sikkert den bør brukes på din overflate, men denne har hvertfall jeg klart å fjerne mange flekker med. Den inneholder bla blekemiddel

image.thumb.png.48c0bb3c40352c848bf855158e5c07b7.png

Anonymkode: f8d2f...45d

Skrevet

Du har en helt vanlig "glasert" vaskeservant? Ikke noe sånn med porøs overflate eller noe? I så fall er førstevalget mitt Jif skurekrem. Hvis ikke det funker - prøv med neglelakkfjerner. 

• Liker 1
Skrevet

Neglelakkfjerner fungerte supert 👍

Anonymkode: fbe23...5c3

• Liker 4
Skrevet

Til neste gang kan også antibac fungere pga alkohol. Fjernet gigantiske flekker for meg etter ballong. Lot det sitte på i 10 min, tørket bare av. 

Anonymkode: 8891f...678

• Liker 1
Skrevet

Aceton.

Anonymkode: 8b9dd...8a8

Skrevet

Ikke bruk skurekrem! Den riper opp den nye vasken din og dritten setter seg bedre fast! 
Jeg sølte vippe/bryn farge på vår nye porselensvask. Tok en bumullpad med klorin og la over, lot ligge over natta. Neste morgen var flekken borte :) dette er fire år siden og ikke antydning til flekk på vasken. 

Anonymkode: 9be0e...600

Skrevet

Skurekrem skal en være ytterst forsiktig med, det kan ripe opp! 

Bra at neglakkfjerner fungerte! 

Antibac har også funket til overraskende mye her i hus. :)

Anonymkode: eb43c...3ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...