Gå til innhold

Få hjemmet sitt akkurart som et bilde av interiør magasin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

vi drømmer om å kjøpe nybygg hus eller bygge vår eget hus. Jeg elsker interiør og ønsker få mitt hus se ut som det man ser i interiør blader/instagram ( selv om jeg elsker interiør så kanjeg ikkesette sammen ting😅). Jeg elsker det. Vi kommer til å engasjere interiør konsulent til å gjøre jobben for oss. Men det jeg lurer på er om noen har engasjert/ansatt en interiør designer/konsulet og fått er driiiiiit fint resultat? Hva innredet du og fikk du det akkurat som du ønsket deg?

please ønsker at dere kommer med erfaringer og tips rundt det med interiør designer. Bør man ha lave forventninger til at det ikke blir perfekt eller ha høye forventninger?? Vet at det koster penger men for oss er det ikke noe problem.

Anonymkode: 573b5...8eb

Skrevet

Kanskje moderator kan flytte dette til Hus og hage emne😊

Anonymkode: 573b5...8eb

• Liker 1
Skrevet

Ja, mange ganger. Man må være ganske involvert for å få det slik man vil, og det blir likevel aldri 100%. Ble for eksempel først fornøyd tredje gangen vi pusset opp et kjøkken (tre ulike boliger). 

Skal nå ta uteomårdet, koster ca 500 000 for desinger+arbeid, men har krevd enormt av oss i å sparre om løsninger. Det er mye som ikke er praktisk mulig på grunn av klima, og tilgang materialer. Det er mye som er pent men som vi vet vi ikke vil orke å ta vare på. Med mer. 

Anonymkode: cec34...d85

Skrevet

Det som er viktig å huske er at ikke engang hjemmene du ser i interiørmagasinene og på instagram ser ut som hjemmene i interiørmagasinene og på instagram. Derfor må man gjerne justere forventningene noe. Mange ting er som regel fjernet, enkelte andre ting er lagt til, noe har byttet plass, og fotografen passer selvsagt på å vise interiøret fra sin beste vinkel og i godt lys. Hvordan det ser ut bak ryggen til fotografen er det bare fotografen og de som bor der som vet. ;) Selv ting som nesten ikke er forandret ser annerledes ut på bilder enn i virkeligheten. Lyssetting, bildevinkel og utsnitt gjør mye. 

Tro meg, jeg har en stylist i familien, og stylistens hjem har vært i interiørreportasjer. Det er litt rart å se disse bildene, for det blir velkjent og fremmed på en gang. 

Det beste resultatet får du hvis du har forberedt deg godt. Vit hva du liker og hva du ikke liker. Vit hva du har behov for og hva som ikke vil passe for dere. Barn og husdyr kan f.eks gjøre at du ønsker lett vaskbare flater, lite flosstepper og robuste møbler. Vær tydelig på forventningene dine og hva du ønsker hjelp til. 

• Liker 4
Skrevet

Klipp ut bilder av hjem du liker, da ser man fellesnevnere lettere og kan jobbe ut ifra det 

Anonymkode: baf12...909

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...