Gå til innhold

Muffinsmix

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en pakke muffinsmix i skapet. Står at man skal blande med 1 dl matolje (ikke olivenolje). Hvorfor det? Jeg har kun olivenolje i skapet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Pga smaken. Blir veldig fremtredene den olivensmaken i muffinsene....

Raps er et godt alternativ, evnt soyaolje. De er smaksnøytrale ihvertfall. Finnes flere nøytrale oljer også.

Endret av Nella
Skrevet

Sannsynligvis fordi mange olivenoljer har en særegen og kraftig smak (særlig oljer av typen "extra virgin"), som neppe gjør seg så godt i søt bakst. Dersom du har smør eller margarin kan du smelte 1 dl av det og bruke i stedet.

Skrevet

Sikkert fordi den kan gi smak til muffinsene.. Jeg tror derimot de blir gode selv om du bruker olivenolje!

Skrevet

OK , hvis det kun ner pga smak gidder jeg ikke handle noe nytt. Har flytende margarin også, kan bruke det.

Skrevet
Raps er et godt alternativ, evnt soyaolje. De er smaksnøytrale ihvertfall. Finnes flere nøytrale oljer også.

Raps er ikke smaksnøytral (selv om det sies så), den har en skikkelig guffen bismak. Bruk for all del ikke rapsolje i bakverk, jeg ville tro at olivenolje blir bedre.

Skrevet
OK , hvis det kun ner pga smak gidder jeg ikke handle noe nytt. Har flytende margarin også, kan bruke det.

Flytende margarin eller smeltet smør går bra.

Skrevet

Jeg har smakt på muffins laget med olivenolje.... IKKE å anbefale!!

Skrevet

Jeg brukte olivenolje i en sjokoladekakemix, den gikk rett i bossbøtta ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...