Gjest Jaconandersen Skrevet 10. august 2021 #1 Skrevet 10. august 2021 (endret) Om du faktisk tror på Gud og at han er med deg. Og tror på det Jesus sa: "jeg er med dere, alltid, til tidenes slutt/verden ender". Kan en da virkelig slite med frykt, redsel, angst og nervøsitet? Da tenker jeg særlig på følelser som ikke kommer fra reell fare akkurat nå, men mer generellt i livet. For om en virkelig tror på det og mener det, så er det ikke lenger logisk å kjenne på disse følelsene, fordi du i kjernen ikke tror noe vil skade deg. Edit: bare for å klarere det med en gang, når det er noe fysisk galt gjelder ikke dette. Endret 10. august 2021 av Jaconandersen
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #2 Skrevet 10. august 2021 angst er en medisinsk tilstand som ikke er rasjonell, tro kan ikke gjøre deg frisk. Det å vite at gud er med en er ikke de samme som at man aldri er redd - å sette det i et perspektiv som TS gjør vitner om at det å vøre troende ikke er noe TS er kjent med. Anonymkode: 9021c...3b2 1
Gjest Jaconandersen Skrevet 10. august 2021 #3 Skrevet 10. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): angst er en medisinsk tilstand som ikke er rasjonell, tro kan ikke gjøre deg frisk. Det å vite at gud er med en er ikke de samme som at man aldri er redd - å sette det i et perspektiv som TS gjør vitner om at det å vøre troende ikke er noe TS er kjent med. Anonymkode: 9021c...3b2 Om det er noe fysisk galt, som gjør at du uansett føler på redselen, så kan ikke tro gjøre noe. Men jeg skriver om andre mennesker her. Om en tenker logisk på det, så vil jo en tanke om at noen alltid er med deg, føre med seg at en er roligere. Om en faktisk mener det er i kjernen. Dersom du leser hi skrev vel jeg ikke at du aldri var redd. Endret 10. august 2021 av Jaconandersen
Gjest Jaconandersen Skrevet 10. august 2021 #4 Skrevet 10. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): angst er en medisinsk tilstand som ikke er rasjonell, tro kan ikke gjøre deg frisk. Det å vite at gud er med en er ikke de samme som at man aldri er redd - å sette det i et perspektiv som TS gjør vitner om at det å vøre troende ikke er noe TS er kjent med. Anonymkode: 9021c...3b2 For øvrig er det mange som mener at tro har gjort dem frisk. Noe som også gir logisk mening, dersom de nå faktisk mener med hele seg at noe de før fryktet ikke lenger er noe de trenger å frykte. Mao at de ikke trenger å være så redde fordi Gud er med dem. Likevel, blir jo ikke fysiske skader i hjernen reparert av det. Så det er jo ikke alle det hjelper. Endret 10. august 2021 av Jaconandersen
Conal Skrevet 10. august 2021 #5 Skrevet 10. august 2021 Jaconandersen skrev (1 time siden): Om du faktisk tror på Gud og at han er med deg. Og tror på det Jesus sa: "jeg er med dere, alltid, til tidenes slutt/verden ender". Kan en da virkelig slite med frykt, redsel, angst og nervøsitet? Da tenker jeg særlig på følelser som ikke kommer fra reell fare akkurat nå, men mer generellt i livet. For om en virkelig tror på det og mener det, så er det ikke lenger logisk å kjenne på disse følelsene, fordi du i kjernen ikke tror noe vil skade deg. Edit: bare for å klarere det med en gang, når det er noe fysisk galt gjelder ikke dette. Du kan aldri bli til Gud selv, bare Gud kan komme til deg, i deg, eller du oppvekkes til Han og blir united med Han. Oppvåkning er bare realization at Gud har alltid vært deg, akkurat som det og den du alltid har vært, helt til nå. Gud blir ikke til noe den allerede er. Og det Gud har blitt til, det i seg selv kan ikke bli den Ene som ble dens selv.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #6 Skrevet 10. august 2021 Ja. Det har ingenting med hvilken tro du har Anonymkode: bab97...a6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå