Gå til innhold

Uv telt baby

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med uv telt til baby?

Det finnes så mange forskjellige. 

Men hvilket er mest praktisk og funksjonelt?

Noen er med plass til vann, dette ser jeg for meg bare blir masse gris og søl.

Andre er med høye kanter, men når baby blir større er jo ikke dette aktuelt lenger da jeg regner med de ikke vil sitte der inne som i en lekegrind.

Litt rådvill så ønsker gode tips fra dere som har brukt slike telt.

Er de også så gode på uv beskyttelse som det står at de skal være? 

Jeg tenker at det skal brukes med parasoll i tillegg på stranden.

Anonymkode: da3d6...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker så små barn at de ikke kryper kan ligge i vogn og at barn som krabber ikke kommer til å gidde å ligge i det teltet uansett.

Anonymkode: 85c26...91a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tenker så små barn at de ikke kryper kan ligge i vogn og at barn som krabber ikke kommer til å gidde å ligge i det teltet uansett.

Du har vel ikke barn selv. 

Anonymkode: 44fe3...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Helt korrekt!

Jeg kjøpte uv telt da jeg så for meg at det var heeelt genialt...

Har ikke brukt det en eneste gang til min 7mnd gamle baby. 😅

Har hatt henne i vogna under parasoll...

Anonymkode: f02f0...a9e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på stranda EN gang med hele familien i sommer, EN GANG! Og det var et helvettes ork med det jævla uv-teltet. Babyen var 3 mnd, de to andre i barnehage og skolealder. Assa det forpulte teltet ble fult av sand hele jævla tiden. Babyen klødde seg i øya med sand på fingra. Det var jo i og for seg «helt greit», koselig når babyen var våken at man kunne leke litt med han osv. Og han sovna jo også inni der. Men det var et herk. Et jævla herk. Gleder meg til neste sommer hvor han bare kan sove i en trille og jeg kan henge baderinger og bag osv på vogna å bare komme meg inn og ut på nullkommaniks uten teltet. Vil han ha skygge, ja da setter jeg han i vogna med parasoll. Teiteste kjøpet mitt med telt. Funker sikkert for noen, men det var ikke min greie. 

Var koselig å gå på stranda med de andre barna flere enn en gang ila sommeren da 😁

Anonymkode: 15681...6e9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du har vel ikke barn selv. 

Anonymkode: 44fe3...f8a

Haha, jo så absolutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg likte uv-telt, jeg. Mest fordi ungen fikk beveget litt mer på seg enn i vogn. Brukte det i fjor sommer da barnet var 4-5 mnd. Hadde et med hanker i taket til å henge opp leker, da hang jeg opp noen leker innimellom, da ble det som en babygym. I uv-teltet var det også mulighet til å ligge litt på magen og prøve å rulle rundt, det går jo ikke i vogn. 

Hadde et lite et, ikke høye kanter, ikke plass til vann

Anonymkode: 698c3...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker vårt fortsatt selv om barna er blitt skolebarn. Har et med litt størrelse, og barna bruker det for å slappe av i skygge, spise +for å skifte. Har det ikke med på småturer, men er som sagt veldig populært på de lange strandturene. Veier nesten ikke noe, og settes opp med tre "stenger". 

Anonymkode: 92fe8...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var ganske kjekt. Jeg fikk litt skjerming når jeg skulle amme babyen, samtidig fikk han skygge når vi alle satt på teppet for å spise og han kunne være sammen med oss. 

Uv telt er ganske gull altså for noen 

Anonymkode: a4f42...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et pop up telt som har god høyde inni, men ikke så stort.

Har brukt det mye, både på verandaen i kombinasjon med parasoll, på stranden og som leketelt inne.

Skjermer ved bleieskift, jeg kan sitte inni å amme, eldste sitter gjerne der spiser mv.

Anonymkode: 8f014...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri hatt bruk for uv-telt på mine to, selv om vi har et. De lå i vogn med solskjerm eller i sele med stor hatt som små, og som mer mobile krabber de jo uansett bare rundt, så klær, solkrem og stor hatt er bedre. Også bare sette seg i skyggen funker veldig fint. :)

Vent ihvertfall med å kjøpe til du ser at du faktisk har behov, så slipper du bomkjøp. 

Anonymkode: 53e9c...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...