infectedsopp Skrevet 10. august 2021 #1 Skrevet 10. august 2021 (endret) 4. august ble Rutherford dømt til to års prøvetid etter å ha sagt seg skyldig i narkotikabesittelse. Ett av kriteriene for å slippe unna fengsel, er at han tar Covid-19-vaksinen. Rutherford nekter å la seg vaksinere. Han forklarte dette med at han ikke var vaksinert, og at han heller ikke hadde planer om å bli det. Dommeren, Christopher Wagner, ga ham deretter valget om å enten ta vaksinen innen 60 dager, eller risikere 18 måneder i fengsel. Rutherfords forsvarer, Carl Lewis, sier at han aldri har hørt om en dommer som krever at noen tar en vaksine. – Hvis han virkelig tror at det er innenfor hans myndighet å beordre enkeltpersoner til å ta en vaksine, har vi noen juridiske spørsmål, sier han. Cincinnati Enquirer skrivet at en håndfull dommere i Ohio tidligere har fått tiltalte til å ta vaksinen, og at to av dommerne har redusert prøvetiden til de tiltalte mot at de lot seg vaksinere. https://www.tv2.no/nyheter/14155985/?fbclid=IwAR0H0lnLdQGdw5Cg1ghNg6rFT2R_9xxMHyELYsmoAh0Y--QY9bOXgFTyiPg Dette er ikke greit. Endret 10. august 2021 av infectedsopp la til min mening 5
Hulderen Skrevet 10. august 2021 #2 Skrevet 10. august 2021 Og? Hva mener du TS? Er dette bra eller ikke? 2
T-Rex Skrevet 10. august 2021 #3 Skrevet 10. august 2021 (endret) Det USAnske rettssystemet er noe for seg selv. The Weird History of Unorthodox Sentencing in the U.S. - Pacific Standard (psmag.com) "A man convicted in an illegal, multi-year deer poaching scheme, was sentenced to watch Bambi once a month." "In more recent U.S. history, a Michigan teenager was sentenced to two hours of listening to Vegas schmaltz king Wayne Newton for playing hip-hop at a volume that violated his neighborhood's noise ordinance." Endret 10. august 2021 av T-Rex 8
Robert Koch Skrevet 10. august 2021 #4 Skrevet 10. august 2021 Uansett hva man måtte mene om vaksinering eller ikke vaksinering, er dette neppe lovlig. Selv ikke i det vanvittige juridiske landskapet i USA tror jeg dette er en rettsanvendelse som ville tåle nærmere undersøkelse i en annen eller høyere rettsinstans. Jeg er villig til å sette mye på at det ikke finnes noen rettspraksis som kan forsvare dette. 10
Gjest Saph Skrevet 10. august 2021 #5 Skrevet 10. august 2021 Hadde valgt fengsel, og så vaksinert meg når jeg kom ut. Jeg responderer super dårlig på ultimatumer.
Druid Skrevet 10. august 2021 #6 Skrevet 10. august 2021 Saph skrev (2 minutter siden): Hadde valgt fengsel, og så vaksinert meg når jeg kom ut. Jeg responderer super dårlig på ultimatumer. Tydeligvis ! 2
Gjest Saph Skrevet 10. august 2021 #7 Skrevet 10. august 2021 Druid skrev (3 minutter siden): Tydeligvis ! Hadde helt sikkert angret meg med en gang portene ble lukket bak meg og drittungetrassen hadde gått over. Så hadde jeg sittet der i 18 måneder og klort på døra og grått.
Druid Skrevet 10. august 2021 #8 Skrevet 10. august 2021 Saph skrev (1 minutt siden): Hadde helt sikkert angret meg med en gang portene ble lukket bak meg og drittungetrassen hadde gått over. Så hadde jeg sittet der i 18 måneder og klort på døra og grått. Du har min empati, har lang historie for denne typen valg. 2
T-Rex Skrevet 10. august 2021 #9 Skrevet 10. august 2021 13 minutter siden, Saph said: Hadde valgt fengsel, og så vaksinert meg når jeg kom ut. Jeg responderer super dårlig på ultimatumer. Det tror jeg ikke du hadde gjort. Fengslene i USA er ikke som fengslene i Norge. 4
Honey Dew Skrevet 10. august 2021 #10 Skrevet 10. august 2021 Synes det er helt i orden at han får det valget. Han er en forbryter og har et godt valg. Enten eller. 5
SelmaV Skrevet 10. august 2021 #11 Skrevet 10. august 2021 Bare jeg som reagerer på at denne personen sitter inne for narkotikabesittelse, men nekter å la seg vaksinere for DET er fali det? 😂 8
Robert Koch Skrevet 10. august 2021 #12 Skrevet 10. august 2021 1 minutt siden, SelmaV said: Bare jeg som reagerer på at denne personen sitter inne for narkotikabesittelse, men nekter å la seg vaksinere for DET er fali det? 😂 Du vil ikke tro hvor mange sprøytenarkomane som faktisk har sprøyteskrekk. Dessuten er jo vaksinen "kjemisk." 3
SelmaV Skrevet 10. august 2021 #13 Skrevet 10. august 2021 Robert Koch skrev (2 minutter siden): Du vil ikke tro hvor mange sprøytenarkomane som faktisk har sprøyteskrekk. Dessuten er jo vaksinen "kjemisk." Mye narkotika som også er kjemisk. Leste ikke saken, så vet ikke hvilken type dop han var i besittelse av. Men mye dop er jo produsert og fraktet under mildt sagt uhygieniske forhold. Men vaksine er farlig? Jeg forstår meg ikke på logikken. 3
Robert Koch Skrevet 10. august 2021 #14 Skrevet 10. august 2021 3 minutter siden, SelmaV said: Mye narkotika som også er kjemisk. Alt er kjemisk. Alt man spiser, drikker og omgir seg med. Det er kun i teologien at noe ikke kan være kjemisk (hvis ikke man kan finne en formel for sjelen eller Gud...) Jeg skjønner meg ikke på de som bruker dette ordet som et argument for hvorfor medisiner skal være farlige. 8
Lomvi Skrevet 10. august 2021 #15 Skrevet 10. august 2021 Ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, antivaksinedebatt og brudd på koronarommets regel om en saklig diskusjon. Lomvi, mod. 1
infectedsopp Skrevet 10. august 2021 Forfatter #16 Skrevet 10. august 2021 Hulderen skrev (3 timer siden): Og? Hva mener du TS? Er dette bra eller ikke? Ikke greit. Har endret HI nå siden forrige svaret ble slettet 2
Ab_naturals Skrevet 11. august 2021 #17 Skrevet 11. august 2021 En mer korrekt overskrift ville vært "21-åring får mulighet til å slippe fengsel dersom han vaksinerer seg og deltar i et jobb-program". Det var et tilbud fra dommeren og en sjanse til å unngå fengsel for narkotikaforbrytelser. Merkelig opplegg, men de om det. 1
Anbefalte innlegg