Gå til innhold

Jeg liker ikke moren min. Hun skjuler en stygg hemmelighet som bare jeg vet om.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun vet at jeg vet om det, men vi snakker ikke om det. Hver gang jeg ser henne ser jeg på at hun lyver til alle i familien. Hun ikke slik hun fremstår. Jeg er glad i henne, men blir kvalm av henne. Grusomt å si det, men jeg ønsker faktisk ikke å ha kontakt med henne. Jeg har prøvd å bryte kontakten mange ganger, men det går ikke. Hun får alltid tak i meg. Må jeg virkelig flytte til en annen by for å klare det? Flere her som har en mor de ikke liker? Jeg er jente, 25.

Anonymkode: 6ca46...e86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har hun gjort som er så fryktelig?

Anonymkode: 0008d...6e6

• Liker 8
Skrevet

Du er voksen, så du kan selv velge om du vil ha kontakt med henne. Hvis hun har plagsom eller truende adferd, kan du kontakte politiet og be om besøksforbud.

Anonymkode: bd183...2cd

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er voksen, så du kan selv velge om du vil ha kontakt med henne. Hvis hun har plagsom eller truende adferd, kan du kontakte politiet og be om besøksforbud.

Så lett er dessverre ikke livet. 

Anonymkode: 25515...f83

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig, veldig provoserende kommentar å komme med. 

Anonymkode: 9c6a5...c4b

• Liker 7
Skrevet

Hvorfor skal hun ikke få lov å ha en hemmelighet ?  Latterlig at du ikke gir et hint på hva det dreier seg om f.eks  utroskap, abort, tyveri, forsikringsvindel..
For det har jo noe å si for hva en svarer deg her.
Men din mor er bare et menneske og gjør feil som alle andre, du som er så ung forstår nok ikke hva livet egentlig er ennå.

Anonymkode: 12cd2...cf1

• Liker 13
Skrevet

Er moren din glad i deg? Har hun gitt deg en god oppvekst?

Anonymkode: 1bf6e...667

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Livet er ikke lett, men TS velger faktisk om hun vil ha kontakt med moren sin.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Livet er ikke lett, men TS velger faktisk om hun vil ha kontakt med moren sin.

Nei, for hvis du hadde lest innlegget så skriver TS at hun har prøvd dette men at moren allikevel kontakter henne. 

politiet kaster ikke besøksforbud rundt omkring seg. 

• Liker 4
Skrevet

Hvis du virkelig vil bryte kontakten så er det bare å la vær å åpne døra om hun kommer og går hun ikke ringer du politiet . Sender hun deg noe så sender du det tilbake eller lar vær å ta i mot. Ringer de fra sykehus eller andre "institusjoner" så sier du nei takk, det vil ikke du ha noe med å gjøre osv.

Så lenge du er konsekvent så gir hun nok opp til slutt, men du kan ikke gi deg. Nå vet ikke jeg hvordan hun er og hva som er grunnen for at du ikke ønsker å ha kontakt, regner jo med du har en jævla god grunn for at du ikke vil ha kontakt. Du må og gi mennesket beskjed at du ikke er interessert i kontakt sånn at hun får det i klar tale og så bare avviser du all form for kontaktsøkende atferd etterpå. Ja, det kan ta tid men de gir som regel alltid opp til slutt. 

Problemet oppstår jo hvis du har annen familie som har kontakt med hun og som du ønsker å ha kontakt med, da blir det komplisert, da må du nesten legge kortene på bordet og fortelle at du ikke vil ha kontakt og at du setter pris på at de respekterer det. Men slikt er vanskelig.

Regner med det er noe alvorlig hun har gjort som er skikkelig graverende og ikke bagateller som at hun har vært utro mot din far og saker som ikke omhandler deg i så måte.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har brutt kontakten med min far. Går helt fint, og jeg har det mye bedre.

Anonymkode: 9a5b6...6d4

• Liker 6
Skrevet

Er det galt å ha hemmeligheter?

Skrevet
minister-mio skrev (3 timer siden):

Er det galt å ha hemmeligheter?

Kommer vel an på hva det er, tenker jeg. 
Er mor til ts en morder? Da skjønner jeg greia.

Har hun vært utro? Kanskje like greit at hemmeligheten får være hemmelig. 

Eller er det smugrøyking som er den stygge hemmeligheten?

Anonymkode: 4b2f9...115

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Brøyt med min mor da jeg var 21. Selvfølgelig var det vanskelig. Det førte til at flere andre i familien tok avstand fra meg etterpå. Likevel var det helt riktig valgt og jeg angrer ikke. Så lett er det faktisk. 8 år siden nå. 

Anonymkode: e46fa...54f

• Liker 4
Skrevet

Brøyt med min far for to år siden.

Anonymkode: 1f7a7...93f

• Liker 1
Skrevet

Det er vanskelig å bryte kontakt med en forelder, men du må gjøre det som er riktig for deg. To og et halvt år siden jeg brøt kontakt med mora mi. Hun sendte meg melding på høsten i fjor, ignorerte den. 

Alternativt kan du la være å åpne døra om hun oppsøker deg eller koble fra ringeklokke, blokkere nummeret hennes, sosiale medier og lignende. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Brøyt med min mor da jeg var 21. Selvfølgelig var det vanskelig. Det førte til at flere andre i familien tok avstand fra meg etterpå. Likevel var det helt riktig valgt og jeg angrer ikke. Så lett er det faktisk. 8 år siden nå. 

Samme her. Selv om familie fra hennes side tok avstand, så la jeg merke til at livet mitt ble bedre. 

Anonymkode: e7e7d...626

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Samme her. Selv om familie fra hennes side tok avstand, så la jeg merke til at livet mitt ble bedre. 

Anonymkode: e7e7d...626

Jeg er glad jeg har skjermet fremtidige barn for det dramaet deres. 

Skrevet

Litt vanskelig å ta stilling på en diskusjonsforum når du ikke sier noe om hva hemmeligheten er.

Har hun begått seksuelle overgrep? Systematisk voldsutøvelse? Gjentakende psykisk vold?

Går utfra det er i denne kategorien siden du forakter henne?

Anonymkode: 3af51...430

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hun vet at jeg vet om det, men vi snakker ikke om det. Hver gang jeg ser henne ser jeg på at hun lyver til alle i familien. Hun ikke slik hun fremstår.

Hvorfor ber du om svar når du ikke vil si mer??

Det er en smule forskjell om hun skjuler at hun snuser eller skjuler om at hun tok livet av noen. 

Anonymkode: 6f1ff...d98

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...