AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #1 Skrevet 10. august 2021 Hei Jeg har vært i jobb i to år nå etter endt utdanning og har mastergrad. Jeg jobber i staten og tjener 550 000. Jeg ønsker meg inn i det private, og vet det er behov for min kompetanse i mange sektorer. Mitt spørsmål er: hva kan jeg forvente i lønnsøkning ved et jobbskifte? Anonymkode: 14e02...255
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #2 Skrevet 10. august 2021 Helt umulig å si uten å vite hva du jobber med. Anonymkode: 4883c...e76
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #3 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Helt umulig å si uten å vite hva du jobber med. Anonymkode: 4883c...e76 Vil ikke si for mye i fare for å bli gjenkjent. Men det er vel mulig å si hva som er en fornuftig lønnsøkning fra en jobb til en annen? Kan kanskje si jeg jobber med noe i nærheten av HR. Men har mer spisskompetanse enn de fleste, og har fått flere jobbtilbud. Etterspurt kompetanse altså. Anonymkode: 14e02...255
newman01 Skrevet 10. august 2021 #4 Skrevet 10. august 2021 Om du har fått flere jobbtilbud må du da vite hva lønna i det private er? Om du vil tjene mer på et jobb-bytte er ikke nødvendigvis helt enkelt å finne ut av. En ting er grunnlønn. Så har du arbeidstid. Sommertid, vintertid. Pensjon. Fri i påske, jul, nyttår osv. Jobbsikkerhet. Er dette noe du har vurdert? En fet statlig pensjon kan fort være verdt en million mer enn en helt standard privat OTP-ordning i privat sektor
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #5 Skrevet 10. august 2021 newman01 skrev (2 minutter siden): Om du har fått flere jobbtilbud må du da vite hva lønna i det private er? Om du vil tjene mer på et jobb-bytte er ikke nødvendigvis helt enkelt å finne ut av. En ting er grunnlønn. Så har du arbeidstid. Sommertid, vintertid. Pensjon. Fri i påske, jul, nyttår osv. Jobbsikkerhet. Er dette noe du har vurdert? En fet statlig pensjon kan fort være verdt en million mer enn en helt standard privat OTP-ordning i privat sektor Tusen takk for svar. Viktige ting du sier der ja. Men jeg vil først og fremst bytte jobb på grunn av det er enkelte ting med staten jeg ikke liker. Veldig mye byråkrati osv. Skrev litt feil når jeg skrev jeg har fått flere tilbud, mer riktig å si at flere rekrutterere har tatt kontakt med meg. Jeg har ikke gått videre med dem, men forstår at kompetansen min er ettertraktet. Er det veldig voldsomt å be om 650 i en ny jobb? Anonymkode: 14e02...255
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #6 Skrevet 10. august 2021 Syns 650.000 er helt innafor. Og som den over her skriver. Viktig ting som pensjon, fleksitid, forsikringre igjennom jobb teller jo også bra. Jeg syns nesten du kunne prøvd deg på høyere også jeg, opp mott 680.000,- kanskje. Jeg har kun bachelor og jobbet i min jobb i 5 år nå og fikk ny jobb før sommeren, går da fra 570.000,- til 670.000,- Anonymkode: 25fa1...171
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #7 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Syns 650.000 er helt innafor. Og som den over her skriver. Viktig ting som pensjon, fleksitid, forsikringre igjennom jobb teller jo også bra. Jeg syns nesten du kunne prøvd deg på høyere også jeg, opp mott 680.000,- kanskje. Jeg har kun bachelor og jobbet i min jobb i 5 år nå og fikk ny jobb før sommeren, går da fra 570.000,- til 670.000,- Anonymkode: 25fa1...171 Takk for svar! Det var mye😮 Vet ikke om jeg tør å spørre om det, men er vel verdt et forsøk. Anonymkode: 14e02...255
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå