AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #1 Skrevet 10. august 2021 Hei! Jeg holder på å gå ned i vekt. Har gått ned 10 kg og veier nå 100 kg. Mitt mål er å veie 63 kg. Jeg er 1,66 høy. Vekten går sakte med sikkert ned. Men det jeg lurer på er: Når jeg har nådd målet mitt, hva skal jeg da gjøre for å holde meg der? Vekten kan godt gå opp 1 kg og ned 1 kg hele tiden (sånn var det i mange år før jeg ble feit). Men jeg vil ikke fortsette å rase ned etter målet mitt. Jeg skal ikke trene på studio. Jeg går kun tur i skogen og tar styrketrening hjemme som nå. Og fortsetter selvfølgelig med kostholdet mitt livet ut. Jeg får i meg 1500 kalorier hver dag, men da jeg når målet mitt, for å ikke gå mer ned i vekt må jeg da øke kaloriene til 2000 hver dag? Jeg er kvinne, 25. Anonymkode: 88037...f7b
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #2 Skrevet 10. august 2021 Du trenger færre kalorier, jo mindre du veier. Så enkle svaret er, du må fortsette med det kostholdet du kjører nå. Det må bli en livsstilsendring. Hvis du slutter med diett og kostholdet du har nå, når du har nådd målet ditt, vil det kun bli jojo-slanking hvor du går opp i vekt igjen. Så enkleste svar er, du må holde deg til den dietten og det kostholdet du har nå, for å holde vekta når du når målet. Anonymkode: a81f6...fd5 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #3 Skrevet 10. august 2021 Jeg vil anta du vil måtte ligge rundt 1800, men dette er vanskelig å vite ennå. Når du har nådd målet ditt, øker du inntaket litt, f.eks. 200-400 kcal mer. Dette kan gjerne variere litt gjennom uka. Fortsett å veie deg en gang i uka, se det an en måneds tid. Om du ligger stabilt, vet du at du er på rett sted. Det viktigste er å veie regelmessig. Da kan du lett justere inntaket om du merker at det går feil vei. Anonymkode: 1d5f6...d25 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå