Gå til innhold

Hvor mange timer søvn trenger din 3åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tvillinger på 3 år som har litt ulikt søvnbehov. De sover ikke lenger på dagen, og de har masse energi fra morgen til kveld. Ene sover 11-12 timer på natten og den andre 8-9 timer. Begge våkner uthvilt. Hvor mye sover ditt barn på rundt 3 år?

Anonymkode: 94ceb...909

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10-11 timer om natta.

Skrevet

10-12 timer om natten, som oftest ca. 11. Sover ikke på dagtid. Lillesøsteren på 1,5 sover like mange timer sammenlagt, bare at en av dem er lur på dagtid. Så hun ser jeg for meg kommer til å sove mindre som treåring. 

Anonymkode: d4897...a01

Skrevet

11 timer på en god natt. 9,5 på en dårlig

Anonymkode: c6121...810

Skrevet

Min 4 åring sover 11-12 timer og har gjort det siden han sluttet med dagslurer da han var 3 år.  

Anonymkode: 21f64...80b

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Har tvillinger på 3 år som har litt ulikt søvnbehov. De sover ikke lenger på dagen, og de har masse energi fra morgen til kveld. Ene sover 11-12 timer på natten og den andre 8-9 timer. Begge våkner uthvilt. Hvor mye sover ditt barn på rundt 3 år?

Godt å høre at det er flere som har "lavt" søvnbehov, er så mange som ikke tror meg når jeg sier at min på 2,5 ikke trenger mer enn 9-10. Virker som alle ungene på kg og andre steder sover 14 timer.

Anonymkode: a3ebb...0dc

Skrevet

Ca 12 timer på natta. 19-07. Varierer mellom 11 og 13 timer. 

Anonymkode: 65ecd...5ef

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

11-12timer

Anonymkode: 6e955...648

Skrevet

12 timer om natten og 1 time på dagen frem til 3,5.

Anonymkode: ad07e...012

Skrevet

Ca 11. 

Anonymkode: ef817...90e

Skrevet

11-13 timer på natt - ca. 19-07 :) 

Skrevet

Storebroren har alltid hatt lite søvnbehov. Når han var rundt 3 år sov han ca 9 timer, en sjelden gang 10 timer. Men alltid uthvilt. I dag er han 9 år og har fortsatt behov for lite søvn. Lillebroren er helt motsatt. Han sover glatt 12-13 timer. 

Anonymkode: dea53...f29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...