Amatørshopper Skrevet 10. august 2021 #1 Skrevet 10. august 2021 Hei Datteren min på 18 og jeg planlegger en svipptur til Bergen. Værmeldingen sier regn og vi må ta med den lille hunden vår. Vi reiser ikke for naturen, det har vi masse av hjemme, men håper å få i oss litt byluft og urban kultur Er det noen her som har noen tips? Det blir nok litt vanskelig med hunden i ei veske rundt skuldrebe men vi er optimister 😊
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #2 Skrevet 10. august 2021 Du får ikke hunden med inn på hverken spisesteder, butikker, museum e.l., så kanskje bedre å ta med bur så den kan være på hotellrommet mens dere er ute? Anonymkode: cf2b2...e6d 4
Amatørshopper Skrevet 10. august 2021 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du får ikke hunden med inn på hverken spisesteder, butikker, museum e.l., så kanskje bedre å ta med bur så den kan være på hotellrommet mens dere er ute? Anonymkode: cf2b2...e6d Vi hadde håpet på at det var ting vi kunne gjøre utendørs sammen. Men jeg er ikke så kjent i Bergen og er litt redd for at vi ender opp med å gå rundt å subbe på Torgalmennungen uten å finne de kjekke bydelene. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #4 Skrevet 11. august 2021 La noen passe bikkja hvis det er butikker osv dere vil se, det er ingen steder dere får den med inn og det er jo kjedelig hvis en vil kikke i butikker. Kjører dere, kan den sitte i bilen noen timer inne i Klostergarasjen fx, der blir det ikke for varmt siden det er en fjellhall. Hvis det regner er det jo ikke så trivelig å basere seg på å være ute hele dagen når en reiser for bystemning. Men altså, forslag til bynære hundevennlige steder; parken på Nordnes ute ved akvariet og sjøbadet (oppvarmet basseng, aner ikke om hunder får bli med inn på badet) Festningen. Smitt og smau rundt Bryggen og utover i Sandviken(gitt at verste turistmengdene har gitt seg). Fløyen (lov med hund på banen). Gamle Bergen museum (ute). Nygårdsparken. Området ved bystranda nede på Møhlenpris kan være trivelig. Kikke litt i Skostredet og ta en is fra Hallaisen. Ta bybanen bare for å ha tatt en slags trikk (skyss-appen er lur å ha). Obs på at smittetallene for korona er veldig høye om dagen i Bergen. Lokale tiltak vurderes. Anonymkode: 6a42a...915 3
Amatørshopper Skrevet 11. august 2021 Forfatter #5 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): La noen passe bikkja hvis det er butikker osv dere vil se, det er ingen steder dere får den med inn og det er jo kjedelig hvis en vil kikke i butikker. Kjører dere, kan den sitte i bilen noen timer inne i Klostergarasjen fx, der blir det ikke for varmt siden det er en fjellhall. Hvis det regner er det jo ikke så trivelig å basere seg på å være ute hele dagen når en reiser for bystemning. Men altså, forslag til bynære hundevennlige steder; parken på Nordnes ute ved akvariet og sjøbadet (oppvarmet basseng, aner ikke om hunder får bli med inn på badet) Festningen. Smitt og smau rundt Bryggen og utover i Sandviken(gitt at verste turistmengdene har gitt seg). Fløyen (lov med hund på banen). Gamle Bergen museum (ute). Nygårdsparken. Området ved bystranda nede på Møhlenpris kan være trivelig. Kikke litt i Skostredet og ta en is fra Hallaisen. Ta bybanen bare for å ha tatt en slags trikk (skyss-appen er lur å ha). Obs på at smittetallene for korona er veldig høye om dagen i Bergen. Lokale tiltak vurderes. Anonymkode: 6a42a...915 Tusen takk for hjelpsomme forslag ! Butikker har vi hjemme, gleder oss til å utforske områdene du anbefaler 😊 1
Michaelhe Skrevet 19. august 2021 #6 Skrevet 19. august 2021 Du må ta med et godt bur og flere bånd for å holde kontrollen. I tillegg trenger du ting til hunden. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #7 Skrevet 19. august 2021 Michaelhe skrev (5 minutter siden): Du må ta med et godt bur og flere bånd for å holde kontrollen. I tillegg trenger du ting til hunden. I alle dager. En hundeeier vet vel hva som trengs når de drar på tur. Uansett spør TS om aktiviteter som kan gjøres, ikke hva du tenker om hvordan hunden skal kontrolleres. Til TS. Har dere hatt turen? Om ikke anbefaler jeg at dere går en tur i Skostredet, så opp i Lille Øvregate bare for å få litt andre inntrykk av Bergen. Stopp og se på gatekunst, det er endel fine både ved Domkirken og Korskirken. Gå videre opp til Steinkjellergaten og sett dere på Fetter Tygen kafé. Bryggen er selvsagt obligatorisk, men gå inn i smågangene, det er masse søte små bedrifter som er verdt å titte på. Om dere er glad i å gå tur anbefales en tur opp på Løvstakken. Fin utsikt over Bergen. Anonymkode: fd273...3a0 2
Michaelhe Skrevet 19. august 2021 #8 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I alle dager. En hundeeier vet vel hva som trengs når de drar på tur. Uansett spør TS om aktiviteter som kan gjøres, ikke hva du tenker om hvordan hunden skal kontrolleres. Til TS. Har dere hatt turen? Om ikke anbefaler jeg at dere går en tur i Skostredet, så opp i Lille Øvregate bare for å få litt andre inntrykk av Bergen. Stopp og se på gatekunst, det er endel fine både ved Domkirken og Korskirken. Gå videre opp til Steinkjellergaten og sett dere på Fetter Tygen kafé. Bryggen er selvsagt obligatorisk, men gå inn i smågangene, det er masse søte små bedrifter som er verdt å titte på. Om dere er glad i å gå tur anbefales en tur opp på Løvstakken. Fin utsikt over Bergen. Anonymkode: fd273...3a0 Det var en dårlig vits. Legg merke til at jeg antyder at buret og båndet skal brukes på 18-åringen. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #9 Skrevet 19. august 2021 Michaelhe skrev (9 timer siden): Det var en dårlig vits. Legg merke til at jeg antyder at buret og båndet skal brukes på 18-åringen. Ha ha 😂 huff ser det nå. Men 18 åringen er trygg, Brann spillerene har lovet å ikke ha flere fester på stadion. Anonymkode: fd273...3a0 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #10 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ha ha 😂 huff ser det nå. Men 18 åringen er trygg, Brann spillerene har lovet å ikke ha flere fester på stadion. Anonymkode: fd273...3a0 Haha, dagens! Jeg lo høyt! Anonymkode: 054a1...578
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå