Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Da jeg kom i puberteten var jeg så «dum» at jeg begynte å barbere bort helt normal vekst av dun på haka.... Dette resulterte at den dag i dag har jeg kraftig skjeggvekst... Må barbere meg hver morgen. (Minimum) Det er sårt og veldig plagsomt. (Ja, jeg bruker sensitiv skum osv osv) 

Er det noen som har samme problemet som kan komme med noen råd som hjelper ? 

Anonymkode: 22b70...afe

Skrevet

Det at du får mere hår eller stivere hår av å barbere er en myte. Kanskje du bør vurdere andre metoder for fjerning. Er du sikker på at det ikke sitter mest i hodet ditt at du har for mye hår på haka?

Anonymkode: 1e512...2b3

• Liker 5
Skrevet

Har barbert meg i over 15 år..., så ja, dunet er blitt til skjegg ! Det er ikke noe som sitter i hodet. Ja, jeg vurderer andre metoder.. det er derfor jeg spør om råd 😉

Skrevet

Det kan vel fjernes helt med laserbehandling? Ikke verre enn det

Anonymkode: 0350e...08c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har barbert meg i over 15 år..., så ja, dunet er blitt til skjegg ! Det er ikke noe som sitter i hodet. Ja, jeg vurderer andre metoder.. det er derfor jeg spør om råd 😉

Prøvd å vokse det?  Håret er mye mykere når det vokser ut igjen etter voksing synes jeg.

Anonymkode: a1e60...191

Skrevet

For å vokse det, må det være en viss lengde..

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det kan vel fjernes helt med laserbehandling? Ikke verre enn det

Anonymkode: 0350e...08c

Ja, det er jeg klar over. Men det er både dyrt og utfordrende siden jeg bor langt fra behandlingssteder. 

• Liker 1
Skrevet

Det har bare utviklet seg naturlig. Ikke pga barbering. Dun får mørkere farge og tykkelse pga at du har blitt eldre. Helt normalt at det kan skje.

Ville prøvd å vokse.

Anonymkode: 11e5f...b5f

• Liker 6
Skrevet

Hjemmelaser om du har mørke hår på lys hud. Jeg har brukt det I årevis for å fjerne både dun og stive hår i ansiktet. Det tar 5-10 minutter en gang i måneden. Verdt pengene. 

Skrevet

Napp ut med pinsett 

Anonymkode: 73c7d...5cf

• Liker 1
Skrevet

Mange gode råd her, bare støtter de som sier at dette ikke kommer av barbering i ung alder! Det blir heller ikke tykkere eller stivere av barbering. 

Er du kvinne (som jeg antar), så ville jeg snakket med legen om du kanskje har PCOS, det er en sykdom som bla. gir økt hårvekst for eksempel i ansiktet. Det er andre kriterier også, men kanskje greit å sjekke ut..  

Anonymkode: d1035...f3a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det kalles gener, skjegget hadde kommet selv om du barberte vekk dun eller ikke.

Dette sitter kun i hodet. Noen har mer skjeggvekst enn andre, og om du har mørkere hår blir det mer synlig.

Anonymkode: e0e2e...e9d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ja, jeg vurderer andre metoder.. det er derfor jeg spør om råd 😉

Da er det greit å vite  fra begynnelsen at du ikke har mulighet for salongbehandling, og om hårene er mørke eller lyse.

Ville prøvd meg fram med pinsett, hårfjerningskrem for ansikt, voks eller hjemmelaser. Vet ikke om det er så mange andre muligheter. Men laser fungerer best på mørke hår da. 

Skrevet

Når jeg spurte om det sitter mest i hodet mente jeg følelsen av at det er for mye. Veldig mange kvinner har en del hårvekst på hake og overleppa, men jeg må si for egen del at det sjelden er noe jeg legger merke til, med mindre det er veldig fremtredende. Tror nok det handler om at man er mest oppmerksom på seg selv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det er vel ganske vanlig at hårveksten blir kraftigere med årene. Ikke sikkert at det har noe med barberingen å gjøre.

Annonse
Skrevet
myMa skrev (1 time siden):

Hjemmelaser om du har mørke hår på lys hud. Jeg har brukt det I årevis for å fjerne både dun og stive hår i ansiktet. Det tar 5-10 minutter en gang i måneden. Verdt pengene. 

Takk for svar ! Hvilken bruker du ? 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når jeg spurte om det sitter mest i hodet mente jeg følelsen av at det er for mye. Veldig mange kvinner har en del hårvekst på hake og overleppa, men jeg må si for egen del at det sjelden er noe jeg legger merke til, med mindre det er veldig fremtredende. Tror nok det handler om at man er mest oppmerksom på seg selv. 

Må innrømme at jeg legger raskt merke til det, om kvinner har hårvekst i ansiktet. Men de fleste fjerner det jo. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar ! Hvilken bruker du ? 😊

Phillips lumea. Den modellen jeg har er ikke i salg lenger tror jeg men det er omtrent denne

Skrevet (endret)

Det har nok ikke noe med barberingen å gjøre, om det fungerte sånn er det nok mange menn som har mistet håret som hadde blitt veldig glad når de startet å barbere seg i stedet :jepp:

Endret av Rumle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...