AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #1 Skrevet 10. august 2021 Sende pakke med Posten: 1) Koster det mer for avsender å velge levering til hentested enn det koster å velge levering til postkassen? Jeg har erfart at flere nettbutikker har valgt å sende pakken til postkassen selv om pakken åpenbart er for stor til å få plass i en postkasse. Så jeg lurer på om dette blir gjort av avsender fordi de ønsker å betale minst mulig for frakten? (I disse tilfellene har jeg fått gratis frakt fra nettbutikken, og avsenderen må betale fraktkostnader). Det som skjer er jo at det blir merarbeid for Posten og pakken blir forsinket (Jeg får beskjed fra Posten om at pakken er forsøkt levert i postkasse men at den ikke kunne leveres i postkassen pga at pakken er for stor og at den derfor sendes videre til utleveringssted). 2) Må avsender da betale et gebyr for dette? 3) I noen tilfeller har avsender (i tillegg til å velge levert til postkassen når pakken åpenbart er for stor) ført opp feil vekt og mål (det sees på sporingen) på pakken, i tilfeller der pakken er åpenbart for stor til å kunne få plass i en postkasse (feks oppført vekt 0,2 kg og oppført mål 3 x 4 x 10 cm, når reel vekt er 8 kg og mål er 30 x 35 x 45 cm). 3 a) Må avsender da betale et tillegg i fraktutgifter pga at mål og vekt er større enn avsender først meldte inn til Posten? 3 b) Hva kan være årsaken til at avsender i slike tilfeller oppgir feil vekt og mål til Posten? Anonymkode: da81e...cab
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #2 Skrevet 10. august 2021 Noen som vet svarene? Anonymkode: da81e...cab
K.B. Skrevet 10. august 2021 #3 Skrevet 10. august 2021 Sending med sporing som hentes på utleveringssted er litt dyrere en sending uten sporing som postbudet kan levere i postkassen din, men det er jo klare begrensninger på dimensjonene på pakken da. Pakke med sporing levert på døren er den dyreste løsningen. Prisene varierer litt, avhengig av hvilken speditør man bruker og de fleste firma har en eller annen avtale i bunn. Jeg bruker pakkepost, der koster inntil 10kg med sporing 129,- 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #4 Skrevet 10. august 2021 K.B. skrev (3 minutter siden): Sending med sporing som hentes på utleveringssted er litt dyrere en sending uten sporing som postbudet kan levere i postkassen din, men det er jo klare begrensninger på dimensjonene på pakken da. Pakke med sporing levert på døren er den dyreste løsningen. Prisene varierer litt, avhengig av hvilken speditør man bruker og de fleste firma har en eller annen avtale i bunn. Jeg bruker pakkepost, der koster inntil 10kg med sporing 129,- Takk for informasjon! De nettbutikkene som jeg har denne erfaringen med, sendte pakkene med sporing da de valgte leveres i postkassen. Kanskje de bare glemte å ta korrekte mål av pakkene? Anonymkode: da81e...cab
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #5 Skrevet 10. august 2021 Flere inspill? Ts Anonymkode: da81e...cab
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #6 Skrevet 10. august 2021 PostNord var faktisk langt mer billigere enn posten, skikkelige pappbokser hadde de og, 👍 Anonymkode: ccc7a...690 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #7 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): PostNord var faktisk langt mer billigere enn posten, skikkelige pappbokser hadde de og, 👍 Anonymkode: ccc7a...690 Takk! Hvilke størrelser er det på de pakkene som sendes billigere med Postnord enn posten? De pappboksene, kjøpes de ferdigfrankert slik som Postens norgespakke? Anonymkode: da81e...cab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå