AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #1 Skrevet 10. august 2021 Jeg har lest at gravide får tykt og nydelig hår på hodet, men mitt er like tynt som vanlig (er i uke 12). Isteden får jeg tynne, lyse hår over resten av kroppen😅 Spesielt på magen og under haka.. Hvorfor får jeg det?? Anonymkode: bdc1d...5ad
Gjest Chicchi Skrevet 10. august 2021 #2 Skrevet 10. august 2021 Hormoner Det er derfor du får hår på kroppen. Jeg har også fått hår over hele magen, ha ha! Det går nok bort etter fødsel. Håret forandrer seg ikke så veldig, slik mange tror. Man mister bare mindre hår, du merker det kanskje når du dusjer eller grer deg. Kvaliteten og tykkheten forblir den samme.
Besant Skrevet 10. august 2021 #3 Skrevet 10. august 2021 Jeg har fått skikkelig tykt og fint hår på hodet, OG resten av kroppen 😂 I tillegg til kviser på hele ryggen og i ansiktet. Har heller ikke merket noe til denne glowen alle har snakket om…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #4 Skrevet 10. august 2021 er jo bare det at håret ikke faller av i graviditeten, og så ramler alt av etterpå... Anonymkode: a7010...281 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #5 Skrevet 10. august 2021 Jeg synes egentlig ikke det faller av så mye mindre enn til vanlig. Kviser er det kommet mye av ja😅 Anonymkode: bdc1d...5ad
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #6 Skrevet 10. august 2021 Forrige graviditet gledet jeg meg til å se om håret kunne bli tykkere av å røyte mindre. Jeg røytet ikke det skvatt mindre og hadde knapt hår igjen etter at hormonene bestemte selv om jeg hadde røytet normalt gjennom svangerskapet så skulle jeg røyte ekstremt etter svangerskapet. Ser fortsatt litt interessant ut, så jeg er spent på hvordan jeg ser ut neste vår med ny fødsel i desember og normalt håravfall så langt i graviditeten (Forrige gang gledet jeg meg også til å ha en eneste vinter hvor jeg ikke frøys. Har aldri vært så kaldt noensinne som jeg er som gravid, så jeg har konkludert med at jeg generelt ikke funker på graviditetsperksa ) Anonymkode: c08aa...bc3
CorvusCorax Skrevet 10. august 2021 #7 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Forrige graviditet gledet jeg meg til å se om håret kunne bli tykkere av å røyte mindre. Jeg røytet ikke det skvatt mindre og hadde knapt hår igjen etter at hormonene bestemte selv om jeg hadde røytet normalt gjennom svangerskapet så skulle jeg røyte ekstremt etter svangerskapet. Ser fortsatt litt interessant ut, så jeg er spent på hvordan jeg ser ut neste vår med ny fødsel i desember og normalt håravfall så langt i graviditeten (Forrige gang gledet jeg meg også til å ha en eneste vinter hvor jeg ikke frøys. Har aldri vært så kaldt noensinne som jeg er som gravid, så jeg har konkludert med at jeg generelt ikke funker på graviditetsperksa ) Anonymkode: c08aa...bc3 Hvorfor skulle man ikke fryse på vinteren om man er kald? Du må jo varme kroppen til to, så det logiske er at du vil fryse mer som gravid.
Million Skrevet 10. august 2021 #8 Skrevet 10. august 2021 CorvusCorax skrev (1 minutt siden): Hvorfor skulle man ikke fryse på vinteren om man er kald? Du må jo varme kroppen til to, så det logiske er at du vil fryse mer som gravid. Kan bare svare for meg selv, men i siste trimester var det som å gå rundt og bære på en varmeovn i kroppen! Jeg var så kokvarm hele tiden! Husker det var mars måned og full vinter ute, og jeg satte opp balkongdøren og gikk i bare truse og t-skjorte inne, og var fremdeles litt for varm. Da mannen min kom hjem, lurte han på om det hadde rablet for meg og slengte igjen balkongdøra for det var jo iskaldt inne. Det synes ikke jeg der jeg sto... Så ja, det var en periode fosteret føltes som en glødende ovn inni kroppen. 5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #9 Skrevet 10. august 2021 CorvusCorax skrev (2 timer siden): Hvorfor skulle man ikke fryse på vinteren om man er kald? Du må jo varme kroppen til to, så det logiske er at du vil fryse mer som gravid. Nei, det logiske er at man fryser mindre. Et kjent graviditetstegn er at man blir varmere enn normalt. Når kroppen jobber, blir den varm Anonymkode: fa8e7...7f8 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #10 Skrevet 10. august 2021 Jeg merket ikke til så mye mer hår på hodet jeg heller, men fikk mer på kroppen. Det ekstra på kroppen har fallt av (sammen med halvparten av det på toppen) Anonymkode: fa8e7...7f8
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #11 Skrevet 10. august 2021 Jeg fikk utrolig langt hår i svangerskapene. Det vokste helt sinnssykt, og jeg har sånn hår som aldri vokser ut, og det har en sånn "makslengde" til et stykke over behåhempa, så knapt nedforbi skuldrene, men da jeg var gravid så fikk jeg hår ned til rumpa. Jeg røyta muligens mindre, men ikke mer i hvert fall. Jeg mista hår da jeg ammet senere, men den makslengden har strekt seg litt, og jeg får nå hår til ca behåhempa før det stopper opp. Mer krøller har jeg også fått (hadde fall før garviditet), og de har vedvart. Opplevde ikke å få ekstra hår på kroppen ellers. Det er jo hormonelt betinget, og litt spennende at vi er så ulike på tross av at hormonene er de samme. Anonymkode: 99f28...426
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #12 Skrevet 10. august 2021 CorvusCorax skrev (9 timer siden): Hvorfor skulle man ikke fryse på vinteren om man er kald? Du må jo varme kroppen til to, så det logiske er at du vil fryse mer som gravid. Du har mer blod enn normalt i kroppen som gravid (Halvveis i graviditeten pumper hjertet ut 30-50 prosent mer blod i kretsløpet enn før graviditeten // https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/fysisk-aktivitet/endringer-i-kroppen-under-svangerskapet/?page=4) så de fleste som funker som dem skal blir varmere enn vanlig som gravide. Ikke jeg da.. Mvh ullsokker og fleecegenser i 24 grader Anonymkode: c08aa...bc3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #13 Skrevet 10. august 2021 Merket ingenting på hodet før «alt» falt av etter 4 mnd etter fødsem😩 mistet nesten alt fra midten av hodet og frem... umulig p skjule.... fikk også masse svart hår på magen, og en del på haka. Dette forsvant sammen med det på hodet.... glemte det litt ut etterhvert, men hater å se bilder av meg selv fra første året pga hårtapet etterpå... men det jeg også fikk var pigmentflekker på overlippa som ikke går bort. Ser ut som jeg har mørk bart... så husk solkrem! Jeg var sløv med det på høst og vinteren, og det var da flekkene kom.. Anonymkode: f961f...027 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå