Gå til innhold

Gammel flamme har dukket opp rett før mitt bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skal gifte meg i november i år med kjæresten min gjennom 7 år. Jeg elsker han og har kun tenkt på dette som helt riktig og naturlig ting å gjøre, hverdagen vår er ekstremt harmonisk og fin. Kan legge til at jeg er en litt grublende og engstelig type som er redd for å ta feil valg før jeg går videre her. På torsdag møtte jeg en gammel flamme på fest. Vi har alltid hatt ekstreme «gnistrer» mellom oss, selvom vi ikke har så god personlig kjemi. Vi har kjent hverandre gjennom mange år og vet begge at den «flammen» finnes, men vi har ikke gjort noe med det siden vi har hatt kjærester begge to. Vi har klint++ en gang for mange mange år siden. Hvertfall, på torsdag var vi de siste som dro, og da vi skulle si hade og ble vi stående å klemme (og bare klemme, lover) i kanskje 20 min. Det var som en magnet gjorde at vi ikke kunne stoppe klemmen. Det var vanvittig vanskelig å si hade, og han sa at han han ofte tenkte på «hva hvis» og angret på valg han hadde tatt som førte han andre steder enn til meg, inkludert forholdet han er i i dag. Det var voldsomme nyheter for min del, jeg har alltid visst om «gnisten» men ikke vurdert å fortalte mann og hjem for han da jeg har tenkt han er litt uoppnåelig og en spesiell fyr og forsåvidt. Problemet et at dette kom nå, noen måneder før bryllupet mitt som jeg stresser veldig med fra før. Jeg føler universet setter meg på prøve med å koble meg til denne gamle flammen som er «picture perfect» på mange måter, rik, veldig høy og mørk og kjent for å være veldig pen. I et annen virkelighet hadde det vært ekstremt spennende å utforske gnisten og se om vi passer sammen som mennesker og, men det toget går nå som jeg gifter meg, og mannen min og jeg har det som sagt fantastisk, vi er en mye bedre match når det gjelder humor, samtaler, verdier osv, selvom han verken er rik, høy eller mørk. Lang historie for noe så enkelt som en klem her, men jeg har følt meg så trist etter dette skjedde, som om jeg kaster bort en sjanse til å utforske denne ekstreme gnisten som man kanskje ikke opplever flere ganger i livet, og jeg er redd for å velge feil her. Jeg kommer til å gifte meg med mannen min, men er livredd for å gå å tenke på hvordan livet hadde vært med min gamle venn som nå plutselig innrømmet sin kjærlighet til meg. Jeg føler meg forferdelig og lei meg, har dere noen råd? Det er ingen andre jeg kan snakke med om dette om dette uten å utlevere oss alle på en ekkel måte. Jeg og mannen min er bestevenner og aller helst vil jeg snakke med han om det, men han er følsom og jeg er livredd for å gjøre uopprettelig skade på han og forholdet hvis jeg innrømmer tankene jeg går med nå. 

Anonymkode: b6c33...87c

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde ikke gifte deg, om du fortsatt har følelser for han andre.

Anonymkode: 85610...d42

• Liker 19
Skrevet

Utfordringer som dette vil du få flere av etter at du evt. gifter deg, og spør du meg, så ser det jo ut som at du burde kaste 7år ut vinduet av din og din kjærestes tid, og ikke gifte deg..

• Liker 7
Skrevet

Tror jeg ville ha tenkt veldig nøye igjennom det giftemålet, og hvis du hår for det, må du finne en måte å kvele følelsene dine for denne flammen, og helst glemme han helt. Hvis ikke vil du blir forvirra og i tvil hver gang du møter han. 

Anonymkode: 9bc5a...7a0

• Liker 2
Skrevet

Det er btw derfor jeg ikke gifter meg, etter 9 år med min. Skulle noen andre dukke opp er det lettere å avslutte det jeg har 😁

Anonymkode: 9bc5a...7a0

• Liker 2
Skrevet

Snu situasjonen på hodet.

Anonymkode: a4039...cbb

• Liker 3
Skrevet
Krutegodt skrev (13 minutter siden):

Utfordringer som dette vil du få flere av etter at du evt. gifter deg, og spør du meg, så ser det jo ut som at du burde kaste 7år ut vinduet av din og din kjærestes tid, og ikke gifte deg..

Hun har vært 7 år i et godt forhold, det er ikke å kaste bort tid. 

Anonymkode: 6d170...d8f

• Liker 14
Skrevet

Jeg tror du lever litt på et luftslott her. 

Du nevner han er høy, rik, mørk, kjekk. Du nevner også at dere har klint en gang, for mange år siden. 

Du nevner ikke en eneste personlig egenskap han har (utenom materielle/overfladiske verdier), bortsett fra at han er en spesiell type, og at dere ikke har spesielt god personlig kjemi. 

Din kommende mann derimot, sier du at du har gode samtaler med, hverdagen er ekstremt harmonisk og fin, dere har det fantastisk, dere er en mye bedre match når det gjelder humor, samtaler, verdier, osv. Du sier i tillegg at din kommende mann er din beste venn. 

Men: Er du forelsket i din kommende mann? Eller er han bare en fantastisk bestevenn? Dersom han bare er en fantastisk bestevenn, så syns jeg du skal avslutte, og ikke gifte deg med han. 

Og jeg skjønner ikke helt hva du grubler på her. Her har du en flott og kjærlig mann, og du vurderer å gå pga gnister med en 'spesiell fyr' du har dårlig personlig kjemi med? 

Tror du har en del ting du bør tenke godt igjennom før du gifter deg. 

Anonymkode: 7786d...de5

• Liker 37
Skrevet

Denne flammen sin virker rett og slett som en drittsekk. Han vet hvor han har deg og bruker det for det det er verdt. Dere hadde sikkert begge litt innabords og han brukte det til å si disse fine ordene til deg og du bet på.

Han kan faktisk ha sagt dette bare for å gjøre deg usikker og vite med seg selv at du aldri vil bli hans førstevalg uansett.

Jeg anbefaler seg å glemme hele fyren og la han seile sin egen sjø. Jeg trur ikke du er den eneste han sier disse fine ordene til og du vil vel ikke ha en sånn type som kjæreste, samboer eller ektemann?

Han er ikke verdt tankene dine lenger, bare glem han.

• Liker 29
Skrevet

Her er det en fyr som tester grenser. Hva er vel kulere enn å få en dame som skal gifte seg straks til å tvile, fordi han er «bedre» enn partneren hennes?

Mange kjekke menn hater at «vanlige» menn får gifte seg med de de selv ikke vil ha. 

Anonymkode: dc921...e3a

• Liker 34
Skrevet

TS her! Fantastisk med svar, tusen takk! Tror dere har veldig rett her mange av dere, jeg tror jeg ble ekstremt forført og «høy på meg selv» av en sånn person plutselig sier at det kunne vært oss, følte meg plutselig som den vakreste og mest interessante personen i verden. At jeg revurderer hele livet fordi en attraktiv venn plutselig vi gjøre alt for meg sier mer om meg enn om forholdet jeg har med mannen min, jeg er litt godtroende og redd for å gjøre feil og dermed sårbar for påvirkning fra andre, så etter mange glass på lørdag føltes det som dette var «twisten» i en film hvor livet mitt skulle endres. Men jeg og vennen snakket lenge om det på en voksen måte, at dette kan skje mange ganger i løpet av et langt forhold og vi skulle ikke agere på det. Men han er altså sammen med en nydelig jente, som dro tidligere hjem fra festen, han valgte å bli igjen med meg og en venninne. så det er jo nærliggende å tenke at jeg ville vært i hennes sko om noen år hvis det hadde blitt oss og han møtte en enda søtere jente. Kan også legge til at vi har kjent hverandre i 15 år og han har på den tiden vært sammen med 3 jenter jeg kjenner. En annen ting; er det idiotisk av meg å prøve å snakke med vennen edru? Graver jeg min egen grav da? Hadde vært så greit å få bekreftet at vi er en dårlig match på en måte… Ikke slakt meg er dere greie, jeg er egentlig ikke en slem person, bare en forvirret sjel i et veikryss….

• Liker 8
Skrevet

Hadde han vært seriøs, hadde han ikke kontakta deg i fylla, ikke når han selv er i forhold og ikke rett før du skal gifte deg. Han er enten veldig impulsiv eller veldig manipulativ, uansett er det ikke gode kvaliteter. Han vil at du skal tenke på ham  evt snu om på livet ditt, selv trenger han ikke gjøre noe. Og han har vist deg at han kan være utro i forhold. Mange menn ville enten latt tiltrekninga gå eller gitt deg et frieri.

Nei, glem Mr. Sjarmør og fokuser på valget ditt og om du står støtt i det. Er mannen du tenkte å gifte deg med bra? 

Anonymkode: ebb99...c90

• Liker 16
Skrevet

Tror ikke jeg ville lagt så mye i det han sa, det er så lett å komme med sånt sentimentalt babbel når man er litt full og toget er gått. Kjenne litt på den "hva, hvis"-følelsen og romantiske lengselen, uten at det betyr spesielt mye mer enn det.

Jeg tenker at dersom du sto der på trappen hans i morgen og sa "jeg har avlyst bryllupet og dumpet forloveden, nå kan det endelig bli oss!", så hadde han tisset på seg av skrekk.

• Liker 35
Skrevet

Kopi av serien på Netflix Sex/life dette her. Om du ikke har sett serien TS, do it. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

TS her! Fantastisk med svar, tusen takk! Tror dere har veldig rett her mange av dere, jeg tror jeg ble ekstremt forført og «høy på meg selv» av en sånn person plutselig sier at det kunne vært oss, følte meg plutselig som den vakreste og mest interessante personen i verden. At jeg revurderer hele livet fordi en attraktiv venn plutselig vi gjøre alt for meg sier mer om meg enn om forholdet jeg har med mannen min, jeg er litt godtroende og redd for å gjøre feil og dermed sårbar for påvirkning fra andre, så etter mange glass på lørdag føltes det som dette var «twisten» i en film hvor livet mitt skulle endres. Men jeg og vennen snakket lenge om det på en voksen måte, at dette kan skje mange ganger i løpet av et langt forhold og vi skulle ikke agere på det. Men han er altså sammen med en nydelig jente, som dro tidligere hjem fra festen, han valgte å bli igjen med meg og en venninne. så det er jo nærliggende å tenke at jeg ville vært i hennes sko om noen år hvis det hadde blitt oss og han møtte en enda søtere jente. Kan også legge til at vi har kjent hverandre i 15 år og han har på den tiden vært sammen med 3 jenter jeg kjenner. En annen ting; er det idiotisk av meg å prøve å snakke med vennen edru? Graver jeg min egen grav da? Hadde vært så greit å få bekreftet at vi er en dårlig match på en måte… Ikke slakt meg er dere greie, jeg er egentlig ikke en slem person, bare en forvirret sjel i et veikryss….

Hvorfor vil du grave mer i dette? Bare la han være, det var fyllerør. 

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! Jeg skal gifte meg i november i år med kjæresten min gjennom 7 år. Jeg elsker han og har kun tenkt på dette som helt riktig og naturlig ting å gjøre, hverdagen vår er ekstremt harmonisk og fin. Kan legge til at jeg er en litt grublende og engstelig type som er redd for å ta feil valg før jeg går videre her. På torsdag møtte jeg en gammel flamme på fest. Vi har alltid hatt ekstreme «gnistrer» mellom oss, selvom vi ikke har så god personlig kjemi. Vi har kjent hverandre gjennom mange år og vet begge at den «flammen» finnes, men vi har ikke gjort noe med det siden vi har hatt kjærester begge to. Vi har klint++ en gang for mange mange år siden. Hvertfall, på torsdag var vi de siste som dro, og da vi skulle si hade og ble vi stående å klemme (og bare klemme, lover) i kanskje 20 min. Det var som en magnet gjorde at vi ikke kunne stoppe klemmen. Det var vanvittig vanskelig å si hade, og han sa at han han ofte tenkte på «hva hvis» og angret på valg han hadde tatt som førte han andre steder enn til meg, inkludert forholdet han er i i dag. Det var voldsomme nyheter for min del, jeg har alltid visst om «gnisten» men ikke vurdert å fortalte mann og hjem for han da jeg har tenkt han er litt uoppnåelig og en spesiell fyr og forsåvidt. Problemet et at dette kom nå, noen måneder før bryllupet mitt som jeg stresser veldig med fra før. Jeg føler universet setter meg på prøve med å koble meg til denne gamle flammen som er «picture perfect» på mange måter, rik, veldig høy og mørk og kjent for å være veldig pen. I et annen virkelighet hadde det vært ekstremt spennende å utforske gnisten og se om vi passer sammen som mennesker og, men det toget går nå som jeg gifter meg, og mannen min og jeg har det som sagt fantastisk, vi er en mye bedre match når det gjelder humor, samtaler, verdier osv, selvom han verken er rik, høy eller mørk. Lang historie for noe så enkelt som en klem her, men jeg har følt meg så trist etter dette skjedde, som om jeg kaster bort en sjanse til å utforske denne ekstreme gnisten som man kanskje ikke opplever flere ganger i livet, og jeg er redd for å velge feil her. Jeg kommer til å gifte meg med mannen min, men er livredd for å gå å tenke på hvordan livet hadde vært med min gamle venn som nå plutselig innrømmet sin kjærlighet til meg. Jeg føler meg forferdelig og lei meg, har dere noen råd? Det er ingen andre jeg kan snakke med om dette om dette uten å utlevere oss alle på en ekkel måte. Jeg og mannen min er bestevenner og aller helst vil jeg snakke med han om det, men han er følsom og jeg er livredd for å gjøre uopprettelig skade på han og forholdet hvis jeg innrømmer tankene jeg går med nå. 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nå kan du avslutte historien din. Du får først finne ut hvilken dag du møtte denne vennen din. Var det Torsdag eller Lørdag? Jeg trur ikke denne historien er sann lenger.

Anonymkode: fe5ef...7b0

• Liker 5
Skrevet

Torsdag, gikk litt fort der beklager det. Den er sann, hadde ikke giddet å skrevet så langt hvis det var oppspinn

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...