Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei nyfødt tulle og far har hatt ut 2 uker barsel. Han er så flink med babyen og vi bytter litt på om natten. Vi får begge trøtte dager da vi blir vekt flere ganger om natten. Nå nærmer det seg at far skal tilbake på jobb, og jeg tenker tanken om jeg skal la han få sove på gjesterommet slik at jeg kan ta meg av baby. Jeg er jo i permisjon og hjemme hele dagen, men kan se det er slitsomt å gå på jobb etter så mye dårlig søvn. Hvordan har dere andre løst dette? Har jo selvfølgelig mest lyst til å sove med han, så blir litt trist av å tenke på det, men det er kanskje mer vanlig enn man «tror»? 

Anonymkode: 53a25...786

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjorde det sånn med førstemann. :) I helgene sov vi sammen. Helt topp løsning. Med andremann var det ikke ledig rom lenger, mannen min savnet nok den gjestesenga veldig. 😂 Noen netter la vi storebror inn hos oss så mannen kunne sove i fred på storebror sitt rom. 

Mannen stilte likevel opp på natt ved behov, men det var ikke ofte det var nødvendig. Jeg syns også det var deilig å kunne "bråke" i senga uten å måtte ta hensyn til mannen. 

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Vi sover nå med eldste i på vårt soverom, han i juniorseng ved siden av vår (han våkner mye av mareritt og kommer da opp mellom oss, og er ikke 3 enda, så det synes jeg funker best for oss nå) 

Kommer til å flytte inn på gjesterommet for en periode med babyen når den kommer, så kan gutta få sove i fred uten at jeg bekymrer meg for at noen ruller over babyen eller at den vekker de osv. :) Tror det er dette som kommer til å fungere best hos oss. 

Skrevet

Sov på hvert vårt rom det første året med alle våre. Et år gamle ble barna flyttet over på eget rom.

Anonymkode: 6c38a...f43

Skrevet

Her har far sovet på eget rom alle tre gangene, fungerer kjempefint for oss 😊

Anonymkode: cffef...13d

Skrevet

Vi sover sammen selv om det betyr mindre søvn på oss. Gjorde det med første og nå med andre. Det er viktig å ha det samholdet for oss og hadde vært veldig rart og trist å sove alene.

Vi deler på nettene også. Jeg ammer, så det blir jo definitivt mest på meg, men pappaen avlaster når baby ikke vil sove. Pappaen vil jo hjelpe og han klarer å gå på jobb selv om han sover litt mindre. Han må jo bare legge seg litt før. Jeg er også "på jobb" hele dagen i permisjon, det er veldig slitsomt å gå hjemme hvis man ikke sover noe om natta. (Og nei, jeg får ikke sovet på dagtid, tro meg jeg prøver. Mannen får fint til det). I tillegg er jeg fremdeles i dårlig form og har underskudd etter en tung graviditet og fødsel.

Anonymkode: 71b8c...74a

• Liker 3
Skrevet

Vi skal klargjøre gjesterommet for meg og babyen. Her kommer eldste på 2,5 år inn tidlig om morgenen, og har mange oppvåkningen om natten, og vi er ikke klar for å nekte henne kos og trøst med oss når behovet er der. Så babyen blir mitt ansvar og eldste blir samboers. 

Når baby var liten dog, delte vi på det. Jada, jeg var i permisjon, men babyen sov i 20-40 min om gangen, jeg rakk så vidt å lukke øynene før hun var våken igjen, så det var ikke mye søvn å hente inn på dagtid. I tillegg var hun veldig urolig om natten i perioder, og jeg kunne blitt gal av å håndtere det ene og alene. Når hun hadde ørebetennelse sovnet samboer sittende i sofaen med henne på brystet, våknet full av øregørr, skiftet klær og dro på jobb. 

Anonymkode: eaa73...817

• Liker 1
Skrevet

Vi sover på forskjellige rom, både fordi babyen (10 mnd) fortsatt våkner mye på natten, men også fordi far står opp før babyen når han skal på jobb, og vekker dermed babyen. Babyen våkner lett og det tar litt tid å roe hen igjen. I tillegg blir selvfølgelig også jeg vekket av alarmen og babyen som våkner. 

Anonymkode: d8704...29f

Skrevet

Vi sov sammen med første, men med andre sov far med eldste og jeg med yngste.

Anonymkode: cac80...566

Skrevet

Vi sov ikke sammen det første året med noen av babyene, men det var fordi jeg og babyen trengte hele senga alene. Ikke fordi far skulle sove hele natten. Med første som omtrent ikke sov hele første året så delte vi tiden vi begge var hjemme 50/50 også natten. 

Anonymkode: 8c296...3a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...