Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal søke om foreldrepenger, og er redd for å gjøre feil. Etter at min periode er ferdig (mor), ønsker jeg en liten periode med ulønnet permisjon for så å ta ut min resterende ferie. Det vil da altså være ett opphold på ett par mnd før fars permisjon trer i kraft. Skal jeg bare søke om min periode, og så søker far om sin periode som kommer ca to mndr etter min, eller skal NAV ha informasjon om hvorfor det er et opphold mellom våre perioder og hva vi skal gjøre i mellomtiden? Huff, veldig dårlig forklart. Noen som skjønner hva jeg mener, og kan hjelpe meg? 😄

Anonymkode: f1c41...bfb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du søker om din periode nå. Så må far søke om å utsette sin periode når han skal søke. 

• Liker 2
Skrevet

Takk. Dersom man er i permisjon i juni, får man da vanlig lønn eller får man  feriepengene fra året før som man ellers ville fått om man ikke var i permisjon?

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Skal søke om foreldrepenger, og er redd for å gjøre feil. Etter at min periode er ferdig (mor), ønsker jeg en liten periode med ulønnet permisjon for så å ta ut min resterende ferie. Det vil da altså være ett opphold på ett par mnd før fars permisjon trer i kraft. Skal jeg bare søke om min periode, og så søker far om sin periode som kommer ca to mndr etter min, eller skal NAV ha informasjon om hvorfor det er et opphold mellom våre perioder og hva vi skal gjøre i mellomtiden? Huff, veldig dårlig forklart. Noen som skjønner hva jeg mener, og kan hjelpe meg? 😄

Far krysser bare av i søknaden sin om utsettelse at han skal jobbe. Veldig enkelt. Han må bare huske å søke før din siste dag av lønnet permisjon er over (de jobber vel med å forenkle reglene, vet ikke om de er i havn ennå). 

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Takk. Dersom man er i permisjon i juni, får man da vanlig lønn eller får man  feriepengene fra året før som man ellers ville fått om man ikke var i permisjon?

Feriepenger, og foreldrepenger. Du får ikke lønn, nei. 

Anonymkode: f7a61...139

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...