Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg trenger noen råd før jeg går på veggen! Håper noen kan ta seg tid til å svare ❤️😔

Jeg har holdt på med en fyr siden mars i år, og vi begge er i midten av tjueårene. I løpet av de to første månedene var vi sammen hele tiden, mens resten av tiden vi har kjent hverandre har vi bodd på forskjellige steder og møtt hverandre sporadisk, men likevel hatt kontakt hver dag. Etter at vi ble kjent med hverandre har jeg møtt familien hans og vennene, vært med han i familieselskap o.l. Jeg er en person som har behov for trygghet, og i helgen spurte jeg han om hvordan han definerte «forholdet» vårt - for en avklaring. Han svarte at han ikke var klar for å kalle oss kjærester enda, at han trengte mer tid og at han var veldig glad i meg men at han kanskje ikke var så forelsket. Han ønsket likevel å fortsette, siden han tenkte at følelsene ville komme på sikt om vi tilbrakte mer tid sammen og ble bedre kjent.. Dette kom som et slag i trynet på meg, og jeg ble helt knust. I tillegg har jeg merket at han har begynt å følge mange nye og ukjente jenter på Instagram etter at han var på norgesferie med kompisene sine i sommer, og at han snapper med dem..

Er det noe vits å fortsette? Tilleggsinfo: Han har fortalt meg at han tidligere alltid har brukt å trekke seg unna når det har begynt å bli seriøst med jenter. Han er heller ingen drittsekk, men veldig klok, reflektert og snill (det som gjør situasjonen så mye verre..)

Jeg har blitt skuffet så mange ganger i kjærligheten, og jeg vet ikke om hjertet mitt tåler mer.. Den eneste erfaringen jeg har med forhold var sammen med en fyr som utsatte meg for psykisk og fysisk vold..

Endret av c0smo
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
c0smo skrev (3 minutter siden):

Han svarte at han ikke var klar for å kalle oss kjærester enda, at han trengte mer tid og at han var veldig glad i meg men at han kanskje ikke var så forelsket. Han ønsket likevel å fortsette, siden han tenkte at følelsene ville komme på sikt om vi tilbrakte mer tid sammen og ble bedre kjent

Pakk sammen og gå NÅ. Når noen sier "ikke nå, kanskje på sikt eller senere " så er det et nei. De er bare for feige til å si skikkelig nei og han vil vel beholde godene med deg litt til. 

Du som har blitt utsatt for vold, beklager å høre det på det sterkeste, du må glemme han her og gå og jobbe med deg selv og finne ut hvorfor du havnet med denne utilgjengelige typen og hvorfor du ikke bare stikker når han ikke møter din standard. 

Anonymkode: 51d5d...853

• Liker 19
Skrevet
c0smo skrev (4 minutter siden):

I løpet av de to første månedene var vi sammen hele tiden, mens resten av tiden vi har kjent hverandre har vi bodd på forskjellige steder og møtt hverandre sporadisk, men likevel hatt kontakt hver dag. Etter at vi ble kjent med hverandre har jeg møtt familien hans og vennene, vært med han i familieselskap o.l. Jeg er en person som har behov for trygghet, og i helgen spurte jeg han om hvordan han definerte «forholdet» vårt - for en avklaring. Han svarte at han ikke var klar for å kalle oss kjærester enda

For meg er det ganske så enkelt:
Dere oppfører dere som kjærester, og dermed er dere kjærester uansett hva han vil kalle dere.  En rose er fremdeles en rose, selv om du kaller det en "tust".

Så det han egentlig sier er at "jeg er kjæresten din, men  vet ikke om jeg vil fortsette å være kjæreste med deg.  Jjeg fortsetter å være sammen med deg enten til jeg blir forelsket i deg, eller til jeg finner en ny og bedre".

Vil du virkelig være reserveløsningen?

Anonymkode: 29ebc...59e

• Liker 29
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For meg er det ganske så enkelt:
Dere oppfører dere som kjærester, og dermed er dere kjærester uansett hva han vil kalle dere.  En rose er fremdeles en rose, selv om du kaller det en "tust".

Så det han egentlig sier er at "jeg er kjæresten din, men  vet ikke om jeg vil fortsette å være kjæreste med deg.  Jjeg fortsetter å være sammen med deg enten til jeg blir forelsket i deg, eller til jeg finner en ny og bedre".

Vil du virkelig være reserveløsningen?

Anonymkode: 29ebc...59e

Ved å ikke ha merkelappen kjæreste mener denne mannen at det er åpent forhold og han gjør som han vil. Mange mannfolk i den kategorien der 

• Liker 11
Skrevet

Jeg hadde kalt oss kjærester med engang. Men du som alle andre jenter velger de som ikke bryr seg om deg. 

Anonymkode: 3ddc8...8a2

• Liker 3
Skrevet
Bente1234 skrev (8 minutter siden):

Ved å ikke ha merkelappen kjæreste mener denne mannen at det er åpent forhold og han gjør som han vil. Mange mannfolk i den kategorien der 

Dette. Ellers hadde de ikke hatt noe problem med å kalle en spade for en spade. Mennesker som gjør ting sammen, har sex, kontakt hver dag, kjenner hverandres familie og venner, ER kjærester, uansett hva man kaller det. 

Anonymkode: 2787e...f0a

• Liker 10
Skrevet

Har vært borti lignende selv og mitt råd er å gå videre, uten han. I mitt tilfelle holdt jeg håpet i ca. et år før jeg innså at han aldri ville bli klar. Ikke klar for meg, i hvert fall.

• Liker 13
Skrevet

Synes du skal trekke deg unna.

Jeg hadde forsåvidt hell med det med min nåværende ektefelle etter 20 år sammen, MEN - han var forelsket og vi var yngre.

Planen min var jo at jeg faktisk skulle ta helt avstand og gå videre.

Er han ikke forelsket enda blir han det ikke heller selv om han ønsker det. 

Han har fått greit med tid nå, og føler ikke nok. Det er helt greit, men da må faktisk du sette en strek selv.

Skulle han innse at han faktisk ER forelsket får han ta kontakt - men du kan ikke vente lenge på ham. 

Anonymkode: 31b4f...b58

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes du skal trekke deg unna.

Jeg hadde forsåvidt hell med det med min nåværende ektefelle etter 20 år sammen, MEN - han var forelsket og vi var yngre.

Planen min var jo at jeg faktisk skulle ta helt avstand og gå videre.

Er han ikke forelsket enda blir han det ikke heller selv om han ønsker det. 

Han har fått greit med tid nå, og føler ikke nok. Det er helt greit, men da må faktisk du sette en strek selv.

Skulle han innse at han faktisk ER forelsket får han ta kontakt - men du kan ikke vente lenge på ham. 

Anonymkode: 31b4f...b58

Takk for svar! ❤️ Tror nok at du har helt rett, og er enig med deg. 

• Liker 5
Skrevet

Gi han ultimatum. Enten er dere kjærester eller så forlater du han!

Anonymkode: ddcd6...8e6

• Liker 3
Skrevet

Vil gjerne hvordan det går.. spennende å se om de rådene folk gir blir riktig lissom ts. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er flott at han er ærlig om følelsene sine. At han ikke gir deg forhåpninger om evig kjærlighet når han faktisk er usikker. Men du er ikke forpliktet til å vente på at han skal bestemme seg, bare fordi han har gitt deg en "god forklaring". Og er dere begge "trofaste"/eksklusive selv om dere ikke er ekte kjærester?

Anonymkode: 7735a...194

• Liker 4
Skrevet

Han vil ha godene ved et kjærlighetsforhold uten forpliktelse. Det har han funnet ut at han kan få av deg. De kvinnene han har trukket seg unna tidligere har nok ikke akseptert å bli brukt på denne måten. Dette har han lagt frem på en måte som får deg til å føle deg spesiell, for han har jo enda ikke trukket seg unna deg. Dessverre tror jeg sannheten er at han ikke har trukket seg unna deg fordi du aksepterer å bli brukt som en uforpliktende kjæreste. 

Med det sagt, problemet ligger neppe hos deg. Det kan hende at han liker deg veldig godt, han har jo tross alt introdusert deg for familien hans. Enkelte mennesker har en sterk frykt for forpliktelse og synes det er mer behagelig å slippe å føle seg bundet. Mangelen på forelskelse kan godt være at han rett og slett legger lokk på disse følelsene  som en unnvikelsesstrategi. Eller så kan det hende at han er en drittsekk og bare bruker deg for sex.

Du bør nok ta en prat med ham. Aller først ville jeg tatt noen runder med meg selv for å finne ut hva jeg ønsker (for meg er det lett - monogame kjærester eller ingenting), så du vet hva du trenger å avklare i samtalen. Går han ikke med på det du ønsker så forlater du ham. Livet er for kort for å bli utnyttet (bevisst eller ubevisst) av andre.

Anonymkode: 8e781...51f

• Liker 12
Skrevet

Hvis han ikke er forelsket enda etter 6 måneder kommer han ikke til å bli det. 

• Liker 14
Skrevet

Dere var sammen hele tiden de to første månedene, og så ble det sporadisk. Og etter fire måneder til, er det fremdeles sporadisk, og han har begynt å følge flere andre jenter på instagram.

Det er tydelig at han mistet interessen etter den første, intense fasen. Det var bra at han var ærlig, nå kan du gå videre.

• Liker 12
Skrevet

Jeg ville trekt meg unna. Finnes nok av menn som kan gi deg den oppmerksomheten og tryggheten du trenger. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes det er flott at han er ærlig om følelsene sine. At han ikke gir deg forhåpninger om evig kjærlighet når han faktisk er usikker. Men du er ikke forpliktet til å vente på at han skal bestemme seg, bare fordi han har gitt deg en "god forklaring". Og er dere begge "trofaste"/eksklusive selv om dere ikke er ekte kjærester?

Anonymkode: 7735a...194

Han har sagt at vi er «reservert» for hverandre (hva nå enn det betyr..)

Jeg konfronterte han med om han ikke ville kalle meg for kjæresten sin for å holde «mulighetene sine åpne» for andre jenter. Det svarte han nei på, og at han ikke ville være med andre enn meg. Vet ikke om jeg kan tro på det..

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg hadde kalt oss kjærester med engang. Men du som alle andre jenter velger de som ikke bryr seg om deg. 

Anonymkode: 3ddc8...8a2

Slutt med dette tullet 

Anonymkode: 6b02e...a0e

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...