Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Dette er noe jeg har opplevd og lurer på om jeg kan få tips til hva jeg kan gjøre. Først når jeg begynte på videregående fikk jeg stipend fordi foreldrene mine ikke var sammen, men en jeg bodde med(nærmere slekt) som tok stipenden min. Som 15/16 åring ble jeg voldtatt (ble rettsak osv) fikk jeg oppreisning og det tok vedkommende også fra meg uten samtykke. Nå hadde personen bankkortet mitt og jeg var veldig sårbar etter det som hadde skjedd med meg derfor tenkte jeg ikke over det så mye. Trodde faktisk at pengene mine ikke ble rørt. Noen år etter begynte jeg å jobbe, ble gravid og fikk en kronisk sykdom. Jeg måtte begynne med behandling som tok min all tid. Jeg fikk ytelse for å være alene forsørger for ungen min og sykdommen min. Nå har jeg en kjæreste som jeg vil flytte sammen med, men det er helt umulig fordi bankkontoen min er tomt for alle pengene jeg jobbet og fikk ytelse for. Sjekket bank utskriftene mine og alle pengene er brukt på gambling nettsider, firma konto vedkommende hadde og uttak her i landet mens jeg var i utlandet. Jeg har bevis på alt! Kan jeg anmelde personen for økonomisk overgrep? 

Anonymkode: 189c4...ff1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan anmelde, ja. Du trenger advokat. Dette går vel mer under tyveri enn overgrep.

Anonymkode: bcc5a...4ba

• Liker 4
Skrevet

Dette kan du anmelde allerede idag. Samtidig kontakter du banken og ber om nye kontoer og kort. 

• Liker 2
Skrevet

Du kan og bør anmelde dette med en gang, Dette må anmeldes fysisk hos politiet. Merk at du kanskje trenger en avtale på forhånd. De hjelper deg videre med anmeldelsen. 

Anonymkode: ddbc3...b32

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er helt klart lovstridig og du bør ta kontakt med politiet og en advokat, med dine opplysninger vil jeg tro du har mulighet for fri rettshjelp. 

Endret av Carrot
  • Liker 1
Skrevet

Overgrep blir ikke riktig ord, men det kan falle under kriminalitet/svindel/underslag. Det vil ha betydning om du var myndig eller ikke (høyere terskel for at noe er straffbart om du var juridisk voksen og ga vedkommende tilganger enn om du var et barn og vedkommende derfor hadde tilganger - sistnevnte er klart straffbart). 

Anonymkode: 4f0ec...bfa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...