Gå til innhold

Har termin dagen etter konfirmasjonen til eldstemann. Hva i all verden skal jeg ha på meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Konfirmasjonen til eldstemann ble flyttet til dagen før min termin med lillebror.

Jeg har bunad som jeg forsåvidt får på meg, men den er rimelig trang. Spurte på Husfliden hva det kostet å sy den ut, og det skulle de ha ca 5000 for, så da tenker jeg at det ikke er aktuelt. 

Men hva i all verden kan jeg ha på meg som er like pynta som en bunad og passer til en rimelig høygravid person (som i tillegg har svære bryster som ikke passer inn i alt mulig, str 85H). 
Vil jo gjerne ha noe som hverken blir et telt eller som kun er stretch... 

Er det noen som har forslag til kjole?

Anonymkode: 819bb...0b8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trenger du å være like pyntet som en bunad da?

Det jeg tenker er at en litt si kjole med strikk i midjen som legger seg over magen kunne vært fint. Det fremhever de rette partiene, og du vil overhodet ikke se ut som noe telt!

Anonymkode: 920d3...bc2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

booztlet.com har mye forskjellige kjoler. Ilse Jacobsen er et merke jeg personlig digger. Den kan både pyntes opp og ned, etter behov. 

Mulig den type kjole ikke føles pen nok, men det er i allefall et nettsted med godt utvalg :Nikke:

(En kjole kan være enkel og piffes opp med en bolero f.eks) 

Anonymkode: 55f4c...370

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen som forventer at du kommer pyntet bokstavelig talt på termindato. En venn av meg gikk i en stor sommerkjole i søsterens bryllup. Sko fikk hun ikke på seg så hun gikk i addidas flippers. Det var to uker før termin.

Anonymkode: ad4ab...631

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Skal vedde babyen kommer den dagen eller dagen før. Kle deg i svart stretchbukse og en fin topp som dekker magen. Ingen kan forvente mer. 

Anonymkode: 6aa11...18e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal vedde babyen kommer den dagen eller dagen før. Kle deg i svart stretchbukse og en fin topp som dekker magen. Ingen kan forvente mer. 

Anonymkode: 6aa11...18e

Satser alt på at han kommer senere!

Han er min tredje, og de to første har kommet mer enn én uke etter termin. Andremann ble også satt igang. I tillegg er ultralydtermin satt fire dager tidligere enn menstermin. 

Men uansett når han skulle bestemme seg for å komme, så håper jeg at det ikke blir på konfirmasjonsdagen, så jeg bør iallfall ha klare klær til å ha på meg... 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes masse fine gravidkjoler som passer seg til en konfirmasjon, bare søk på nett så finner du! 

Som høygravid trenger du på ingen måte å ha på deg bunad, og det kommer ikke til å være noen som tenker over det! 

Gratulerer med både konfirmanten og den lille som kommer!😊

Anonymkode: a7fd9...8d7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ta på deg det du er komfortabel i. Jeg gikk i crocs og enkel kjole i søsters bryllup, tenker folk får være fornøyde om høygravide møter opp rene og velstellte. 

Anonymkode: 1c26a...79b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ta på deg det du er komfortabel i. Jeg gikk i crocs og enkel kjole i søsters bryllup, tenker folk får være fornøyde om høygravide møter opp rene og velstellte. 

Anonymkode: 1c26a...79b

Ja... Det eneste jeg tenker på er at det vil jo sikkert bli tatt en del bilder på konfirmasjonsdagen. Så jeg ønsker jo å føle meg litt fin, og kunne se tilbake på dagen og synes jeg så ok ut.

ts

• Liker 1
Skrevet

Hva du skal ha på? Det som passer 😛

Anonymkode: c1e7d...f1c

• Liker 1
Skrevet

Kjøp en kjole fra Maya delux på Zalando. De har fine maxikjoler til fest.

Anonymkode: 77005...32c

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hva du skal ha på? Det som passer 😛

Anonymkode: c1e7d...f1c

Tenker jeg må kjøpe meg en kjole av noe slag. Men vet ikke helt hva slags kjole jeg skal lete etter eller hvor. Derfor spørsmålet 😊

ts

Skrevet

Omslagskjoler er trendy, det er jo kjoler man kan komme i som gravid (og som man kan bruke senere). Litt avhengig av når konfirmasjonen er så kan du kanskje ha på sandaler til? 

Anonymkode: 9acca...c39

• Liker 1
Skrevet

Jeg var gjest i et bryllup dagen før jeg fødte. Jeg var svær som et hus og 'ingenting' passet. Jeg fikk på meg enn enkel, ensfarget bomullskjole, og lånte et fantastisk vakkert kinesisk sjal som jeg brukte til kjolen. 

Kanskje det kan hjelpe å tenke slik? Hvis man kjøper et slikt tilbehør er det jo også noe som kan brukes senere uavhengig av kroppsfasong nå og senere. 

(Evt får du bruke bunadscapen 😉🤪🤪)

• Liker 1
Skrevet

Jeg var høygravid i konfir. i vår - fant flotte kjoler på ellos.no 👌🏻😊

Anonymkode: 76ba2...7fb

• 2 uker senere...
Skrevet

Ops, trykket ferdig litt tidlig der.

Ellers hadde de noen veldig fine på Zalando også, der er det også gratis retur, noe som er ganske kjekt :)

Anonymkode: 2f076...368

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...