Gå til innhold

Brannalarm som uler tre ganger hvert tredje minutt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har opplevd dette? Dette stoppet kun når jeg tok ut batteriet. Den ville vel ult kontinuerlig hadde det vært noe den reagerte på? Mulig bare batteriet som er tomt? Det er ikke små pip, men skikkelig lyd som jeg hørte fra kjelleren.

Anonymkode: ede37...0e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bytt batteri.

Anonymkode: ec525...23f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bytt batteri.

Anonymkode: ec525...23f

Skal selvfølgelig det, har ingen her, men kjøper i morgen tidlig. Er det normalt at de uler sånn når de er tomme for batteri? Trodde de bare peip litt. -ts

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Skal selvfølgelig det, har ingen her, men kjøper i morgen tidlig. Er det normalt at de uler sånn når de er tomme for batteri? Trodde de bare peip litt. -ts

Kommer an på typen du har. Det er ihvertfall påbudt at de lager en form for lydsignal når batteriet begynner å bli tomt.

Gjør det til en vane å bytte batterier på en spesifikk dato hvert år så slipper du det helsikes maset. Jeg bytter hver nyttårsdag.

• Liker 1
Skrevet
Minya skrev (2 minutter siden):

Kommer an på typen du har. Det er ihvertfall påbudt at de lager en form for lydsignal når batteriet begynner å bli tomt.

Gjør det til en vane å bytte batterier på en spesifikk dato hvert år så slipper du det helsikes maset. Jeg bytter hver nyttårsdag.

Hadde jeg aldri husket😅 Nå tar jeg det når jeg kommer på det, hvis det er en stund siden forrige gang, eller når det piper. Det var mye greiere da jeg bodde i borettslag. Da la vaktmesteren nye batterier på dørmatta en gang i året👍

Skrevet
7 hours ago, Påkrevd said:

Hadde jeg aldri husket😅 Nå tar jeg det når jeg kommer på det, hvis det er en stund siden forrige gang, eller når det piper. Det var mye greiere da jeg bodde i borettslag. Da la vaktmesteren nye batterier på dørmatta en gang i året👍

De fleste mobiler kommer med kalenderfunksjon og avtale. Så kan du lage din egen lille avtale på en gitt dato som repeteres hvert eneste år til samme tid. Rimelig enkelt. 

• Liker 1
Skrevet
Minya skrev (8 timer siden):

Pleier å bytte på brannvarslerensdag, men disse seriekoblede brannalarmene var nye tidlig sommer i fjor, så tenkte de kanskje holdt litt lenger. Dumt av meg. Har kjøpt nye batterier nå + ekstra til å ha liggende om de går sent på kvelden igjen :) -ts

Skrevet
Påkrevd skrev (8 timer siden):

Hvert år, uke 38, er det Brannvernuka, hvor bl.a. barna i barnehagen får møte brannbamsen Bjørnis, synge sangene dens osv., og så er det åpen brannstasjon, og skoler og arbeidsplasser har også fokus på brannvern. Brannalarmer skal testes rundt om, og barna får beskjed om å sjekke enhver røykvarsler i huset, samt bytte batteri (det skal gjøres årlig), og bli kjent med rømningsveier og møtepunkt ute. De får en sjekkliste som hjemmelekse. Jeg visste ikke folk kunne unngå å vite på Brannvernuka... 

Anonymkode: 25eeb...942

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvert år, uke 38, er det Brannvernuka, hvor bl.a. barna i barnehagen får møte brannbamsen Bjørnis, synge sangene dens osv., og så er det åpen brannstasjon, og skoler og arbeidsplasser har også fokus på brannvern. Brannalarmer skal testes rundt om, og barna får beskjed om å sjekke enhver røykvarsler i huset, samt bytte batteri (det skal gjøres årlig), og bli kjent med rømningsveier og møtepunkt ute. De får en sjekkliste som hjemmelekse. Jeg visste ikke folk kunne unngå å vite på Brannvernuka... 

Jeg lærte om brannvernuka i fjor, for da var sønnen min gammel nok til å være med på dette i barnehagen (1 åringer var åpenbart ikke med året før). Fantes ikke noen brannvernuke da jeg var liten.. 

Anonymkode: e7cc2...d7b

• Liker 1
Skrevet
newman01 skrev (5 timer siden):

De fleste mobiler kommer med kalenderfunksjon og avtale. Så kan du lage din egen lille avtale på en gitt dato som repeteres hvert eneste år til samme tid. Rimelig enkelt. 

Ja, men pleier å huske det i god tid. Det er flere år siden en alarm sa fra med piping. Det skal nok gå bra.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er mulig, men verden består av mer enn småbarnsfamilier. Her sitter jeg stort sett på hjemmekontor, uten nevneverdige mengder av Bjørnis-bamser, hjemmelekser og allsang.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...