Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har noen måte å kunne forlenge permisjonen på, på noe vis? Om vi kunne fått til 5 uker ekstra med lønn hadde gjort alt så mye enklere for oss. 
eneste jeg kan se det er mulig på nå, er om jeg blir sykemeldt etter endt permisjon, men det har jeg ingen grunnlag for og arbeidsmoralen og samvittigheten sier nei uansett. 

derfor tas alle tips med stor takknemlighet, sp lenge det er saklig og relevant 😊 

Anonymkode: 7756d...5e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke forlenget permisjonen. Hvorfor skulle de bare gi deg fem uker ekstra fri med lønn?! 

Anonymkode: c97e7...d1c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja; sparing

Anonymkode: 65bf4...512

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sparing eller feriedager. 

Anonymkode: c1cc5...fa1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sparing eller ulønnet fri.

Anonymkode: e743a...325

• Liker 2
Skrevet

Du jobber deltid mens mannen bruker avspasering, eller omvendt.

Anonymkode: 034ae...a45

Skrevet

Sparing kombineet med ulønnet permisjon. Eventuelt kontantstøtte om barnet er over 13 måneder. 

Anonymkode: 79fab...beb

• Liker 1
Skrevet

Vi har spart opp til at vi kan gå ulønnet i 7mnd fordelt på oss to.

Blir voldsomt stramt, men det går.

Det er den eneste muligheten du har, det er å spare opp og eventuelt be om avdragsfrihet på lønnet om det går skikkelig gærnt.

Anonymkode: f4211...ecb

Skrevet

Ta ut feriedager fordelt løpet av permisjonen, så merkes det ikke på samme vis som om du tar alle ukene på slutten. Jeg tok en uke her og en uke der. 

Anonymkode: 415d1...128

Skrevet

Tror ikke du har rett på sykemelding rett etter permisjon heller. Tror det er en slags karantenetid hvor du heller må søke om omsorgspenger fra NAV...

Skrevet
Agatha skrev (1 time siden):

Tror ikke du har rett på sykemelding rett etter permisjon heller. Tror det er en slags karantenetid hvor du heller må søke om omsorgspenger fra NAV...

Nei. 

Anonymkode: 415d1...128

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Agatha said:

Nope, ikke karantene etter lovbestemt permisjon 

Anonymkode: 1f8c0...009

Skrevet

Men om du har ulønnet permisjon kommer karenstid (du må stå i lønnet jobb) før du kan bruke egenmelding/sykemelding/sykt barn. Det er viktig å være klar over, så man ikke går rett fra ulønnet perm til bhg start og ikke kan være hjemme med sykt barn de første ukene!

• Liker 2
Skrevet
Summeer skrev (2 timer siden):

Men om du har ulønnet permisjon kommer karenstid (du må stå i lønnet jobb) før du kan bruke egenmelding/sykemelding/sykt barn. Det er viktig å være klar over, så man ikke går rett fra ulønnet perm til bhg start og ikke kan være hjemme med sykt barn de første ukene!

Hvor lenge varer denne karantenen? Og gjelder det uansett hvor lenge/kort man tar ulønnet?

Skrevet
Prelunia skrev (22 minutter siden):

Hvor lenge varer denne karantenen? Og gjelder det uansett hvor lenge/kort man tar ulønnet?

Det blir som om du er nyansatt, så 4 uker for sykemelding/sykt barn og 8 for egenmelding mener jeg. Og uansett hvor lenge du har ulønnet perm (men ting kan ha skjedd på de årene som har gått siden jeg hadde ulønnet perm med yngste min)

Skrevet

Kan man ikke avslutte perm med ferie (feks 4 uker dersom man har det), og dermed unngå karenstid? 

Anonymkode: 5796f...484

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Noen som har noen måte å kunne forlenge permisjonen på, på noe vis? Om vi kunne fått til 5 uker ekstra med lønn hadde gjort alt så mye enklere for oss. 
eneste jeg kan se det er mulig på nå, er om jeg blir sykemeldt etter endt permisjon, men det har jeg ingen grunnlag for og arbeidsmoralen og samvittigheten sier nei uansett. 

derfor tas alle tips med stor takknemlighet, sp lenge det er saklig og relevant 😊 

Anonymkode: 7756d...5e4

Du kan ta ferie mens mannen jobber. Så kan han ta ferie mens du jobber? 

Anonymkode: 8b6e5...397

Skrevet

Eller ulønnet permisjon og bruke oppsparte midler. 

Anonymkode: 8b6e5...397

Skrevet
Summeer skrev (3 timer siden):

I selve den ulønnede permisjonen får man sykepenger. Riktig nok først etter dag 15 og riktig nok bare 65% av lønnen, men lell. 

Ts: Jobber dere samme tider? Er det mulighet for å bytte arbeider, så én av dere er hjemme til enhver tid? Det er eneste mulighet til å holde barnet hjemme i 5 uker med lønn. Regner med at ferien allerede er tatt ut? Mange av oss sparer opp og tar ulønnet permisjon i kortere eller lengre perioder. Med mindre man lever helt på smertegrensen allerede, så bør det gå fint å leve på én inntekt i 5 uker. 

Anonymkode: d6f6b...305

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...