Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber deltid i butikk, reagerer på at jeg har vært på samme lønnstrinn I fire år nå, bedriften føller tariff. Det siste året har jeg jobbet ca. 50 % de tidligere årene ca. 25 % I gjennomsnitt. Burde jeg ikke gått opp minst 1 lønnstrinn på disse årene? Er det noe som skjer automatisk eller er det arbeidstaker ansvar å følge med? 

Anonymkode: de9ff...48a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For min del pleier jeg å gå opp noen prosent automatisk hvert år ihht. tariffer/årsoppgjør. Samt at det er naturlig å ta praten hvis man får tildelt mer ansvar etc. 

Er vel bare å spørre sjefen hva som kreves for å gå opp noen lønnstrinn 

Anonymkode: 3bda0...a64

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tillegg, Har aldri opplevd en sjef som følger med om arbeidstakerne har nok lønn, det er mer et verktøy og kostnad for han. Må nok passe på selv :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

For min del pleier jeg å gå opp noen prosent automatisk hvert år ihht. tariffer/årsoppgjør. Samt at det er naturlig å ta praten hvis man får tildelt mer ansvar etc. 

Er vel bare å spørre sjefen hva som kreves for å gå opp noen lønnstrinn 

Jeg har akkurat samme timelønn som i 2019, så lønnen har ikke blitt regulert etter konsumprisindeksen heller, så i realiteten tjener jeg jo mindre enn før. 

Jeg er på lønnstrinn 3 pga at jeg er over 25 år og har studiekompetanse , men har etter det jobbet 5 år i bedriften. Et år mer enn 15 timer per uke og fire år under 5 timer per uke. 

Før jeg jobbet i den butikken jobbet jeg i en annen butikk fra 2011 - 2014, jobbet da mer enn 15 timer per uke. 

Så har jo 8 års erfaring, så synes det er rart at jeg er på samme lønnstrinn fremdeles. 

Anonymkode: de9ff...48a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...