AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #1 Skrevet 9. august 2021 Jobber deltid i butikk, reagerer på at jeg har vært på samme lønnstrinn I fire år nå, bedriften føller tariff. Det siste året har jeg jobbet ca. 50 % de tidligere årene ca. 25 % I gjennomsnitt. Burde jeg ikke gått opp minst 1 lønnstrinn på disse årene? Er det noe som skjer automatisk eller er det arbeidstaker ansvar å følge med? Anonymkode: de9ff...48a
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #2 Skrevet 9. august 2021 For min del pleier jeg å gå opp noen prosent automatisk hvert år ihht. tariffer/årsoppgjør. Samt at det er naturlig å ta praten hvis man får tildelt mer ansvar etc. Er vel bare å spørre sjefen hva som kreves for å gå opp noen lønnstrinn Anonymkode: 3bda0...a64 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #3 Skrevet 9. august 2021 Tillegg, Har aldri opplevd en sjef som følger med om arbeidstakerne har nok lønn, det er mer et verktøy og kostnad for han. Må nok passe på selv Anonymkode: 3bda0...a64 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #4 Skrevet 9. august 2021 38 minutter siden, AnonymBruker said: For min del pleier jeg å gå opp noen prosent automatisk hvert år ihht. tariffer/årsoppgjør. Samt at det er naturlig å ta praten hvis man får tildelt mer ansvar etc. Er vel bare å spørre sjefen hva som kreves for å gå opp noen lønnstrinn Anonymkode: 3bda0...a64 Jeg har akkurat samme timelønn som i 2019, så lønnen har ikke blitt regulert etter konsumprisindeksen heller, så i realiteten tjener jeg jo mindre enn før. Jeg er på lønnstrinn 3 pga at jeg er over 25 år og har studiekompetanse , men har etter det jobbet 5 år i bedriften. Et år mer enn 15 timer per uke og fire år under 5 timer per uke. Før jeg jobbet i den butikken jobbet jeg i en annen butikk fra 2011 - 2014, jobbet da mer enn 15 timer per uke. Så har jo 8 års erfaring, så synes det er rart at jeg er på samme lønnstrinn fremdeles. Anonymkode: de9ff...48a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå