Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Halloen!

Jeg og kjæresten min skal gifte oss i august, og har lyst til å dra på bryllupsreise. Vi har snakket om å dra tilbake til Thailnad, men ingen av oss har vært der i august, så vi lurer på om dette er en grei tid å dra på eller om vi bør vente til desember/januar og heller ta noen dager på hytta rett etter bryllupet... Vil jo ikke dra så langt for å få regn og "Norge-temperaturer"... :sjenert:

Eller har dere bedre forslag til reise? Vi har snakket om Hellas også, for det høres deilig ut å dra rett etter bryllupet...

Håper noen har erfaringer og tips å komme med :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I august er det jo regntid i Thailand....

Så JEG ville def. ventet til tidligst oktober med å reise dit.

Malaysia derimot har litt annen regntid på ØSTkysten enn på vestkysten...Så det skal være steder i Malaysia dere kan dra til og unngå regn/monsun :)

Lykke til m planleggingen! Slik vil jeg også gifte meg!

Skrevet

Om du går inn på www.orkide.no finner du all info du trenger om Thailand og andre land.

Vil anbefale å bruke de når du skal reise til et slik land...

Skrevet
Om du går inn på www.orkide.no finner du all info du trenger om Thailand og andre land.

Vil anbefale å bruke de når du skal reise til et slik land...

Orkide har vel en av de verste websider som finnes blandt de seriøse i reiselivsbransjen spør du meg,i tillegg oppdaterer de aldri sidene. Jeg har reist til Østen med OrkideEkspressen og det var mye problemer etc, syns absolutt ikke de fortjener sitt rykte. Men nok om det..

på GoToAsia finnes mye god informasjon på norsk: http://www.gotoasia.no/

Skrevet

Det er IKKE regntid på Koh Samui-siden i august. På den andre siden (Krabi/Phuket-siden) er det derimot regntid.

Har vært på Koh Samui flere ganger i august, kun opplevd litt regn, ikke slik at det øser ned i dagesvis. Anbefaler dere å reise til den siden, prøv nydelige Koh Tao utenfor Koh Pagnan, ca. 2 timer med båt fra Koh samui - her er det fredelig og rolig.

Skrevet

Vi reiste til Malaysia og Koh Samui i Thailand på bryllupsreise i juli/august. Det var bare noen korte regnskurer men ellers bare sol!

Koh Samui kan anbefales på det sterkeste!

Vi reiste forresten med Orkide Expressen og har ingenting å utsette på dem.

Fantastisk oppfølging og service! :klappe:

Skrevet

Hei... Jeg var på Koh Tao / Koh Samui / Bangkok og Kambodia -Angkor Wat/Siem Riep i Juni, Juli og August for et par år tilbake. Vi hadde i løpet av alle de ukene vi var der nede bare noen få regnskurer.

Lykke til med både bryllup og bryllupsreise!

Skrevet

I august er det regntid på vestkysten, men ikke på østkysten (dette gjelder både Thailand og Malaysia).

Skrevet

jeg vil ikke anbefale Ko Samui eller Ko Tao som bryllups reise...kommer jo litt an på hva dere ønsker men...

Ko samui er det forholdsvis MYE turister..prostitusjon osv..mye bråk om kveldene..

Og det var på den hovedplassen, men jeg har også vært på andre siden hvor det igjen er ekstremt lite turister (tror vi var 5 personer på 1 mil lang strand) men jeg syns det var litt shabby...

Ko Tao er ett dykkersted hvor de fleste reiser for og ta dykkersertvikatet...maange back packere (egentlig bare det nesten) og ingen typisk flotte brylups hotel ...

Full fest om natten på Ko Tao-men mer avslappet...

Malaysia har jo ekstremt mangen fine øyer (finere enn thailand...)

Skrevet

Enig med Gjest over som sier at det er litt mye bråk og sex turisme på Koh Samui. Men som hun sier kommer det jo litt an på hva dere er ute etter... Du har jo også Koh Chang. Der har jeg ikke vær selv, men der skal visst være veldig flott, og på Koh Phangan dro vi til noen andre steder enn hovedstranda Hat Rin. Blandt annet var vi et sted som het Bottle Beach som var veldig rolig og romantisk sted, men dette er en del år siden nå, så det kan være forandret og mer turister der nå enn da jeg var der... Vi fant også noen veldig flotte rolige strender på Koh Samet som ikke er så lang reiseveg fra Bangkok. Det samme er det på Koh Tao (der jeg var i fire uker en gang og var rundt på så og si hele øya.) Der er særlig ett sted som er helt aldeles nydelig og faktisk er spesielt beregnet på folk på bryllupsreise ;) Det er en liten bukt som heter Jansom Bay, der er litt dyrere enn en del andre steder, men absolutt verdt det tror jeg, i alle fall for noen få dager. Bungalow resortet heter Charm Churee Villas Her er en link du kan sjekke ut: http://www.awesomekohtao.info/charm-churee-villa.htm

Her er et annet fint og litt spesielt sted på Koh Tao, en bitte liten øy utenfor selve øya ... http://www.awesomekohtao.info/koh-nang-yuan-resort.htm

Men kanskje du skal kjøpe deg en reisehåndbok for thailand og lese deg frem til hvor dere vil dra.

Personlig ville jeg for alt i verden unngått alle de stedene der det går charterturer (bla Koh Samui, Pattaya, Phuket, muligen soggså Koh Chang nå...?). Thailand er så MYE mer og flottere og mer romantisk enn det er der charter turismen går..!

Lykke til uansett, ønsker dere en minnerik bryllupsreise!

Skrevet

ja, Koh phan ngan glemte jeg... det er jo der full moon partyet er og da blir det stappfullt av backpackere og vill fest! men det er på stranden rundt Hat Rin...

Men på andre siden av Hat Rin er det maaange flotte strender...jeg var på hat yuan og hat tien...kansje litt daff stemning der med mye hasj og sånt men lenger vest er det nok enda mer finere...

Skrevet

Jeg var på Phuket/Patong/Kata nå nylig, og var ikke overvettes imponert i forhold til hvor bra jeg hadde hørt at det skulle være. Det var greit, men ikke så bra at det kan anbefales. Hør på Sky Diva.

Skrevet
Jeg var på Phuket/Patong/Kata nå nylig, og var ikke overvettes imponert i forhold til hvor bra jeg hadde hørt at det skulle være. Det var greit, men ikke så bra at det kan anbefales. Hør på Sky Diva.

Hva var det du ikke likte da?

Lurer fordi vi har planer om å dra dit selv.

Skrevet

Oj, tusen takk for mange tilbakemeldinger!

Vi har begge vært på Koh Samui samt en liten tur på Koh Pngan, og ønsker oss vel ikke så veldig sterkt tilbake dit egentlig. Jeg har vært i nord-Thailand, men det oppfyller liksom ikke kravene om sol og strandliv selv om det er flott der også.

Jeg har også vært i Hua Hin og, Puket og Krabi, og må vel si at Krabi er det stedet som frister mest å vende tilbake til på bryllupsreise. Delige strender, og mange små øyer man kan ta dagsturer til og være nesten alene... ;)

Skrevet
Hva var det du ikke likte da?

Lurer fordi vi har planer om å dra dit selv.

Det var ikke det at jeg mislikte noe spesielt. Det var heller det at det ikke skilte seg ut på noen fronter. Alt var helt på det jevne. Og det at det er veldig turistifisert. Når jeg reiser søker jeg det litt 'ekte'. Og det fant jeg ikke uten videre der. Men hvis du liker turist-opplegg hele veien, så er det å anbefale.

Hadde hørt veldig mye om dette på forhånd, og hadde fått et bilde i hodet om hvordan det skulle være. Det stemte ikke. Trodde det skulle være mye mer laidback, og endel billigere. Og det at maten skulle være så god. Vel, den var også helt greit, ikke super-duper-konge-kjempegod.

I tillegg var det drit-kjedelig. Kun strand, strand, strand. Lite å finne på ellers.

Det som kanskje trekker noe ned er alle pågående selgere overalt.

Et stort pluss for at man føler seg super-trygg. Null og niks kriminalitet. Trenger ikke engang bekymre seg for lommetyver.

Alt i alt, helt ålreit, men under forventningene. Neste gang vil jeg heller prøve en stille, rolig og "ekte" øy.

Skrevet

Hei igjen Huldra.. bare husk på at Krabi er på vest-kysten, den siden med dårligst vær og mest regntid om sommeren. Ikke alltid at man kan komme seg ut til øyene og til de strendene man må ha båt for å komme til, pga for mye bølger, vind og regn. Dette kan altså gjelde en del strender på Krabi også, desverre. På Øst kysten derimot er det fremdeles greit vær i August og dere kan forvente en og annen regnbyge, men de går stort sett fort over, og det er mest sol ;) og fint. Var derfor jeg anbefalte øyer på den siden. Hvis dere drar for å dykke og snorkle kan du også være klar over at pga regntid er dette den tiden av året med dårligst sikt under vann. Det gjelder desverre også for østkysten.

Cronos: Av en eller annen grunn er Koh Samet (nord i den thailandske gulf, ikke langt fra Bangkok) det stedet jeg har vært i Thailand der jeg har best minner om fantastisk god mat. Det er altså ca fem år siden jeg var der, har desverre ikke hatt tid å dra tilbake til øya på senere reiser, så ting kan jo ha forandret seg. Men den gangen var det en nydelig øy med masse rolige strender (en litt travlere med mer typisk charter aktig hotell og sånt, men der var så stygt der var vi aldri ;) -og som sagt fantastisk mat. Kan være verdt et forsøk? Et annet tips, når jeg foreksempel har vært i Bangkok eller Surathani eller andre steder med mer ekte thailiv enn på Øyene har jeg sett etter små serveringsteder langs gaten der det bare er thaifolk som spiser -prøv dem, de kan sjeldent snakke noe engelsk, men maten er mer ekte Thai, en god del hakk sterkere, og kjempe god!

Skrevet

Vi skal snart på bryllupsreise (riktignok et år forsinket) til bla Thailand og kan rapportere om våre erfaringer etterpå (dvs til jul)

Skrevet
Vi skal snart på bryllupsreise (riktignok et år forsinket) til bla Thailand og kan rapportere om våre erfaringer etterpå (dvs til jul)

Takk kjære dere... :)

Vi tenker også på å utsette reisen til etter jul neste år, og da ta sikte på Krabi siden været er mye bedre der på den tida enn i august :) Det er det jeg håper mest på for tida må jeg innrømme.

Vi tenker kanskje på å dra 2.juledag, noen som vet hvor lenge før vi må bestille billetter da? Må vi bestille hotell før vi drar siden dette er en populær tid å reise på? Noen som vet priser på et ca 4 stjerners hotell??

Skrevet
Takk kjære dere...  :)

Vi tenker også på å utsette reisen til etter jul neste år, og da ta sikte på Krabi siden været er mye bedre der på den tida enn i august :)  Det er det jeg håper mest på for tida må jeg innrømme.

Vi tenker kanskje på å dra 2.juledag, noen som vet hvor lenge før vi må bestille billetter da? Må vi bestille hotell før vi drar siden dette er en populær tid å reise på? Noen som vet priser på et ca 4 stjerners hotell??

Hvis dere skal reise 2. juledag neste år så ville jeg ha bestilt senest i løpet av sommeren. De beste bill. går avogtil et år i forveien..

Det kan være lurt å bestille hotell på forhånd når du reiser i julen, ikke minst hvis du ikke vil ta til takke med hva som helst.

Et 4 * hotell ligger på 3-400 kr. per natt for to i et dobbeltrom. (varierer )

For å få et bilde av prisene kan du sjekke www.precisionreservation.com men husk at her kommer tax i tillegg.

Skrevet

Flybilletter kan alltid oppdrives kort tid i forveien..

Og når det gjelder hotell må dere være veldig kresne for å ikke finne noe ok når dere kommer..

Hilser "easygoing traveler" ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...