Dame1989 Skrevet 9. august 2021 #1 Skrevet 9. august 2021 Hei. Har noen opplevd litt brun utflod når man tørker seg rundt uke 12? Jeg er 11+6 i kveld. Har også ubehag i korsryggen. Natt til fredag hadde jeg også ubehag i korsryggen og hadde 1 tørk med litt brun utflod på fredagen. Siste ultralyd hvor alt var bra var for 1 uke siden 10+6.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #2 Skrevet 10. august 2021 Jeg ville ringt ditt nærmeste sykehus på føden hadde jeg vært deg, helt sikkert helt ufarlig dette! Men ikke noe godt å gå å bekymre seg. Hadde en episode med brun utflod i uke 14, og jeg ringte føden og forklarte hvor bekymret jeg var for dette. Og jeg fikk komme inn med en gang, da målte de livmorhalsen og tok en ultralyd, var bare hyggelige og hjelpende. Gjør det samme så du får undersøkt og finne roen❤️ Alt var bra hos meg, men bedre å sjekke og se at alt er bra så man slipper bekymringene Anonymkode: 1bf78...206
Dame1989 Skrevet 10. august 2021 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg ville ringt ditt nærmeste sykehus på føden hadde jeg vært deg, helt sikkert helt ufarlig dette! Men ikke noe godt å gå å bekymre seg. Hadde en episode med brun utflod i uke 14, og jeg ringte føden og forklarte hvor bekymret jeg var for dette. Og jeg fikk komme inn med en gang, da målte de livmorhalsen og tok en ultralyd, var bare hyggelige og hjelpende. Gjør det samme så du får undersøkt og finne roen❤️ Alt var bra hos meg, men bedre å sjekke og se at alt er bra så man slipper bekymringene Anonymkode: 1bf78...206 Takk for svar Tror jeg foreløpig ser det ann. Var ikke noe mer enn det ene tørket med litt brunfarge i går. Skal på en ultralyd om 1 uke. Vis det kommer mer brun utflod kontakter jeg fastlege. Evt legevakt vis det skulle komme mye. Får bare krysse fingrene for at alt er i orden
Gjest 123 eller noe Skrevet 10. august 2021 #4 Skrevet 10. august 2021 Kan det være dere har hatt det romantisk de siste dagene? Jeg blødde brunt en periode uten unntak hver gang, 2-3 dager etter sex. Ble ganske skremt de første gangene for jeg koblet det ikke. Hvis det ikke er det, kan du jo se det an, og kanskje ringe og få UL hvis det skjer igjen og du bekymrer deg mye
N85 Skrevet 10. august 2021 #5 Skrevet 10. august 2021 Jeg hadde litt brun utflod i uke 10-11 med min yngste sønn. Alt gikk bra og han er frisk og rask:)
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #6 Skrevet 10. august 2021 Jeg opplevde SA 11+6 den første gangen jeg var gravid. Det begynte med brun utflod tidligere i uka, så litt brunt og rødt om hverandre i noen dager, men små mengder, før det tok seg opp til stor blødning og magekramper en natt. Fikk konstatert SA på sykehuset dagen etter. MEN da mente de også at fosteret sannsynligvis hadde sluttet å utvikle seg flere uker i forveien (ut i fra forløp og størrelse på livmor; fosteranlegget var alt støtt ut så de kunne ikke måle hvor langt det kom), og om alt så bra ut for en uke siden er dette usannsynlig. Brunt blod er gammelt blod, og kan komme fra noe så uskyldig som skjøre slimhinner (f.eks. etter samleie). Om det blir med de få brune tørkene, ville jeg tro alt er bra. Om du blør mer, be om sjekk (eller betal for en ultralyd privat), om så bare for egen psykes skyld. Anonymkode: ff7d7...902
Dame1989 Skrevet 10. august 2021 Forfatter #7 Skrevet 10. august 2021 skruttveig skrev (22 minutter siden): Kan det være dere har hatt det romantisk de siste dagene? Jeg blødde brunt en periode uten unntak hver gang, 2-3 dager etter sex. Ble ganske skremt de første gangene for jeg koblet det ikke. Hvis det ikke er det, kan du jo se det an, og kanskje ringe og få UL hvis det skjer igjen og du bekymrer deg mye Ikke på 1 uke 🙈 Så er nok ikke det. Ikke sett noe mer brunt så håper det holder seg borte nå. Ultralyd om 1 uke Observerte bittelitt brunt på 1 tørk både fredag og i går. Hadde jeg ikke sett godt etter hadde jeg aldri sett det.
Dame1989 Skrevet 10. august 2021 Forfatter #8 Skrevet 10. august 2021 N85 skrev (19 minutter siden): Jeg hadde litt brun utflod i uke 10-11 med min yngste sønn. Alt gikk bra og han er frisk og rask:) Satser på at det går br her også 1
Gjest 123 eller noe Skrevet 10. august 2021 #9 Skrevet 10. august 2021 Håper det holder seg normalt nå ja fram til UL så du slipper å stresse Det er jo gammalt da siden det er brunt, så hvis ikke det er friskt blod eller gjør vondt, burde det jo ikke være noe å bekymre seg over, som min jordmor sa til meg da jeg ringte og stresset med det samme
Dame1989 Skrevet 10. august 2021 Forfatter #10 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg opplevde SA 11+6 den første gangen jeg var gravid. Det begynte med brun utflod tidligere i uka, så litt brunt og rødt om hverandre i noen dager, men små mengder, før det tok seg opp til stor blødning og magekramper en natt. Fikk konstatert SA på sykehuset dagen etter. MEN da mente de også at fosteret sannsynligvis hadde sluttet å utvikle seg flere uker i forveien (ut i fra forløp og størrelse på livmor; fosteranlegget var alt støtt ut så de kunne ikke måle hvor langt det kom), og om alt så bra ut for en uke siden er dette usannsynlig. Brunt blod er gammelt blod, og kan komme fra noe så uskyldig som skjøre slimhinner (f.eks. etter samleie). Om det blir med de få brune tørkene, ville jeg tro alt er bra. Om du blør mer, be om sjekk (eller betal for en ultralyd privat), om så bare for egen psykes skyld. Anonymkode: ff7d7...902 Uff så fælt å oppleve Har kun sett 1 tørk med bittelitt brunlig utflod forrige fredag og det samme i går, ikke noe mer foreløpig. Så krysser alt jeg har for at det ikke kommer noe mer. Prøver å tenke at når alt så fint ut 10+6 er det store sjanser for at dette går bra. Men etter å ha mistet tidligere, prøvd i over 1,5 år og ble gravid med ivf er jeg nok en del mer engstelig. Vis det skulle komme mer brun utflod kontakter jeg lege, ellers venter jeg til neste ultralyd om 1 uke. Sjekket litt private ultralyder og ikke noe ledig før neste uke.
Dame1989 Skrevet 10. august 2021 Forfatter #11 Skrevet 10. august 2021 skruttveig skrev (3 minutter siden): Håper det holder seg normalt nå ja fram til UL så du slipper å stresse Det er jo gammalt da siden det er brunt, så hvis ikke det er friskt blod eller gjør vondt, burde det jo ikke være noe å bekymre seg over, som min jordmor sa til meg da jeg ringte og stresset med det samme Satser på det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå